پژو نیز در حال تدارک خودرو خودران خود است

بیشتر بزرگان صنعت خودروسازی سخت در تلاشند تا خودروهای خودران خود را راهی بازار کنند، در این بین پژو نیز قصد دارد وارد بازی بزرگان شود و از هم اکنون در حال زراحی و ساخت خودروی خودران خود است.

0

حتی اگر به صنعت و اخبار خودور هم علاقه نداشته باشید باز هم به احتمال زیاد خبرهای خودروهای خودران به گوش شما خورده است، تلاش زیادی که در چند سال اخیر از جانب شرکت‌های بزرگ خودروسازی و فناوری در حال انجام است رفته‌رفته دارد به بار می‌نشیند و به به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور با خودروهایی فعلی خداحافظی خواهیم کرد و جاده‌ها میزان خودورهای خودران خواهند بود.

این امر باعث شده است تا شرکت‌های خودروسازی نیز که حیات خود را در ساخت خودرو می‌بینند یکی پس از دیگری به صورت تنها یا با همکاری سایر شرکت‌ها مشغول ساخت خودورهای خودران باشند. پژو نیز که به خوبی می‌داند نسل بعدی خودروها را خودروهای خودران تشکیل خواهد داد برای اینکه از این قافله عقب نباشد در حال تکاپو برای ساخت خودروی خودران است.

از طرف دیگر همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید ساخت خودوری خودران در کنار دانش ساخت قطعات اتوموبیل، نیازمند دانش و فناوری رایانه‌ای بسیار بالایی است که بیشتر شرکت‌های خودروسازی از آن بی‌بهره هستند. با این حساب شاهد هم‌پیمان شدن شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های فناوری برای ساخت خودروهای خودران هستیم. در این بین پژو نیز برای حضوری قدرتمند در بازار خودروهای خودران آینده از یکی از شعبه‌های دانشگاه معتبر ام‌آی‌تی با نام nuTonomy کمک گرفته است.

این گونه که پیداست پژو در این زمینه به دستاوردهای خوبی نیز دست پیدا کرده است و پشت درهای بسته خودروی خودران خود را آزمایش می‌کند. از قرار معلوم پژو با nuTonomy قرار داد بسته است تا نرم‌افزار هوشمند خودران nuTonomy به همراه سنسورهای لازم بر روی خودروی پژو 3008 تا تابستان امسال نصب شود. در نهایت نیز قرار است این خودروی خودران را در خیابان‌های سنگاپور به صورت آزمایشی شاهد باشیم.

بدون شک پس از موفقیت آزمایش این خودروی خودرانِ پژو در سنگاپور، پژو و nuTonomy برنامه دارند تا این خودرو را در کلان‌ شهرهای نقاط مختلف دنیا به آزمایش بگذارند. این شیوه باعث می‌شود تا این سازندگان شناخت بیشتری نسبت به تعامل خودرو در خیابان‌های سطح شهر داشته باشند. از طرف دیگر رفتار رانندگان را نیز در تعامل با این خودروهای خودران بررسی کنند.

بد نیست بدانید nuTonomy پیش از این نیز سیستم هوشمند خودران خود را در خودروهای میتسوبیشی و رنو نیز در سنگاپور آزمایش کرده است. انتظار می‌رود شهر بوستون آمریکا نیز برای آزمایش این سیستم خودروی خودران در آینده نزدیک چراغ سبز نشان دهد. به این ترتیب در کنار خودروی خودران پژو، شاهد حضور خودروهای خودران تویوتا، آئودی و یک استارت‌آپ محلی با نام Optimus Ride در قسمت‌های مختلف ماساچوست خواهیم بود.

بی‌ام‌و نیز به عنوان یکی از بزرگان صنعت خودرو ماه پیش اعلام کرد که با اینتل و Mobileye  در حال همکاری برای آزمایش حدود ۴۰ دستگاه خودرو خودران بی‌ام‌و سری ۷ در خیابان‌های آمریکا و اروپا است. از طرف دیگر اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتما به خاطر دارید که چندی پیش گفتیم مرسدس بنز و بوش برای تولید خودروهای بدون راننده با هم همکاری می‌کنند.

با این حساب در مجموع می‌توان گفت رقابت بین شرکت‌های بزرگ خودروسازی برای ساخت خودروهای خودران بالا گرفته است، اما بدون شک در این رقابت کسی برنده است که بتواند خودروی خودران کامل و بی‌عیب و نقصی را راهی خیابان‌ها کند.

منبع engadget.com
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.