کوالکام به دتبال ممنوعیت واردات آیفون به آمریکا است!

مجادله حقوقی اپل و کوالکام ظاهرا به جاهای باریک ماجرا نزدیک شده و حالا در جدیدترین اتفاق این ماجرا، کوالکام خواستار ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون به ایالات متحده شده است!

0

شاید برایتان عجیب باشد که چطور آیفون شرکت اپل که شرکتی امریکایی به حساب می‌آید شامل این ممنوعیت شود اما بنابر گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده کوالکام از کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده آمریکا خواستار ممنوعیت آیفون‌های تولید شده در آسیا شده است.

اپل در دی ماه سال گذشته با اقامه دعوی علیه کوالکام این شرکت را متهم کرده بود برای فناوری که اپل اصلا از آن استفاده نکرده درخواست حق امتیاز کرده است اما در برابر این دادخواست کوالکام نیز بیکار ننشست و با اتکا به پتنت‌هایی که در اختیار دارد دادخواستی متقابل را تنظیم کرده و در آن برخی ادعاها شامل محدود کردن عملکرد چیپ‌های مودم کوالکام در آیفون 7 را مطرح کرد و نهایتا کار به آنجا کشید که اپل هفته گذشته پرداخت حق امتیاز استفاده از پتنت‌های کوالکام را متوقف کرد!

کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده آمریکا (ITC) به طور بالقوه می‌تواند مانع از واردات آیفون به این کشور شود و امکان جانبداری ITC  از کوالکام در این پرونده وجود دارد. هر چه که هست نتیجه این پرونده  حقوقی می‌تواند بر عرضه و فروش آیفون بعدی اپل در ایالات متحده و در ماه‌های آینده تاثیر بگذارد و بیشتر از همه مطمئنا خود اپل از این موضوع آگاه است.

 

 

منبع Fonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.