پایان عمر پشتیبانی گوگل از Pixel و Pixel XL چه زمانی خواهد بود؟

“هر چیزی، چه خوب و چه بد، تاریخ انقضایی دارد”، این جمله‌ای‌ست که تقریباً همه روی آن اتفاق نظر داریم. خوشبختانه کاربران Pixel و Pixel XL فعلاً خیالشان از بابت پشتیبانی نسخه‌های بعدی اندروید و بسته‌های امنیتی گوگل، می‌تواند راحت باشد.

0

برای بیشتر روشن شدن اینکه تا چه حد خیال خریداران این دو فرزند گوگل از پشتیبانی این شرکت می‌تواند راحت باشد، گوگلی‌ها تاریخ‌های مشخصی را منتشر کرده‌اند.

گوگل در صفحه‌ی مخصوص مربوط به پشتیبانی گوشی‌های مرتبط با خود به صورت دقیق ذکر کرده کاربران این دو گوشی از اکتبر سال آینده به بعد نباید انتظار بروزرسانی نسخه‌ی اندروید خود را داشته باشند؛ یعنی علاوه بر اینکه کاربران پیکسل‌های گوگل می‌توانند طعم اندروید O را که انتشار آن برای پاییز امسال برنامه‌ریزی شده، بچشند، بلکه حتی می‌توانند چشمشان را به جمال اندروید P (البته اگر سیر نام‌گذاری اندرویدها بر همین منوال ادامه پیدا کند) نیز روشن کنند. در خصوص بروزرسانی‌ها و بسته‌های امنیتی گوگل نیز خیال پیکسلی‌ها اقلاً تا اکتبر ۲۰۱۹ می‌تواند راحت باشد؛ یعنی بیش از ۲ سال دیگر.

علاوه بر گوشی‌های پیکسل، در همین صفحه، گوگل عنوان کرده که بروزرسانی‌های اندروید از شهریور ماه امسال و بروزرسانی‌های امنیتی از شهریور سال آینده، احتمالاً دیگر برای نکسوس‌های 5X و 6P عرضه نخواهند شد. همچنین تبلت‌های نکسوس ۶ و نکسوس ۹ که همین حالا نیز دیگر قادر به دریافت بروزرسانی‌های اندروید نیستند، تا اکتبر امسال می‌توانند آخرین بسته‌های امنیتی گوگل را دریافت کنند.

گوگل بر خلاف خیلی از سازندگان تلفن‌های هوشمند دیگر، با جزئیات مناسبی تاریخ انقضای پشتیبانی نرم‌افزاری از ساخته‌های مربوط به خود را منتشر کرده‌است که امری بسیار حرفه‌ای از این غول صنعت تکنولوژی می‌باشد.

منبع Google
از طريق Android Authority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.