سامسونگ حافظه‌های MRAM را با سرعتی 1000 برابر بیشتر معرفی می‌کند

سامسونگ تولیدات فراوانی را در راستای امور خود قراره داده و تلاش دارد مانند همیشه در بخش‌های مختلفی تبدیل به یک تولید‌کننده موفق باشد. در آخرین تولید این شرکت نوع تازه‌ای از رم را تولید کرده است.

0

در اصل این سریع‌ترین رم تولید شده تا به حال است و سامسونگ قصد دارد تا ماه آینده در تاریخ 3 خرداد ماه در مراسمی این محصول را معرفی کند. این محصول MRAM نام دارد. M ابتدا نام این محصول برای کلمه مقاومت معناطیسی یا Magnetoresistant است. این مموری که مقاومت بالایی نیز در برابر داغ شدن دارد از نوعی انتقال اطلاعات چرخشی استفاده می‌کند که از نیروی مغناطیس کمک می‌گیرد و بدین صورت این امکان را خواهد داشت تا بتواند تا 1000 برابر سریع‌تر از محصولات NAND اطلاعات را بنویسد و بخواند. همچنین مزیت دیگر این نوع مموری مصرف بسیار کم آن در زمان فعالیت است و همچنین هنگامی که مموری فعالیت ندارد، مصرف آن به صفر خواهد رسید.

به نظر که خوبی‌های این مموری رویایی به نظر می‌رسند و واقعیت ندارد! اما مشکل اصلی کجاست؟ خب قضیه اینجاست که سامسونگ نمی‌تواند بیش از چند مگابایت درون این حافظه‌ها قرار دهد و میزان حجم این حافظه‌ها خیلی نخواهد بود. بدین ترتیب نمی‌توان به عنوان یه حافظه RAM به این محصولات نگاه کرد و بیشتر به چشم یک حافظه کش در کنار یک پردازنده می‌توان آن‌ها را دید. سامسونگ همچنین از ابتدا قصد داشته تا اولین کاربری محصولاتش را با محصولات اینترنت اشیا NXP تلفیق کند. این اولین فاز پروژه سامسونگ است تا پس از آن نیز بتواند با گسترش این محصولات آن‌ها را به اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها بیاورد.

MRAM با قابلیت‌ سریع بودن و کم مصرف بودنش تبدیل به نوعی مموری خواهد شد که به راحتی قابل استفاده است و به یک پرازنده کمک خواهد کرد تا در بهترین قدرت و کارایی خود عمل کند. همچنین در آینده شاهد تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌های سریع‌تر و با مصرف کمتر انرژی خواهیم بود.

 

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.