با این هدست DJI می‌توانید پهپاد را با حرکت سر خود کنترل کنید!

پهپاد‌ها را می‌توان از میوه‌های نوبر فناوری دانست که هر کاربری دوست دارد طعم شیرین آن‌ را بچشد، در این بین با چاشنی خلاقیت می‌توان تعامل‌های مختلفی با پهپاد داشت، باخبر شدیم شرکت DJI هدست جالبی طراحی کرده است که با آن می‌توان پهپاد را بوسیله حرکت سر کنترل کرد!

0

شرکت DJI طی رونمایی از پهپاد جدید شرکت Mavic Pro یک هدست واقعیت مجازی را به نمایش گذاشت که با کمک آن کاربر می‌توانست به کمک تکان دادن حرکت سر خود، پهپاد Mavic Pro را به حرکت در آورد.

اکنون نیز ظاهرا این هدستِ جالب توجه در مراحل پایانی ساخت خود به سر می‌برد و شاهد اعلام قیمت و زمان عرضه آن از جانب شرکت DJI هستیم. این هدست جدید که آن‌ را با نام DJI Goggles در بازار خواهیم شناخت قیمتی برابر با ۴۹۹ دلار دارد و از هم اکنون می‌توان آن را پیش خرید کرد. DJI وعده داده است این هدست را تا اواخر خرداد ماه جاری راهی بازار کند.

در نگاه اول چیز جالب توجهی در خصوص این هدست به چشم نمی‌خورد، اما همان‌‌گونه که اشاره کردیم،‌ کاربر قادر است با حرکت سر، مسیر حرکت پهپاد یا دوربین نصب شده در پهپاد را تغییر دهد. رزولوشن صفحه‌نمایش این هدست واقعیت مجازی نیز برای هر چشم به صورت فول‌ اچ‌دی‌ در نظر گرفته شده است و یک صفحه لمسی را برای کنترل راحت‌تر پهپاد در کنار این هدست شاهد هستیم.

جک ورودی هدفون، درگاه ورودی کارت حافظه، پورت‌های اچ‌ دی‌ام‌آی و میکرو یواس‌بی، به همراه باتری ۹۴۴۰ میلی‌آمپری که شرکت سازنده مدعی است به میزان ۶ ساعت شارژ برای هدست نگه می‌دارد را می‌توان از مشخصات بارز هدست واقعیت مجازی DJI Goggles نام برد، به لطف این سخت‌افزار، کاربر قادر است تصاویر را در سه حالت با رزولوشن‌های 720p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، 720p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، یا 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه مشاهده کند.

همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم هدست واقعیت مجازی DJI Goggles در حال حاضر برای کنترل با پهپاد Phantom 4 که ساخت دست شرکت Mavic Pro است طراحی و سازگار شده است.

به این ترتیب انتظار می‌رود با پیشرفت بیشتر فناوری پهپاد‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی، در آینده شاهد خلاقیت‌های بیشتری نیز در این زمینه باشیم.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.