ال‌جی و سامسونگ روی صفحه‌نمایش با 4 لبه خمیده کار می‌کنند

اگر نگاهی به طراحی گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۷ داشته باشید متوجه خواهید شد که سلاطین موبایل عزم خود را برای تغییرات اساسی در صفحه‌نمایش گوشی‌های همراه به کار گرفته‌‌اند، از قرار معلوم ال‌جی و سامسونگ طرح‌های جالبی دارند و  روی صفحه‌نمایش با 4 لبه خمیده کار می‌کنند.

0

کافی است تا نگاهی به گوشی‌های همراه پرچمدارِ معرفی شده از جانب بزرگان موبایل در سال ۲۰۱۷ داشته باشید، اولین چیزی که در این گوشی‌ها نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، صفحه‌نمایش آن‌هاست. با این حساب می‌توان گفت این گونه که پیداست صفحه‌نمایش‌ گوشی‌ها در آینده شاهد تغییرات بیشتری نیز هستند.

سامسونگ با معرفی گلکسی اس ۶ اج به دیگران نشان داد که چگونه باید صفحه‌نمایش خمیده را در گوشی‌ها به خدمت گرفت، بعد از آن نیز صفحه‌نمایش خمیده در گوشی‌های مختلفی توسط سامسونگ و رقبای چینی این شرکت به خدمت گرفته شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ پس از موفقیت صفحه‌نمایشی که از ۲ طرف خمیده است، به سراغ ساخت صفحه‌نمایشی رفته است که از ۴ طرف خمیده شده است.

حضور چنین صفحه‌نمایشی که از ۴ طرف خمیده است در گوشی باعث می‌شود تا عملا با یک گوشی هوشمند بدون حاشیه و قاب طرف باشیم. صفحه‌نمایشی که از ۴ لبه خمیده است به سازنده این امکان را می‌دهد تا گوشی بسازد که ۹۸ درصد قسمت جلوی گوشی را صفحه‌نمایش آن تشکیل داده باشد.

این‌گونه که پیداست این تنها سامسونگ نیست که سودای به خدمت گرفتن صفحه‌نمایش با ۴ لبه را در گوشی‌های همراه خود در سر می‌پروراند و از قرار معلوم ال‌جی نیز سایه‌ به‌ سایه سامسونگ را در ساخت صفحه‌نمایش با لبه‌ای که از ۴ طرف خمیده است دنبال می‌‌کند.

بنا به جدیدترین گزارش‌ها سامسونگ قرار بود برای اولین بار چنین صفحه‌نمایشی را در اختیار اپل برای استفاده در آیفون ۸ قرار دهد به تازگی نیز سامسونگ و اپل قرار دادی برای ساخت ۹۲ میلیون پنل OLED برای استفاده در گوشی‌های آیفون امضا کرده‌اند. از طرف دیگر تصاویری که از آیفون ۸ منتشر شده است خبر از حضور صفحه‌نمایش مسطح و بدون در این گوشی محبوب دارند. با این حساب بر اساس گزارش‌هایی که منتشر شده است انتظار می‌رود در نسخه‌ای که به مناسب دهمین سال حضور آیفون از جانب اپل منتشر خواهد شد شاهد حضور صفحه‌نمایش مسطح OLED باشیم.

در این بین گفته می‌شود که ظاهرا فرآیند لَمینه کردن این صفحه‌نمایش باعث می‌شود تا لایه‌ای بر روی آن قرار گیرد و این امر زیاد به مذاق اپل خوش نمی‌آید.

سامسونگ و ال‌جی نیز سخت در حال تلاش برای ساخت صفحه‌نمایش با ۴ لبه خمیده هستند اما این‌گونه پیداست فعال کردن قابلیت لمس صفحه‌نمایش در ۴ گوشه خمیده این صفحه نمایش میسر نیست. فرآیند لمینه‌ای که برای صفحه‌نمایش استفاده می‌شود نیز قسمت خمیده صفحه‌نمایش گوشی را پوشش نمی‌دهد.

با این حساب انتظار می‌رود در آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل نیز همچنان شاهد حضور صفحه‌نمایش مسطح باشیم اما چه بسا که با ایجاد یک شیوه جدید برای لمینه‌ کردن صفحه‌نمایش، سامسونگ یا ال‌جی در سال آینده گوشی هوشمندی راهی بازار کنند که از صفحه‌نمایش با ۴ لبه خمیده بهره بگیرد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.