مایکروسافت سیستم‌عامل ابری Windows 10 S را برای رقابت با کروم آماده می‌کند

کروم‌بوک‌ها در رده لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده‌اند و حالا مایکروسافت نیز تصمیم گرفته با عرضه نسخه ابری ویندوز 10 وارد رقابت با سیستم‌عامل کروم گوگل شود.

0

با وجود این‌که از نظر سهم کلی بازار سیستم‌عامل کروم تهدیدی برای ویندوز محسوب نمی‌شود اما در بخش آموزش و مدارس خصوصاً آمریکا این سیستم‌عامل توانسته در سال 2016 به بیش از 49 درصد از سهم بازار دست پیدا کند . از آن‌جا که سیستم‌عامل کروم بیشتر تحت وب و به صورت آنلاین کار می‌کند هزینه کمتری داشته و انتخاب معقول‌تری برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی و دانش‌آموزی است. به گزارش ویندوز سنترال مایکروسافت قصد دارد در مراسمی که 12 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌کند از نسخه ابری ویندوز 10 رونمایی خواهد کرد. طبق شنیده‌ها این نسخه از ویندوز قرار است Windows 10 S نام بگیرد. امیدواریم این نسخه از ویندوز بتواند کماکان اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز 10 را اجرا کند چرا که پیش از این Windows RT با شکست روبرو شده بود.

طبق جدول مشخصات حداقل برای اجرای این نسخه از ویندوز، به نظر می‌رسد Windows 10 S نیز برای پردازنده‌های x86 توسعه داده شده و با کرنل واحد ویندوز 10 عرضه خواهد شد. برای اجرای این سیستم‌عامل پردازنده 4 هسته‌ای Celeron یا بهتر از آن، 4 گیگابایت رم، 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی (برای نسخه 64 بیتی)، باتری بیش از 40 وات ساعت، حافظه eMMC سریع یا SSD نیاز بوده و قلم یا صفحه‌لمسی نیز اختیاری است.

در این نسخه از ویندوز بخشی از پردازش از دوش سخت‌افزار کامپیوتر شما برداشته شده و برعهده cloud خواهد بود. از آن جا که مایکروسافت در زمینه فضای ابری وان‌درایو و آفیس 365 تخصص دارد می‌توان امیدوار بود ویندوز 10 اس نیز موفقیتی نسبی داشته باشد. طبق بنچمارک‌های انجام شده همان‌طور که می‌بینید کروم‌بوک‌ها کماکان در ورود و بوت اول سریع‌تر از این نسخه ویندوز هستند اما احتمالاً توانایی Windows 10 S بیشتر خواهد بود.

به هر حال ممکن است مایکروسافت در این مراسم از چند شریک سخت‌افزاری و چند محصول اقتصادی برای سیستم‌عامل جدید خود رونمایی کند و شاید در آینده نزدیک شاهد عرضه چنین محصولاتی در بازار باشیم.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.