بررسی هواوی پی 10 پلاس؛ در مسیر بلوغ

هواوی که اخیراً گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خوبی را به رقابت با بزرگان اندرویدی می‌فرستد به تازگی گوشی هوشمند P10 و P10 Plus را روانه بازار کرده است. در این مطلب قصد داریم برادر بزرگ‌تر یعنی پی 10 پلاس را در فارنت مورد بررسی قرار دهیم.

پی 10 پلاس را می‌توان تکامل و ادامه راه پی 9 پلاس دانست اما در شرایطی که رقبایی مثل گلکسی اس 8 و جی 6 با طراحی جدید و چشمگیر پا به عرصه رقابت گذاشته‌اند پرچم‌دار هواوی تا چه اندازه می‌تواند در این رقابت موفق باشد؟

با ما همراه باشید تا پی 10 پلاس را از نظر طراحی و ساخت، صفحه‌نمایش، عملکرد و کارایی، نرم‌افزار، دوربین، صدا و باتری مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

17

حالا دیگر همه می‌دانند دوران گوشی‌های ارزان‌قیمت و نه‌چندان باکیفیت هواوی به اتمام رسیده و این شرکت حالا گزینه‌هایی قابل رقابت با آیفون‌ها و گلکسی‌ها را عرضه می‌کند. بزرگ‌ترین نقاط ضعف گوشی‌های هواوی در طراحی، نرم‌افزار و عملکرد گرافیکی دیگر رفع شده و این شرکت را به سطحی از اطمینان رسانده که حالا در پی 10 و پی 10 پلاس ریسک نکرده و از همان طراحی نسل گذشته با اندکی تغییرات استفاده کرده است.

گوشی پی 10 پلاس هواوی

پی 10 و پی 10 پلاس گوشی‌هایی بهبودیافته نسبت به نسل قبل هستند که هواوی تصمیم گرفته بیشتر روی نقاط ضعف سری پی 9 کار کند تا این‌که یک قدم بلندپروازانه مثل نسبت تصویر 18:9 یا طراحی ماژولار بردارد. به این ترتیب تفاوت پی 10 پلاس و پی 9 پلاس نیز شبیه به گلکسی اس 7 و گلکسی اس 6 و یا سری S آیفون‌ها دارد اما این لزوماً چیز بدی نیست. پی 9 در رابط کاربری و پردازنده گرافیکی نسبت به رقبا ضعف داشت که این دو مورد تا حد زیادی توسط هواوی رفع شده‌اند.

هواوی پی 10 پلاس یک پرچم‌دار شایسته است که خوب است پیش از بررسی نگاهی به مشخصات فنی آن داشته باشیم:

  • صفحه‌نمایش: ۵.۵ اینچی – IPS-NEO LCD – وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل – تراکم پیکسلی 540ppi – پوشش گوریلا گلس ۵
  • سیستم‌عامل: اندروید ۷.۰ با رابط کاربری Emotion UI 5.1
  • پردازنده: Kirin 960 – چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A73 + ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A53
  • پردازنده گرافیکی: Mali G71MP8 – هشت هسته‌ای
  • حافظه داخلی و رم: ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت (۴ یا ۶ گیگابایت رم)
  • دوربین اول: ۱۲ مگاپیکسلی – f/1.8 – لرزش‌گیر اپتبیکال – لنز لایکا – فوکوس لیزری و تشخیص فاز – فلش دوگانه – فیلمبرداری 4K@30fps و 1080p@60fps
  • دوربین دوم: ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسلی f/1.9
  • اتصالات: وای‌فای ac – USB Type-C v2.0 – بلوتوث ۴.۲ – GPS – NFC – فرستنده مادون قرمز
  • باتری: ۳۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی – شارژ سوپرشارژ هواوی
  • قیمت حدودی: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

طراحی و ساخت گوشی پی 10 پلاس هواوی

همان‌طور که گفتیم هواوی در پی 10 و پی 10 پلاس ریسک نکرده و تقریباً طراحی را بدون تغییر باقی گذاشته است. با این وجود چند تغییر مثبت و منفی قابل ذکر در این نسل وجود دارد. این‌بار هواوی تصمیم گرفته تا حسگر اثر انگشت را از پشت به جلوی گوشی و پایین صفحه‌نمایش منتقل کند.

اگر نظر شخصی مرا بخواهید حسگر اثر انگشت در نسل قبلی در جای بهتری قرار داشت و حاشیه پایینی صفحه‌نمایش نیز کمی باریک‌تر بود. اما به هر حال با وجود این حسگر پی 10 پلاس کماکان از دکمه‌های نرم‌افزاری ناوبری استفاده می‌کند و این حسگر نه‌تنها ثابت است بلکه برخلاف گوشی‌های اچ‌تی‌سی نقش دکمه Home را نیز ایفا نخواهد کرد. البته اگر نخواهید بخشی از صفحه‌نمایش به دکمه‌ها ناوبری اختصاص داده شود می‌توانید از سوایپ روی دکمه هوم استفاده کرده و دکمه‌های نرم‌افزاری را غیرفعال کنید.

به این ترتیب با لمس این دکمه عمل بازگشت، با لمس طولانی Home، با سوایپ به چپ و راست مالتی‌تسکینگ و با سوایپ به بالا دستیار صوتی اجرا خواهد شد. ما ترجیح می‌دادیم حالا که فضای کافی در دو طرف سنسور وجود دارد دکمه‌های خازنی نیز در دو طرف آن قرار می‌گرفت تا کار با گوشی ساده‌تر می‌شد اما هواوی اعتقاد دارد کاربران می‌توانند به این شیوه عادت کنند.

به هر حال تغییر دیگر به جنس بدنه باز می‌گردد. درحالی‌که پی 9 پلاس از بدنه فلزی استفاده می‌کرد حالا پی 10 پلاس از قاب فلزی اما در برخی رنگ‌ها یک پنل شیشه‌ای در پشت بهره گرفته است. رنگ‌های Dazzling طلایی و آبی از نوعی برش شیشه‌ای به نام hyper-diamond استفاده کرده‌اند تا علی‌رغم جذابیت و بازتاب خاص نور از سطح اثر انگشت نیز روی سطح شیشه باقی نماند. با این‌که این سطح حس یک پنل شیشه‌ای را القا نمی‌کند اما متفاوت است و جلوه زیبایی را خصوصاً در رنگ‌های آبی و سبز ایجاد می‌کند. رنگ سفید اما بدنه‌ای سرامیکی داشته و رنگ‌های سبز، مشکی، نقره‌ای و Prestige Gold نیز از همان بدنه فلزی سابق استفاده خواهد کرد. به این ترتیب پی 10 پلاس در هفت رنگ و سه نوع بدنه مختلف به بازار عرضه خواهد شد.

در این روند تکامل دوست داشتیم هواوی در مسیر تکامل این گوشی شارژ بی‌سیم و خصوصاً مقاومت دربرابر آب و گردوغبار را نیز اضافه می‌کرد اما در این زمینه‌ها پی 10 پلاس شما را ناامید خواهد کرد. ابعاد برای یک گوشی 5.5 اینچی مناسب است و کماکان می‌توانید با یک‌دست با آن کار کنید؛ دکمه‌های تنظیم صدا و پاور نیز فیدبک مناسبی داشته و این‌بار هواوی یک حاشیه قرمزرنگ جذاب را نیز به دکمه پاور اضافه کرده است. نکته جالب این‌که پی 10 پلاس جز معدود گوشی‌های جدید بازار است که کماکان به فرستنده مادون قرمز مجهز است تا بتوانید به راحتی تلویزیون، کولرگازی، پروژکتور و سایر وسایل سازگار را با گوشی خود کنترل کنید.


صفحه‌نمایش گوشی پی 10 پلاس هواوی

 

هواوی در چند سال اخیر از وضوح QHD را در گوشی‌هایش استفاده نمی‌کرد و حتی گوشی میت 9 با صفحه‌نمایش 5.9 اینچی نیز با وضوح 1080p عرضه شد. شاید بتوان گفت اولین گوشی QHD هواوی میت 9 پرو بود که به‌صورت محدود به بازار عرضه شد اما حالا پی 10 پلاس با وضوح QHD 1440p می‌تواند بهتر با رقبایش به رقابت بپردازد. صفحه‌نمایش 5.5 اینچی پی 10 پلاس از نوع IPS-NEO LCD بوده که چند سالی هست در پرچم‌داران هواوی شاهدش هستیم. در این صفحه‌نمایش روشنایی صفحه بالا، کنتراست بسیار خوب و دقت رنگ‌ها نیز مناسب است. البته رنگ سفید کمی به سمت رنگ‌های سرد گرایش دارد اما خوشبختانه می‌توانید در تنظیمات آن را به دلخواه خود تغییر دهید.

با وجود این‌که عمق رنگ مشکی و خوانایی زیر نور خورشید نسبت به صفحات AMOLED ضعیف‌تر است اما برای یک پنل LCD بسیار خوب بوده و هیچ مشکلی برای استفاده ایجاد نخواهد کرد. تراکم پیکسلی عالی 540ppi هم این گوشی را به یکی از بهترین‌ها برای علاقمندان به واقعیت مجازی تبدیل خواهد کرد.

اما یک نقطه ضعف عجیب گوشی نداشتن پوشش Olephobic روی صفحه‌نمایش است که باعث شده اثر انگشت به راحتی روی آن باقی بماند. هواوی البته یک محافظه صفحه را از همان ابتدا روی گوشی نصب کرده و توصیه می‌کنیم اگر مجبور نشدید آن را جدا نکنید. البته گفتنی است پوشش Olephobic روی گوشی‌ها معمولاً پس از چند ماه استفاده کم کم نازک شده و از بین خواهد رفت اما نمی‌دانیم دلیل عدم استفاده هواوی از این پوشش در پی 10 و پی 10 پلاس چیست.


عملکرد و کارایی

هواوی از معدود شرکت‌هایی است که چیپست گوشی‌های هوشمندش را خودش توسعه داده و عرضه می‌کند. چیپست Kirin 960 در پی 10 پلاس همان چیپستی است که پیش از این در میت 9 نیز دیده بودیم. در این چیپست هشت هسته‌ای 4 هسته سریع و جدید Cortex-A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز در کنار 4 هسته کم مصرف Cortex-A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز قرار گرفته تا حداقل از نظر فرکانس کاری پردازنده با بهترین مواجه باشیم. هواوی همچنین از پردازنده گرافیکی Mali-G71 از نوع 8 هسته‌ای نیز استفاده کرده است تا ضعف گرافیکی پی 9 پلاس در جانشین آن به فراموشی سپرده شود.

پی 10 پلاس در دو نسخه یکی با حافظه 64 گیگابایتی و 4 گیگابایت رم (L09) و دیگری با حافظه 128 گیگابایتی و 6 گیگابایت رم (L29) به بازار عرضه شده است که ما نسخه 128 گیگابایتی را در اختیار داشتیم.

اما به سراغ بنچمارک‌ها برویم. از نظر پردازشی هسته‌های Cortex-A73 به لطف معماری جدید و بهینه خود از نظر تک هسته‌ای درصدر اندرویدی‌ها هستند هرچند که هنوز هسته‌های Hurricane فوق سریع اپل با اختلاف عملکرد بهتری دارند. با این وجود در بخش چند هسته‌ای به لطف فرکانس بالای پردازنده پی 10 پلاس عملکرد فوق‌العاده‌ای در بنچمارک گیک‌بنچ دارد و چیزی از بهترین‌ها کم ندارد.

در بنچمارک‌های گرافیکی پردازنده Mali-G71MP8 عملکردی هم‌تراز با پرچم‌دارانی با اسنپ‌دراگون 821 داشته اما نسبت به آیفون 7 یا پردازنده‌های جدیدتری مثل اکسینوس 8895 یا اسنپ‌دراگون 835 ضعیف‌تر عمل می‌کند.

با این وجود همان‌طور که در بنچمارک‌های ترکیبی می‌بینید عملکرد این گوشی فوق‌العاده بوده و در واقعیت هم به لطف 6 گیگابایت رم هیچ‌گاه کندی یا تأخیری در عملکرد گوشی چه در انجام کارهای روزمره و چه بازی‌ها مشاهده نکردیم.

گفته می‌شود هواوی پی 10 و پی 10 پلاس را با سه نوع حافظه داخلی متفاوت عرضه کرده است: eMMC، UFS 2.0 و UFS 2.1. در حالی‌که UFS استاندارد جدیدتر و بسیار سریع‌تر است برخی نسخه‌ها کماکان از eMMC استفاده می‌کنند. به هر حال طبق آزمون AndroBench مشخص شد دستگاهی که در اختیار ما قرار گرفته و احتمالاً نسخه 128 گیگابایتی عرضه شده در ایران از حافظه فوق سریع UFS 2.1 با سرعت نوشتن و خواندن به ترتیب 700 و 150 مگابایت بر ثانیه استفاده می‌کند.


نرم‌افزار و رابط کاربری

هواوی پی 10 پلاس به اندروید 7.0 نوگت با رابط کاربری EMUI 5.1 مجهز شده است. اگر بخواهیم رابط کاربری این گوشی را با نسل قبلی یعنی پی 9 پلاس مقایسه کنیم تغییرات چشم‌گیر خواهد بود. در نسل پنجم رابط کاربری هواوی همه چیز شباهت بیشتری به اندروید خام داشته و شاید بزرگ‌ترین تغییرات را بتوان در بخش تنظیمات سریع و اعلان‌ها و همچنین امکان اضافه کردن کشوی اپلیکیشن‌ها دانست. در این رابط کاربری که نسخه 5.0 آن را در میت 9 نیز دیده بودیم  هواوی سعی کرده به شکایت برخی کاربران توجه کند و دستکاری کمتری در اندروید انجام دهد. با این وجود برخی امکانات مفید EMUI از جمله قابلیت شخصی‌سازی نوار ناوبری، نمایش سرعت کنونی اینترنت در نوار وضعیت، نصب دو نسخه از اپلیکیشن‌هایی مثل واتس‌اپ و فیس‌بوک، فایل منیجر، قابلیت دانلود و نصب تم و همچنین اپلیکیشن تندرستی هواوی کماکان پابرجا هستند.

همچنین اما می‌توانید ردپاهایی از طراحی iOS را در آیکن‌ها، رنگ‌بندی اپلیکیشن‌ها، کنترل سنتر در صفحه قفل و بسیاری موارد دیگر مشاهده کنید و می‌توان گفت برخلاف طراحی سخت‌افزاری، در بخش نرم‌افزار هواوی هنوز جای کار دارد تا بتوان یک تجربه منحصربه‌فرد را از پرچم‌داران این شرکت انتظار داشت.

به هر حال اگر از کاربران گوشی‌های هواوی بوده‌اید EMUI باب میل شما خواهد بود و اگر از گوشی‌های سامسونگ، ال‌جی و سایرین به هواوی کوچ کنید پس از چند روز می‌توانید با کمی کاوش همه تنظیمات مدنظرتان را پیدا کرده و به این رابط کاربری نیز عادت کنید.


دوربین

هواوی در پی 10 پلاس برای سومین بار از چینش دوربین دوگانه با همکاری شرکت مشهور لایکا استفاده کرده است. این‌بار مشابه میت 9 یک سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال در کنار سنسور 20 مگاپیکلسی مونوکروم قرار گرفته است. هدف اصلی هواوی از به کار بردن دوربین دوگانه کاهش نویز و افزایش دامنه دینامیکی تصاویر در نتیجه ترکیب تصویر گرفته شده توسط دو سنسور است. شاید مهم‌ترین بهبود در دوربین پی 10 پلاس نسبت به پی 10 یا میت 9 دیافراگم بازتر دوربین اصلی باشد که برای گرفتن تصاویر بهتر در نور کم و همچنین عمق میدان کمتر در تصاویر ماکرو کاربرد دارد.

در این نسل هواوی همچینین قابلیت زوم روی سوژه‌ها با حداقل کاهش کیفیت را نیز فراهم کرده و حالتی برای خلق تصاویری شبیه به portrait در آیفون 7 پلاس را نیز با مات کردن پس زمینه اضافه کرده است.

رابط کاربری دوربین

رابط کاربری دوربین پی 10 پلاس یکی از کامل‌ترین‌هاست و کار کردن با آن نیز لذت‌بخش است؛ به شرطی که مدتی را صرف یادگیری آن کنید. در صفحه اصلی با سوایپ به چپ می‌توانید به تنظیمات، سوایپ به راست به حالت‌ها و به بالا به بخش دستی وارد شوید. پی 10 پلاس از حالت‌های عکاسی فراوانی از جمله مونوکروم، HDR، نقاشی نور، عکاسی شب، پانوراما، تایم‌لپس، حرکت آهسته و … بهره می‌برد. در تنظیمات نیز می‌توانید وضوح 12 یا 20 مگاپیکسلی را انتخاب کنید و به تصاویر واترمارک یا GPS tag اضافه کنید.

در نوار سمت چپ هم دکمه‌های سوییچ دوربین جلو و پشت، فیلترهای لایکا، حالت پرتره، تنظیم مجازی دیافراگم و فلش قرار گرفته است. بخش تنظیمات دستی نیز بسیار کامل است و می‌توانید سرعت شاتر، ISO و نورسنجی را به دقت تنظیم کنید.

 

کیفیت تصاویر دوربین

از پی 10 پلاس می‌توانید در نور روز انتظار کیفیتی مانند میت 9 را داشته باشید. رنگ‌ها شاداب اما به دور از اغراق بوده و به نظر می‌رسد لایکا همچنین از اشباع زیاد رنگ و oversharpen کردن تصاویر هم استقبال نمی‌کند. به این ترتیب شاید در برش 100 درصد به نظر برسد جزئیات تصاویر در دوربین‌های رقبا بیشتر است اما در سوژه‌های شلوغ مسلماً تصاویر پی 10 پلاس طبیعی‌تر و واقعی‌تر از رقبا خواهد بود. البته اگر جزئیات بالاتر و نویز کمتر را بخواهید تصاویر مونوکروم در این زمینه‌ها برتری دارند.

با وجود این‌که در این گوشی HDR خودکار وجود ندارد اما دامنه دینامیکی تصاویر فوق‌العاده است و می‌توان گفت نیازی به حالت HDR ندارید. تصاویر 12 مگاپیکسلی ترکیبی خصوصاً در نور روز عالی هستند و می‌توانند با بهترین‌ها رقابت کنند. در نور شب به لطف دیافراگم بازتر دوربین تصاویر ثبت شده توسط پی 10 پلاس نسبت به پی 10 و میت 9 نویز کمتر و جزئیات بیشتری دارند و با وجود این‌که کیفیت تصاویر پیکسل یا گلکسی اس 8 کمی در شب بهتر است اما این اختلاف آن‌قدر نیست که پی 10 پلاس را دوربین بدتری بنامیم. همچنین اگر گوشی را روی سه‌پایه قرار دهید و سوژه شما هم ثابت باشد می‌توانید از حالت شب استفاده کرده و تصاویری بسیار روشن و باکیفیت را با نوردهی 32 ثانیه‌ای ثبت کنید.

همان‌طور که گفتیم پی 10 پلاس امکان زوم 2 برابری را در حالت 12 مگاپیکسلی با حداقل کاهش کیفیت فراهم می‌کنند. به اعتقاد ما زوم کردن با دوربین این گوشی تا 2 یا حتی 3 برابر نیز برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند منطقی است و پی 10 پلاس با ترکیب سنسور 20 مگاپیکسلی و همچنین پردازش‌های نرم‌افزاری جزئیات را تا حد امکان بدون کاهش کیفیت ثبت خواهد کرد. به این ترتیب می‌توان گفت پس از آیفون 7 پلاس با دوربین تله‌فوتو این پی 10 پلاس است که برای زوم کردن در هنگام عکاسی مناسب خواهد بود. نمونه زوم 3 برابری این دوربین را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

حالت پرتره در پی 10 پلاس درواقع همان حالت دیافراگم باز است که پردازش‌های رتوش چهره نیز روی آن انجام شده. در تشخیص و جداکردن سوژه از پس زمینه پی 10 پلاس به لطف دوربین دوگانه از گوشی‌های با یک دوربین مثل گلکسی اس 8 بهتر عمل می‌کند اما در حد و اندازه‌های آیفون 7 پلاس هم نیست. به هر حال در برخی شرایط و سوژه‌ها این حالت می‌تواند بسیار جذاب باشد خصوصاً این‌که می‌توانید محل فوکوس و دیافراگم را پس از عکاسی نیز تغییر دهید.

نمونه تصاویر دوربین با وضوح کامل را می‌توانید از این پوشه گوگل درایو مشاهده کنید.

دوربین سلفی پی 10 پلاس هواوی

 

تصاویر سلفی دوربین در نور مناسب جزئیات بسیار بالا و دامنه دینامیکی مناسبی دارند و به اندازه مناسب هم واید هستند. اما شاید ویژگی جدید این دوربین 8 مگاپیکسلی در حالت پرتره آن باشد که سعی می‌کند سوژه را از پس‌زمینه جداکرده و پس زمینه را محو کند. از آن‌جا که در جلو خبری از دوربین دوگانه نیست معمولاً تشخیص سوژه از پس زمینه چندان دقیق انجام نمی‌شود و قسمتی از مو یا چهره شما نیز ممکن است به اشتباه مات شود.

کیفیت ویدئوها

پی 10 پلاس درست مانند میت 9 در ویدئوهای 4K از کدک H.265 برای ضبط استفاده می‌کند که نتیجه آن حجم کمتر فایل‌ها خواهد بود. ویدئوها در این حالت کیفیت بالایی داشته و از جزئیات و دامنه دینامیکی بسیار خوبی بهره می‌برند؛ هرچند لرزش‌گیری آن‌ها به خوبی برخی رقبا نیست. در ویدئوهای 1080p اما می‌توانید لرزش‌گیر نرم‌افزاری را نیز فعال کنید. در این حالت ویدئوها بسیار روان‌تر خواهند بود اما خصوصاً وقتی لرزش‌گیر نرم‌افزاری را فعال کنید جزئیات بسیار کمتری نیز در آن وجود خواهد داشت. در ویدئوی زیر نمونه فیلمبرداری 1080p را خواهید دید. از آن‌جا که آپارات هنوز از وضوح 4K پشتیبانی نمی‌کند می‌توانید نمونه تصاویر و ویدئوها را با وضوح کامل از گوگل درایو دریافت کنید.

به‌طور کلی کیفیت ویدئوها نسبت به پی 9 جهش بزرگی داشته و نسبت به رقبا نیز عملکرد قابل قبولی دارد.


صدا

هواوی خوشبختانه تصمیم گرفته تا از بلندگوی مکالمات نیز علاوه بر بلندگوی پایین گوشی برای پخش صدای استریو استفاده کند. این راهکار که پیش از این در آیفون 7 و اچ‌تی‌سی 10 نیز به کار رفته بود شاید بلندی و دقت بلندگوهای دوگانه در نکسوس 6پی یا One M9 را نداشته باشد اما مسلماً بهتر از تک بلندگوهای برخی رقباست. در این چینش صدای فرکانس پایین یا بیس بیشتر از بلندگوی پایین و فرکانس‌های بالاتر از بلندگوی مکالمات پخش خواهند شد.

یک تصمیم عاقلانه دیگر هواوی نگه داشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون و عدم تقلید کورکورانه از اپل است. با وجود این‌که در این گوشی مبدل صوتی مجزای DAC یا آمپلی‌فایر قدرتمندی وجود ندارد اما برای هدفون‌های رایج و معمولی کیفیت و بلندی صدا در حد قابل قبولی قرار دارد.


باتری و دوام شارژ

با تجربه‌ای که از میت 9 داشتیم تصور می‌کردیم پی 10 پلاس نیز به دوام شارژ فوق‌العاده‌ای مجهز خواهد شد اما به نظر می‌رسد این خصلت تنها در اختیار سری میت هواوی است. باتری 3750 میلی‌آمپرساعتی این گوشی می‌تواند یک روز کامل را دوام بیاورد اما ظاهراً صفحه‌نمایش QHD آن باعث شده تا خبری از دوام شارژ حیرت‌انگیز میت 9 در آن نباشد. برای مقایسه بهتر آزمون باتری PCMark را با روشنایی 200 نیت صفحه‌نمایش انجام دادیم:

Huawei P10 Plus Battery
Create bar charts

پی 10 پلاس همچنین از فناوری شارژ سریع خود هواوی با نام سوپرشارژ استفاده می‌کند و به این ترتیب با شارژرهای Quick Charge کوالکام سازگار نیست. با این وجود سوپرشارژر درون جعبه می‌تواند گوشی را در حدود یک ساعت و نیم کاملاً شارژ کند. گفتنی است پی 10 پلاس کماکان از فناوری‌های شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و ظاهراً هواوی هنوز اعتقادی به این فناوری ندارد.


جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

پی 10 پلاس را می‌توان پی 9 پلاس تکامل یافته نامید. هواوی چه در طراحی و چه در ویژگی‌ها جهش بزرگی را در این گوشی انجام نداده و سعی کرده فروش خوب سری پی 9 را بار دیگر تکرار کند. جنس متفاوت بدنه، رنگ‌های جذاب‌تر، دوربین دوگانه بهبود یافته، صفحه‌نمایش با وضوح بیشتر و همچنین رابط کاربری ساده‌تر از پیشرفت‌های مهم این گوشی محسوب می‌شوند.

با این وجود و با توجه به قیمت حدودی این گوشی نمی‌توان به فروش مناسب این مدل مطمئن بود. گلکسی اس 8 و جی 6 ال‌جی با قیمت‌هایی نزدیک به پی 10 پلاس طراحی متفاوت و بدون حاشیه‌ای را معرفی کرده‌اند و از آن‌جا که میت 9 هواوی با قیمتی پایین‌تر وارد کشورمان شد شاید بتوان قیمت بالا را یکی از معایب پی 10 پلاس نامید.

با این وجود دوربین پی 10 پلاس به لطف زوم بهتر و سنسور مونوکروم کماکان از بهترین‌ها و برای علاقمندان به عکاسی منحصربه‌فرد است. تراشه Kirin 960 بسیار سریع است و باتری 3750 میلی‌آمپرساعتی این گوشی نیز برای استفاده اکثر کاربران کافیست. پی 10 پلاس پرچم‌داری است که مسلّماً می‌تواند با گلکسی اس 8 و جی 6 به رقابت بپردازد؛ هرچند شاید در برخی زمینه‌ها برنده میدان نباشد.

بررسی ویدئویی خلاصه پی 10 پلاس را می‌توانید در 60 ثانیه اینجا تماشا کنید:

برای تماشای ویدئوی کامل به این مطلب مراجعه کنید.

مزایای هواوی پی 10 پلاس:

  • صفحه‌نمایش باکیفیت
  • تصاویر بسیار خوب دوربین دوگانه
  • عملکرد سریع و بی‌نقص
  • کیفیت ساخت بالا

معایب هواوی پی 10 پلاس:

  • نبود مقاومت دربرابر آب و گردوغبار
  • نداشتن پوشش olephobic روی صفحه‌نمایش
  • طراحی تکراری
  • قیمت نسبتاً بالا
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

17 نظر برای این مطلب
  1. امید می‌گوید

    با سلام،با توجه به فیلتر سرعت گوشی،ظرفیت و دوام باتری،کیفیت دوربین،هنگ نکردن بین s8+ و p10+(یا هر گوشی دیگری زیر چهار میلیون)راهنمایی میخواستم،با تشکر…

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بین این دو ما گلکسی اس ۸ پلاس رو پیشنهاد میدیم اما گزینه های بهتر دیگه ای مثل گلکسی نوت ۸ و میت ۱۰ پرو رو هم در نظر داشته باشید. اگر صرفا مدنظرتون کیفیت دوربین باشه گلکسی اس ۹ هم گزینه خوبی هست. اما میانگین این فاکتورها گلکسی نوت ۸ عملکرد بهتری داره. البته کمی هم به سلیقه شما در رابط کاربری بر می گرده. رابط هواوی کاملا متفاوت از سامسونگه

  2. مهدی می‌گوید

    سلام با این وجود یعنی نیاز به محافظ صفحه نمایش ( گلس ) برای این گوشی نیست . درسته ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      حتی گوریلا گلس 5 هم بعد از مدتی خش برمیداره. اگر میخواید خیالتون راحت باشه بهتره گلس استفاده کنید

  3. حسن می‌گوید

    جناب ارغوان سلام
    من تقریباً یک ماهی میشه که قصد خرید گوشی رو دارم و توی این یک ماه نهایتاً به 5 انتخاب رسیدم.
    1- samsung galaxy s8
    2- +samsung galaxy s8
    3- huawei p10 plus
    4- huawei mate 9 pro
    5- huawei mate 9
    فیلتر انتخابم هم در حقیقت کیفیت دوربین در روز و شب، ظرفیت و دوام باطری، دوسیم بودن و حافظه بالا بوده. برای هزینه هم میتونم تا 2 میلیون و 500 هزینه کنم. این به این معنیه که گوشی هایی که الان قیمتشون بالاتره رو میتونم صبر کنم تا قیمتشون پایین بیاد و بعداً تهیه کنم.
    حالا میخواستم شما من رو توی این زمینه راهنمایی کنید
    راستش قدری گیج شدم. هر گوشی ای یه سری حسن و یه سری عیب داره.
    ممنون میشم من رو با توجه به معیارهایی که برای خریدم دارم راهنمایی کنید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با توجه به انتخاب هاتون پیشنهاد من گلکسی اس 8 پلاس هست. دوام شارژ میت 9 بیشتره اما در سایر موارد اس 8 پلاس گزینه بهتری هست.

  4. علی می‌گوید

    میخام گوشی بخرم بین میت۹ و پی ۱۰ پلاس موندم میشه راهنمایی کنید کدوم رو بخرم درضم اون کیفیت صدا حین فیلم برداری تو میت ۹ هم افتضاحه؟میت۹ گوشی ۲۰۱۶ هس ولی پی ۲۰۱۷ از این لحاظ یکم فکرم درگیره ک گوشی ۲۰۱۷ از ۲۰۱۶ بهتره احتمالا هرچند میت ۹ هم حرفای زیادی برا گفتن داره لطفا راهنمایی کنین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      این مشکل توی پی 9 بود و توی میت 9 و پی 10 ضبط صدا هم کیفیت مناسبی داره. البته در سطح گوشی هایی مثل LG V20 یا HTC U Ultra نیست اما مسلما افتضاح هم نیست.

  5. حسین دادگستر می‌گوید

    با سلام
    ب نظر شما ارزش داره ب جای پی10 هزینه ی بیشتری کنیم و پی10 پلاس بگیریم؟
    یا تفاوتها در اون حد نیست ک بخوایم هزینه ی بیشتر متقبل شیم؟

  6. sajjad می‌گوید

    سلام
    دوربین p10 plus در مقایسه با mate 9 چه طوره؟(چه در روز چه در شب)
    ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر قابلیت زوم بهتر رو در نظر نگیرید توی نور روز تصاویرش تقریباً مشابه هم هستن و توی شب پی 10 پلاس به خاطر دیافراگم گشاده ترش عملکرد بهتری داره. همچنین توی ویدئوها هم پی 10 پلاس پیشرفت جزئی داشته

      1. Ali می‌گوید

        با سلام گزینه ای به نام vivid در دوربین گوشی وجود داره که میتونه عکسها با رنگ های نسبتا غلیظ بگیره

  7. حسام می‌گوید

    کیفیت ضبط صدا در فیلم برداری افتضاحه چندین ساله همه گوشیای هواوی این مشکل دارن و حل نمیشه متاسفانه

    1. علی می‌گوید

      سلام
      اقای ارغوان این مطلبی که این دوستمون گفتن که کیفیت صدا در فیلم برداری مناسب نیست درسته؟
      ممنون میشم تجربه تون را بگین

      1. علی ارغوان می‌گوید

        خیر این ضعف توی پی 9 مشهود بود اما توی پی 10 رفع شده و صدا استریو و با بیت ریت 192kpbs ضبط میشه

  8. رضا می‌گوید

    سلام
    منظورتون از طراحی تکراری چیه!؟ اونوقت باید این عیب رو واسه کل سری آیفون و یا سری اس و نوت سامسونگ هم معتبر دونست! به هر حال هر سری محصولی تو هر بازاری واسه خودش یه سری شاخص‌ها داره که ازش همواره استفاده میکنه دیگه. در کل تکراری نمیشه گفت به نظرم

  9. علی می‌گوید

    با درود فراوان و خسته نباشید.میخواستم اگه میشه بررسی گوشی P10 رو بزارید.با سپاس فراوان