مقایسه دوام شارژ باتری در نسخه اکسینوس و اسنپ‌دراگون گلکسی اس 8

طبق روالی که از سامسونگ سراغ داشتیم گلکسی اس ۸ در دو نسخه با پردازنده اکسینوس و اسنپ‌دراگون راهی بازار شده است، با این حساب بد نیست نگاهی به مقایسه مصرف باتری این دو پردازنده در گلکسی اس ۸ داشته باشیم.

0

گلکسی اس 8 از همان‌ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت در باتری خود استفاده کرده است که در گلکسی اس 7 شاهد آن بودیم اما از قرار معلوم در مصرف شارژ باتری همه چیز به میزان میلی‌آمپرساعت باتری ختم نمی‌شود چرا که ظاهرا باتری گلکسی اس 8 نسبت به گلکسی اس 7 دوام بیشتری دارد.

هر دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 7 از صفحه‌نمایشی بهره گرفته‌اند که میزان مصرف باتری بسیار زیادی دارد، از طرف دیگر پردازنده اسنپ‌دراگون و اکسینوسی که در گلکسی اس 7 به خدمت گرفته شده است با معماری ۱۰ نانومتری تولید شده، جالب است بدانید پردازنده گلکسی اس 7 از معماری ۱۴ نانومتری بهره می‌برد. این امر نیز باعث شده است تا مصرف پردازنده گلکسی اس 8 نسبت به گلکسی اس 7 کمتر باشد.

همان‌گونه که اشاره کردیم تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا گلکسی اس 8 امتیازهای بهتری را در مصرف شارژ باتری نسبت به گلکسی اس 7 در آزمایش‌های بنچمارک کسب کند. جالب است بدانید در این آزمایش نسخه اکسینوس گلکسی اس 8 توانست چیزی حدود 8 ساعت و ۲۲ دقیقه شارژ نگه دارد در حالی که نسخه اسنپ‌دراگون گلکسی اس 8 به میزان 7 ساعت و ۳۰ دقیقه شارژ نگه داشت.

این نتیجه از این امر حکایت دارد که اگر پرچمدران سامسونگ را خریداری کنید خبری از شارژ بیشتر از یک روز در این گوشی‌ها در کار نخواهد بود. لازم به ذکر است که گفته می‌شود مصرف بیشتر شارژ باتری در نسخه اسنپ دراگون گلکسی اس 8 به دلیل کلاک بیشتر پردازنده این گوشی است.

ذکر این نکته نیز لازم است که نسخه اسنپ‌دراگون گلکسی اس 8 و اکسینوس گلکسی اس 8 هر دو در شرایط یکسانی با هم برای میزان نگه‌داری شارژ باتری آزمایش شده‌اند و بدون شک این نتایج در کاربرد روزمره بین کاربران مختلف، متفاوت خواهد بود.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.