مهمترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت؛ هفته چهارم فروردین

در سری مقاله “مهم‌ترین اخبار دنیای بازی در هفته‌ای که گذشت” به مرور و بررسی اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که سپری شد خواهیم پرداخت. هدف انتشار این سری مقاله این است تا افرادی که نتوانسته‌اند اخبار بازی‌های مورد علاقه خود را در طول هفته دنبال کنند، به صورت یکجا آن را همراه با فارنت مرور نمایند…

در این مقاله همراه شما هستیم تا اخبار هفته گذشته از 19 الی 25 فروردین را در قالب یک مطلب خلاصه بررسی نماییم. از شروع تخفیفات بهاری اکس‌باکس گرفته تا انتشار غیر منتظره بازی بایونتا برای پلتفرم پی‌سی:

اخبار مهم هفته

جدول فروش هفتگی بریتانیا

در اوایل هفته گذشته پرفروش‌ترین بازی‌های هفته در بریتانیا اعلام شد و بازی پرسونا 5 به سادگی توانست صدر جدول را به دست آورد. البته چنین انتظاری نیز از آن می‌رفت اما این قضیه می‌تواند برای شرکت سازنده آن یعنی Atlus یک رکورد ویژه به حساب بیاید زیرا اولین بازی این استودیوست که در هفته اول انتشار در صدر جدول فروش بریتانیا قرار می‌گیرد:

  1. Persona 5
  2. Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands
  3. LEGO Worlds

برای مشاهده لیست کامل پرفروش‌ترین عناوین هفتگی بریتانیا می‌توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

تاریخ عرضه و مدت زمان بازی «آنچارتد: میراث گمشده»

با توجه به تجربه‌ای که از دی‌ال‌سی داستانی Left Behind بازی The Last of Us از سوی استودیو ناتی‌داگ داشته‌ایم احتمالا انتظار داشتید که آنچارتد: میراث گمشده نیز در حدود چند ساعت برای اتمام به زمان نیاز داشته باشد اما مدیر روابط عمومی این استودیو در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که باید انتظار بیش از 10 ساعت گیم‌پلی از این دی‌ال‌سی داستانی داشته باشیم. برای اطلاع از جزئیات خبر مدت زمان بازی آنچارتد: میراث گمشده به اینجا رجوع کنید.

این بازی زیبا که با توجه به مدت زمان آن به سختی می‌توان بر روی آن اسم یک دی‌ال‌سی داستانی قرار داد، در تاریخ 22 اوت مصادف با 31 مرداد تابستان پیش‌رو به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود.

تخفیفات بهاری و اخبار معرفی بازی‌های جدید در E3 2017

همانند سال‌های قبل دوباره سری تخفیفات بهاری مایکروسافت برای دو کنسول اکس‌باکس وان و اکس‌باکس 360 بازگشته است و این بار حتی پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته ظاهر شده است. به گوش باشید که این تخفیفات تنها تا پایان فردا اعتبار دارند و افرادی که اشتراک سرویس طلایی اکس‌باکس لایو داشته باشند از 10 درصد تخفیف بیشتر برخوردار خواهند شد.

برای مشاهده لیست کامل تخفیفات اکس‌باکس وان و همچنین اکس‌باکس 360 می‌توانید به استور اکس‌باکس و مایکروسافت مراجعه نمایید.

هفته گذشته هفته خوبی برای طرفداران اکس‌باکس بود زیرا مطلع شدیم که مایکروسافت برنامه‌های بزرگی برای E3 2017 دارد و طبق گفته آقای آلبرت پانلو این شرکت کاملا به حرف طرفداران گوش خواهند داد و بازی‌های بزرگی برای معرفی در دست دارند. یکی دو هفته پیش مایکروسافت از کنسول قدرتمند اسکورپیو رونمایی به عمل آورد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه برنامه‌های برای آن در نظر گرفته است.

سورپرایز شدن کاربران پی‌سی با انتشار بازی بایونتا

طرفداران پی‌سی چند روز پیش با عرضه بازی قدیمی اما هیجان‌انگیز بایونتا که هفت هشت سال پیش برای دو کنسول نسل هفتمی پلی‌استیشن 3 و اکس‌باکس 360 عرضه شد، حسابی غافلگیر شدند. سگا با این حرکت محبوبیتی هر چه بیشتر نزد طرفداران پی‌سی‌باز بازی‌های ویدیویی پیدا نمود. بازی از نظر کیفی یک سر و گردن از عناوین کنسولی چند سال پیش بالاتر بوده و تنظیمات گرافیکی جالبی دارد. برای مشاهده تریلر عرضه و همچنین سایر اطلاعات عرضه بازی بایونتا برای پی‌سی به اینجا مراجعه کنید. همچنین مقاله‌ای در رابطه با بررسی فنی بایونتا بر روی پی‌سی در فارنت منتشر شده است که می‌توانید برای خواندن آن کلیک نمایید.

البته سیستم مورد نیاز بازی بایونتا را نیز می‌توانید بررسی کرده و با سیستم خود مطابقت دهید:

حداقل سیستم مورد نیاز:

سیستم عامل: Microsoft Windows 7 / 8 (8.1)/ 10
پردازنده: Core i3 3220
میزان حافظه رم: 4 گیگابایت
کارت گرافیک: Radeon HD6950 / GeForce GTX 570
دایرکت ایکس: ورژن 9
فضای ذخیره‌سازی: 20GB

سیستم پیشنهادی:

سیستم عامل: Windows 7 / 8 (8.1)/ 10
پردازنده: Core i5 4460
میزان حافظه رم: 8 گیگابایت
کارت گرافیک: Radeon HD7870 / Geforce GTX 760 یا گرافیک‌های پیشرفته‌تر
دایرکت ایکس: ورژن 9
فضای ذخیره‌سازی: 20GB

بد نیست نگاهی نیز به امتیازات نسخه پی‌سی این بازی داشته باشیم:

  • Attack of the Fanboy 100
  • PC Gamer 93
  • 4Players.de 92
  • Metro GameCentral 90
  • DualShockers 90
  • The Games Machine 90
  • GameStar 85
  • PC Games 85
  • Everyeye.it 79

نمرات فوق همگی از 100 نمره داده شده است.

نمرات بازی The Elder Scrolls Legends

بازی الدر اسکرولز لجندز در سبک کارتی به تازگی برای آی‌اواس و ویندوز عرضه شده است. به نظر می‌رسد که منتقدین نظر نسبتا مثبتی در رابطه با این عنوان دارند و می‌شود آن را برای تجربه به دیگران توصیه نمود. در ادامه نمرات این بازی را مشاهده نمایید:

  • Everyeye.it: 85
  • Vandal Online: 85
  • Game Informer: 83
  • GameCrate: 83
  • IGN: 83
  • SpazioGames: 80
  • Meristation: 80
  • The Games Machine: 80
  • Eurogamer Italy: 80
  • Multiplayer.it: 80
  • IGN Italia: 78
  • PC Gamer: 78
  • Games.cz:70

تمامی نمرات فوق از 100 به بازی The Elder Scrolls Legends اختصاص یافته است.

تاریخ عرضه بازی Yakuza Kiwami

سگا چند روزی است که با دادن اخبار خوشحال‌کننده در صدد افزایش محبوبیت خود است و در جدیدترین مورد از این اخبار می‌توان اعلام تاریخ عرضه بازی یاکوزا کیوامی اشاره نمود. این بازی نسخه‌ای بازسازی شده از نسخه اول این سری بوده که با گرافیکی جدید در تاریخ 7 شهریور سال جاری به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 انتشار می‌یابد.

قیمت بازی برابر 29.99 دلار بوده که بسیار مناسب است و لازم به ذکر است که در این نسخه شاهد رویدادهای بیشتر و 30 دقیقه میان‌پرده بیشتر خواهیم بود.

نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین کنسول ماه مارس ایالات متحده

به گزارش گروه آماری NPD، پرفروش‌ترین کنسول ماه گذشته یعنی مارس نه پلی‌استیشن 4 و نه اکس‌باکس وان بلکه نینتندو سوییچ بوده است. سوییچ بالاتر از سایر کنسول‌های نینتندو که تاکنون در آمریکا منتشر شده‌اند، سریع‌ترین فروش تاریخ شرکت نینتندو در ایالات متحده را رقم زده است. به نظر می‌رسد که پس از موفقیت نصفه نیمه وی یو اکنون شاهد یک رقیب مناسب برای دو کنسول سونی و مایکروسافت هستیم. همچنین باید اعلام کرد که کنسول پلی‌استیشن 4 برای پنجمین ماه پیاپی در آمریکا از اکس‌باکس وان بیشتر فروخته است.

جالب است بدانید که بازی شماره یک کنسول نینتندو سوییچ یعنی افسانه زلدا: نفس حیات‌وحش توانسته حتی بیشتر از تعداد کنسول‌های سوییچ فروخته شده، فروش داشته باشد. برای مشاهده جزئیات خبر فروش بازی زلدا بر روی نینتندو سوییچ به این لینک رجوع نمایید.

بازی‌های انتشار یافته در این هفته

در هفته‌ای که سپری شد بازی‌های خاصی عرضه نشد اما نمی‌توان از انتشار غافل‌گیرانه بازی بایونتا برای پی‌سی به سادگی گذشت. در ادامه لیست بازی‌هایی که این هفته منتشر شدند را مشاهده می‌فرمایید:

April 11, 2017 | بیست و دوم فروردین 1396

Bayonetta

پلتفرم: Windows

——————

Lichtspeer

پلتفرم: PS Vita

——————

StarBlood Arena

پلتفرم: PS VR

——————

Yooka-Laylee

پلتفرم: Windows / PS4 / Xbox One / Nintendo Switch / Mac

====================

طی هفته گذشته تعداد بازی‌هایی که انتشار یافتند زیاد نبود اما اخبار خوبی از پلتفرم‌های مختلف ارائه شد. نظر خود را در مورد این سری مقاله فراموش نفرمایید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.