ویدئوی جدید مایکروسافت: مقایسه دوباره دوام شارژ در مرورگرهای اج، کروم و فایرفاکس

مایکروسافت امروز ویدئوی تبلیغاتی جدیدی منتشر کرده که آخرین نسخه مرورگر اج مایکروسافت را در نسخه جدید آپدیت ویندوز 10 (Windows 10 Creators Update) در مقابل مرورگرهای فایرفاکس و کروم در میزان مصرف شارژ باتری به مقایسه می‌گذارد.

0

این روزها که دستگاه‌ها رفته رفته اندازه کوچک‌تر و البته باریکتری پیدا می‌کنند و فضای کمتری برای باتری آنها باقی می‌ماند میزان عمر شارژ باتری مسئله حیاتی و مهمی در انتخاب آنهاست. طبیعتاً نرم‌افزارها که منبع اصلی مصرف شارژ باتری به حساب می‌آیند برای نشان دادن کارایی بهتر خود سعی دارند میزان مصرف انرژی و شارژ باتری را در خود کاهش دهند. مرورگرها هم دقیقاً از همین قانون پیروی می‌کنند.

مرورگرها یکی از عوامل اصلی و عمده مصرف حافظه رم و به طور طبیعی خالی کردن شارژ باتری در لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آیند و بدیهی است بسیاری از کاربران و حتی تولیدکنندگان نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند تا جایی که از آن به عنوان نقطه قوت خود و نقطه ضعف رقبا در تبلیغات بهره بگیرند. مایکروسافت از جمله همین شرکت‌هاست که مدت‌هاست از همین موضوع در تبلیغات مرورگر اج خود در مقایسه با سایر مرورگرها به ویژه مرورگر کروم گوگل بهره می‌برد که البته بدیهی است از سوی گوگل بی‌پاسخ نمانده است.

حالا مایکروسافت امروز ویدئوی تبلیغاتی جدیدی منتشر کرده که آخرین نسخه مرورگر اج مایکروسافت را در نسخه جدید آپدیت ویندوز 10 (Windows 10 Creators Update) در مقابل مرورگرهای فایرفاکس و کروم در میزان مصرف شارژ باتری به مقایسه می‌گذارد.

در این ویدئو تبلیغاتی شاهد حضور سه دستگاه سرفیس‌بوک یکسان در حال اجرای سه مرورگر مایکروساف اج، کروم و فایرفاکس و پخش یک ویدئو یکسان هستیم. بنابر آن چیزی که در این ویدئو نشان داده می‌شود دستگاه سرفیس بوک در حال اجرای فایرفاکس تنها کمی بیش از 7 ساعت، دستگاه در حال اجرای کروم بیش از 9 ساعت و دستگاه در حال اجرای مرورگر اج مایکروسافت به عنوان آخرین بازمانده تقریباً 12 ساعت و نیم دوام می‌آورد.

مایکروسافت البته در پستی در وبلاگ خود ضمن انتشار این ویدئو به تشریح بیشتر روش بررسی و آزمایش با نرم‌افزار متن باز خود با نام BrowserEfficiencyTest پرداخته و تاکید کرده که مرورگر اج این شرکت 31 درصد شارژ باتری کمتری نسبت به کروم و 44 درصد شارژ باتری کمتری نسبت به فایرفاکس مصرف می‌کند.

اینکه کروم از همان ابتدای عرضه حافظه رم بالاتری را اشغال و شارژ باتری بیشتری را مصرف می‌کرده قابل کتمان نیست و نمی‌توان حتی از نظر عملکرد آن را بالاتر از فایرفاکس دانست اما خب ادعاهای جدید مایکروسافت واقعاً ادعاهای بزرگیست و احتمالاً به زودی شاهد پاسخ گوگل در این خصوص و ادامه دعوای این دو رقیب دیرینه خواهیم بود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.