بوئینگ برای اولین‌بار از قطعات چاپ سه‌بعدی در هواپیمای 787 استفاده می‌کند

چاپ‌ سه‌بعدی مدتی است که به کمک صنعتگران آمده است، از قرار معلوم روی چاپ‌ سه‌بعدی بیشتر از این حرف‌ها می‌توان حساب باز کرد و بوئینگ برای اولین‌بار از قطعات چاپ سه‌بعدی در هواپیمای 787 استفاده خواهد کرد.

0

چاپ سه‌بعدی مدتی است که به کمک صنعتگران آمده است و تاکنون شاهد استفاده از این فناوری جدید در پرینت قطعات مختلفی بوده‌ایم اما در این بین به خبر جالبی برخوردیم. باخبر شدیم بوئینگ نیز قصد دارد روی چاپ‌ سه‌بعدی حساب بیشتری باز کند و بعضی از قطعات هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ خود را به کمک چاپ سه‌بعدی بسازد.

فرآیند تولید هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ فرآیند هزینه‌بر پیچیده‌ای است اما در این بین جالب است بدانید به کمک چاپ‌ سه‌بعدی بوئینگ قادر خواهد بود چیزی بین ۲ تا ۳ میلیون دلار در ساخت بوئینگ ۷۸۷ خود صرفه جویی کند.

بوئینگ برای ساخت هواپیمای ۷۸۷ خود از شرکت نروژی Norsk Titanium کمک گرفته است، بد نیست بدانید این شرکت ید طولایی در فناوری چاپ‌ سه‌بعدی دارد و قرار است قطعات اولین اسکلت تیتانیوم را برای یک هواپیما به صورت سه‌بعدی چاپ‌ کند. بنا به گزارشی که از جانب بنگاه خبری رویترز در همین زمینه به بیرون منتشر شده است پیش از این شرکت خوشنام آمریکایی جنرال موتورز نیز از چاپ سه‌بعدی برای ساخت نازل‌های سوخت در موتور هواپیما کمک گرفته بود اما این اولین باری است که فناوری چاپ‌ سه‌بعدی در ساخت قطعات اصلی هواپیما به خدمت گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ نسبت به سایر هواپیماهای تولید شده توسط بوئینگ از قطعات فلزی بیشتری بهره می‌برد و این امر باعث شده است تا بوئینگ در ساخت این هواپیما به فکر صرفه جویی باشد و از فناوری چاپ سه‌بعدی کمک بگیرد.

البته بدون شک بوئینگ برای استفاده از قطعات ساخته شده توسط فناوری چاپ سه‌بعدی بیگدار به آب نخواهد زد و گفته می‌شود که حدود یک سالی است با شرکت نروژی Norsk در حال آزمایش قطعات ساخته شده توسط چاپ‌ سه‌بعدی در هواپیما است.

از طرف دیگر انتظار می‌رود تا اواخر سال جاری میلادی مجوزهای لازم برای شرکت Norsk برای ساخت قطعات بیشتری در هواپیما با استفاده از چاپ‌ سه‌بعدی صادر شود.

به این ترتیب پیش‌ بینی می‌شود به لطف پیشرفت‌های بدست آمده در فناوری چاپ‌ سه‌بعدی در آینده شاهد کاهش چشمگیر هزینه ساخت هواپیما باشیم.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.