حسگر اثر انگشت روی صفحه‌نمایش به‌زودی به گوشی‌های ال‌جی، هواوی و اوپو می‌آید

حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش بی‌شک قدم بزرگ بعدی در زمینه گوشی‌های هوشمند است. حالا شرکت CrucialTec ادعا می‌کند توانسته به این فناوری دست پیدا کند.

0

شرکت CrucialTec موفق شده حساسیت لمسی بخشی از صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند را به نحوی افزایش دهد که قادر به اسکن اثر انگشت باشد و شاهد حضور حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش باشیم.

به ادعای این شرکت اضافه کردن این فناوری به صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند اقتصادی و قابل تولید انبوه بوده و به این ترتیب می‌توانیم به‌زودی شاهد عرضه گوشی‌هایی با این فناوری باشیم تا دیگر محبور به قرار دادن حسگر اثر انگشت در حاشیه پایینی گوشی و یا پشت آن و در محلی نه‌چندان مناسب مثل گلکسی اس 8 نباشیم.

خوب است بدانید CrucialTec تولیدکننده حسگرهای اثر انگشت گوشی‌های ال‌جی، هواوی و اوپو بوده و به این ترتیب می‌توان انتظار داشت پرچم‌داران آینده این برندها مثل LG V30 و Mate 10 از این فناوری جدید بهره ببرند.

به گفته CrucialTec این شرکت توسعه فناوری حسگر اثر انگشت در صفحه‌نمایش یا DFS را از سال 2012 آغاز کرده و حالا با موفقیت این پروژه به دنبال ثبت پتنت‌ها و حق اختراع به منظور تولید انبوه است.

گفتنی است سامسونگ نیز با سرمایه‌گذاری در شرکت Synaptics به دنبال فناوری مشابهی بود که ظاهراً به گلکسی اس 8 نرسیده است. گفته می‌شود فناوری DFS اولین بار در گوشی‌های چینی ظاهر خواهد شد اما در صورت موفقیت حتماً به محصولات شرکت‌های بزرگ‌تر نیز خواهد آمد.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.