کوالکام با شکایت متقابل به نبرد اپل می‌رود!

بهمن ماه سال گذشته اپل سه پرونده حقوقی را علیه کوالکام آماده کرد اما حالا کوالکام اعلام کرده با شکایت متقابل پاسخ کوپرتینو را خواهد داد.

0

سه پرونده‌ای که اپل طی آن‌ها از کوالکام شکایت کرده بود شامل حق امتیازات پرداخت نشده، خسارت 145 میلیون دلاری سواستفاده کوالکام از قدرتش در بازار و همچنین عهدشکنی این شرکت درباره لایسنس پتنت‌ها با قیمت منطقی بود. حالا کوالکام نه‌تنها به این ادعاها پاسخ داده بلکه اعلام کرده با شکایت متقابل به جنگ این شرکت خواهد رفت.

به ادعای کوالکام اپل تعهدات خود را با کوالکام زیرپا گذاشته و رگولاتوری را به حمله به کوالکام در نقاط مختلف دنیا با بیانیه‌های اشتباه تشویق کرده است. این شرکت همچنین با استفاده ناقص از چیپ‌های مودم کوالکام در آیفون 7 توانایی چیپ‌های کوالکام را در مقابل رقبا پایین‌تر نشان داده و همچنین کوالکام را تهدید کرده تا نتواند عملکرد بهتر آیفون‌های با چیپ کوالکام را نسبت به سایر آیفون‌های با چیپ‌های مودم رقیب نشان دهد.

خوب است بدانید نسخه‌های اپراتورهای ورایزن و اسپرینت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از مودم‌های X12 کوالکام استفاده می‌کردند درحالی‌که نسخه‌های T-Mobile و AT&T به مودم اینتل XMM 3360 مجهز هستند. از آن‌جا که مودم‌های کوالکام می‌توانند با سرعت 600 مگابیت بر ثانیه و مودم اینتل با سرعت 450 مگابیت بر ثانیه به تبادل اطلاعات بپردازند ظاهراً اپل این واقعیت را پنهان کرده است.

به اعتقاد کوالکام اپل بدون فناوری‌های این شرکت قادر به تولید انبوه آیفون با این کیفیت و به جیب زدن بیش از 90 درصد سود بازار موبایل نبوده و حالا کوالکام از اپل می‌خواهد به تعهدات خود عمل کند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.