گوشی‌های پیکسل آینده شاید با صفحه‌نمایش خمیده عرضه شوند

در حال حاضر تنها گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ به‌صورت عمده با صفحه‌نمایش خمیده عرضه می‌شوند اما ظاهراً گوگل هم قصد دارد از این پنل‌ها در گوشی‌های آینده پیکسل خود استفاده کند.

0

وقتی سامسونگ برای اولین بار صفحه‌نمایش خمیده را در فبلت گلکسی نوت اج سال 2014 به کار برد شاید کسی فکرش را نمی‌کرد این صفحات نمایش تا این حد محبوب شوند. گلکسی اس 6 و گلکسی اس 7 سپس صفحات AMOLED خمیده را رایج‌تر کردند و حالا گلکسی اس 8 آن را به کمال رسانده است. حالا گفته می‌شود گوگل قصد دارد از صفحات نمایش OLED خمیده اما از ال‌جی برای پیکسل‌های آینده خود استفاده کند.

این شرکت ظاهراً می‌خواهد 880 میلیون دلار در شرکت LG Display برای تأمین صفحات نمایش پرچم‌داران آینده خود سرمایه‌گذاری کند. البته باید توجه داشت با وجود علاقمندی گوگل هنوز ال‌جی پاسخی رسمی به این درخواست نداده و مشخص نیست بتواند از پس تأمین این قطعات بربیاید. به هر حال با سرعتی که سامسونگ در صنعت صفحات OLED دارد ال‌جی هم احساس خطر کرده و با وجود این‌که این شرکت اعلام کرده جی 6 بدون صفحه‌نمایش خمیده کارایی بیشتری دارد اما نمی‌توان انکار کرد مشتریان بیشتر به سمت این‌چنین گوشی‌هایی جذب خواهند شد.

علاوه بر این هنوز عرضه پیکسل 2 رسمی نشده و مشخص نیست این گوشی چه زمانی معرفی و به بازار عرضه خواهد شد. با این وجود با توجه به عرضه گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس با صفحات خمیده و شایعات استفاده از این‌چنین پنل‌هایی در آیفون 8 می‌توان تصور کرد گوگل برای رقابت بخواهد پرچم‌دارانش را به صفحه‌نمایش خمیده مجهز کند. این شرکت می‌تواند نسخه XL را با صفحه‌نمایش خمیده و نسخه معمولی را با صفحه تخت عرضه کند تا هر دو قشر کاربر را راضی نگه‌دارد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.