انویدیا کارت گرافیک پرچم‌دار Titan Xp را با قیمت 1200 دلار معرفی کرد

پس از عرضه کارت گرافیک GTX 1080 Ti حالا نوبت به سری Titan رسیده تا بار دیگر پرچم‌دار کارت‌های گرافیکی انویدیا باشد.

0

کارت گرافیک جدید Titan Xp در واقع یک کارت گرافیک Titan X براساس معماری پاسکال انویدیا است که قرار است یک‌بار دیگر لقب بهترین کارت گرافیک را از GTX 1080 Ti پس بگیرد. شاید بگویید Titan X فعلی هم بر اساس معماری پاسکال است اما ظاهراً کارت جدید کمی نسبت به مدل فعلی پیشرفت داشته است.

تایتان ایکس‌پی نسبت به تایتان ایکس تعداد هسته‌های CUDA را از 3584 به 3840 رسانده است. سرعت کلاک پایه تغییری نکرده اما سرعت boost از 1531 به 1582 مگاهرتز ارتقا پیدا کرده و توان گرافیکی هم حالا از 11 به 12 ترافلاپ رسیده است که دوبرابر بیشتر از پروژه اسکورپیو یا همان ایکس‌باکس آینده مایکروسافت است.

Titan Xp از همان 12 گیگابایت حافظه GDDR5X استفاده می‌کند اما سرعت حافظه آن از 10 به 11.4 گیگابیت بر ثانیه رسیده و پهنای باند آن هم از 480 به 547.7 گیگابایت بر ثانیه بهبود یافته است. علاوه بر این سایر مشخصات از جمله اتصالات، طراحی، توان مورد نیاز و حرارت تولیدی بدون تغییر باقی مانده است.

شاید یک تغییر مهم‌تر دیگر عرضه درایور Titan Xp برای سیستم عامل مک است که قرار است حداکثر تا ماه آینده از راه برسد. جالب است بدانید اپل روز گذشته اعلام کرد که مک‌پرو جدید قرار است دارای کارت گرافیک قابل تعویض باشد و به این ترتیب شاید بتوانید از Titan Xp در مک پرو آینده استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم قیمت Titan Xp همان 1200 دلار اعلام شده و به این ترتیب بیشتر برای کاربران حرفه‌ای مناسب است؛ گیمرها احتمالاً بهتر است به سراغ کارت گرافیک GTX 1080 Ti بروند که قیمت بسیار پایین‌تر اما عملکرد نسبتاً مشابهی دارد.

nvidia

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.