اطلاعات کامل کنسول اکس‌باکس اسکورپیو ارائه شد

در E3 سال گذشته مایکروسافت از جدیدترین کنسول در دست ساخت خود خبر داد که البته قرار نیست نسلی جدید را شروع کند بلکه یک نسخه بهینه‌یافته از اکس‌باکس وان بوده و از تمامی وسایل جانبی و بازی‌های آن پشتیبانی می‌کند. امروز اطلاعات کامل این کنسول ارائه شده است. در ادامه با فارنت همراه باشید…

0

مایکروسافت همانطور که قول داده بود، مشخصات فنی کنسول پروژه اسکورپیو را به صورت کامل از طریق مرجع معتبر دیجیتال فاوندری منتشر نمود. این پایگاه به صورت قطعه به قطعه کنسول را تشریح کرده و نگاهی کلی به قطعات داخل کنسول داشته است. در ویدیویی که در ادامه مشاهده خواهید نمود، لیست کامل سخت‌افزارهای به کار رفته در پروژه اسکورپیو به همراه جزئیاتی از آن‌ها ارائه شده است.

6 ترافلاپ قدرت تنها موردی بود که مایکروسافت در E3 2016 از این کنسول عنوان کرد و با توجه به اطلاعاتی که در این ویدیو آمده است، حقیقتا کنسول به این میزان از قدرت دست یافته است. در ادامه لیست قطعات داخل کنسول را تماشا بفرمایید:

  • پردازنده 8 هسته‌ای مرکب X86 با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز
  • 40 واحد پردازشی گرافیکی با سرعت 1172 مگاهرتز
  • حافظه رم – 12 گیگابایت از نوع GDDR5
  • پهنای باند حافظه – 326 گیگابایت بر ثانیه
  • هارد – 2.5 اینچی 1 ترابایت
  • درایو بلوری 4K UHD

اسکورپیو از همان پردازنده AMD Jaguar که بر روی اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 4 پرو استفاده شده بود بهره می‌برد منتهی کاملا شخصی‌سازی و بهینه شده است. سرعت کلاک آن 2.3 گیگاهرتز بوده که از 2.1 گیگاهرتز پلی‌استیشن 4 پرو و 1.75 گیگاهرتز اکس‌باکس وان بیشتر است و البته 4 مگابایت کش L2 خود را حفظ نموده است.

کارت گرافیک کنسول تا اندازه‌ای براساس معماری پولاریز بوده و از 40 واحد پردازشی در مقابل 36 واحد پردازشی پلی‌استیشن 4 پرو بهره می‌گیرد. مهم‌تر از این سرعت کلاک 1172 مگاهرتزی آن است که رقمی بسیار بالاتر از سرعت کلاک 911 مگاهرتزی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو را نشان می‌دهد. براساس گزارشات مرجع دیجیتال فاوندری این قضیه در قدرت پردازشی حدود 43 درصد به کنسول اکس‌باکس اسکورپیو برتری می‌دهد.

پهنای باند حافظه رم 12 گیگابایتی اسکورپیو 326 گیگابایت بر ثانیه است. برخلاف چیزی که پیش‌بینی می‌شد کنسول اسکورپیو از حافظه رم نوع GDDR5X استفاده نمی‌کند. 8 گیگابایت از این 12 گیگابایت برای استفاده بازی‌های ویدیویی آزاد خواهد بود، در حالیکه در پلی‌استیشن 4 پرو تنها 5 گیگابایت حافظه رم برای بازی‌ها آزاد است.

براساس تحلیلی که صورت گرفته است، بیشتر قسمت‌های کنسول توسط مایکروسافت بهینه‌سازی شده و چیزی بیشتر از حالت عادی خود نشان می‌دهند. همچنین اکثر بازی‌های اکس‌باکس وان امتحان شده‌اند تا هر گونه نارسایی در کنسول اکس‌باکس اسکورپیو در این عناوین رفع گردد. با توجه به سخنان این شرکت بیشتر از 60 تغییر در بخش گرافیکی کنسول اعمال شده تا هر نوع کاهش کیفیتی که در گذشته بر روی اکس‌باکس وان مشاهده شده را در اسکورپیو از بین ببرند.

در قسمت خنک‌سازی کنسول نیز از طراحی محفظه بخار استفاده شده است، طراحی‌ای که در کارت گرافیک‌های GTX 1080 و GTX 1080 Ti نیز شاهد آن هستیم. این بدان معنی است که گرما به صورت کامل از پشت دستگاه خارج شده و دیگر شاهد تهویه آن از قسمت بالایی کنسول نخواهیم بود.

مایکروسافت همچنین اعلام نمود که بازی‌های اکس‌باکس وان و اکس‌باکس 360 می‌توانند از قدرت بالای اسکورپیو بهره بگیرند، هر چند این قضیه بیشتر به سازندگان بازی‌ها ارتباط دارد و اینکه چگونه از این قدرت موجود استفاده نمایند. نظر شما در مورد کنسول قدرتمند اکس‌باکس اسکورپیو چیست؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.