سامسونگ به پرداخت 11 میلیون دلار جریمه به هواوی محکوم شد

شش ماه اخیر برای سامسونگ فاجعه‌بار بوده و پس از ماجرای گلکسی نوت 7 حالا این شرکت به خاطر نقض پتنت‌های هواوی به پرداخت 11.6 میلیون دلار به این شرکت چینی محکوم شده است.

2

به گزارش رویترز هواوی از پنج شرکت در چین به دلیل نقض پتنت‌های این شرکت شکایت کرده که سه‌تای آن‌ها از زیرمجموعه‌های سامسونگ الکترونیکس هستند. ظاهراً بیش از 20 مدل از گوشی‌ها و تبلت‌های فروخته شده سامسونگ در این کشور پتنت‌های هواوی را نقض کرده‌اند و حالا دادگاه آن‌ها را به پرداخت جریمه و البته توقف در نقض پتنت‌ها محکوم کرده است.

هواوی می‌گوید سامسونگ بیش از 30 میلیون محصول را با نقض پتنت‌های این شرکت فروخته و از این تعداد حدود 12.7 میلیارد دلار نیز به جیب زده است؛ گفته می‌شود گلکسی اس 7 نیز یکی از این محصولات است. با وجود این‌که رویترز دقیقاً موارد نقض پتنت را اعلام نکرده اما شکایت هواوی سال گذشته مربوط به استفاده از فناوری‌های ارتباطی نسل چهارم تلفن همراه، سیستم‌عامل‌ها و رابط کاربری سامسونگ در نرم‌افزارهای محصولات این شرکت بود.

با وجود این‌که هواوی از تصمیم دادگاه خرسند است و سامسونگ هم منتظر دادگاه تجدید نظر، اما چنین مبلغی در مقابل درآمد هنگفت سامسونگ چیز زیادی محسوب نمی‌شود. حتماً به خاطر دارید که دعوای حقوقی چندساله اپل و سامسونگ در نهایت به رای دادگاه علیه این شرکت کره‌ای ختم شد اما سامسونگ در آن چند سال آن‌قدر سود به جیب زده بود و محصولات خود را در بازار آمریکا و سایر کشورها فروخته بود که دیگر چنین جریمه‌هایی نتوانست جلوی پیشرفت این شرکت را بگیرد. جالب است بدانید جریمه سامسونگ به اپل که 548.2 میلیون دلار تغیین شده قرار است تیرماه سال جاری پرداخت شود.

AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. بنیامین بوالحسنی می‌گوید

    با سلام ، آیا کپی برداری از مطالب با ذکر منبع مجاز است؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با ذکر و لینک به منبع اشکالی ندارد