نسل بعدی حافظه‌های رم دوبرابر سرعت بیشتری نسبت به DDR4 خواهند داشت

حافظه‌های DDR5 که نسبت به نسل قبلی از سرعت پردازش و پهنای باند دو برابر بیشتر بهره می‌برند در سال 2018 معرفی خواهد شد.

1

بر کسی پوشیده نیست که اصلی‌ترین عامل جذب کاربران به سمت خرید یک محصول جدید، بهره‌مندی آن محصول از سخت افزاری قدرتمندتر و به روز تر نسبت به نسل قبلی است. در این بین تولید کنندگان سخت افزار نیز با اشراف به این موضوع می‌کوشند تا به نیاز بازار پاسخ دهند و آخرین فناوری‌ها را در محصولات خود استفاده کنند. یکی از قطعات پرکاربرد در گجت‌های هوشمند امروزی حافظه رم است که نسل‌های مختلف آن با پیشوند DDR مشخص می‌شود. به طور کلی رم‌های DDR (مخفف عبارت Graphics Double Data Rate) با فرکانس و تأخیر مشخصی عرضه می‌شوند که در سال‌های اخیر پیشرفت مناسبی هم داشته است. آخرین نسل از حافظه‌های DDR به نام DDR4 در سال 2014 منتشر شد و این در حالیست که به نظر می‌رسد فاصله زمانی زیادی تا معرفی حافظه‌های DDR5 باقی نمانده است.

بر اساس جدی‌ترین گزارش از سوی Ars Technica به نقل از JEDEC، حافظه DDR5 قرار است استاندارد سرعت و عملکرد پردازش در حافظه‌های رم را دچار دستخوش کند. منبع خبر معتقد است حافظه‌های DDR5 که نسبت به نسل قبلی از سرعت پردازش و پهنای قدرت دو برابر بیشتر بهره برده و در سوی دیگر در بخش مصرف انرژی بهینه‌تر نیز عمل خواهد کرد، در سال 2018 معرفی خواهد شد، با این حال در خوش‌بینانه‌ترین حالت در سال 2020 به طور رسمی به بازار عرضه می‌شوند.

به طور کلی هر نسل از حافظه‌های رمی که وارد بازار می‌شود، سعی در اعمال آپگرید‌هایی همچون ولتاژ مصرفی کمتر برای بافرهای ورودی و خروجی، سرعت کلاک بیشتر، قابلیت ریست سخت افزاری اطلاعات موجود در رم و سرعت بیشتر در تغییر وضعیت از حالت خواندن به حالت نوشتن را به همراه خواهد داشت و DDR5 نیز با پیروی از همین قاعده قرار است استاندارد کنونی که از سال 2012 وضع شده را بار دیگر مجدد تعریف کند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مُـــــراد می‌گوید

    امیدواریم در گوشی های آینده نوکیا رم DDR5 و به صورت مینیاتوری شده را روی گوشی های نوکیا با دوربین اُپتیکال کارل زایس انقلابی که حتی نسبت به دوربین ۴۱ مگاپیکسلی چند برابر قوتر شده باشد را شاهد باشیم