با تمام قابلیت‌های Bixby، دستیار هوشمند سامسونگ آشنا شوید

قریب به اتفاق اخبار منتشر شده در فارنت طی یکی دو روز اخیر مربوط به مراسم رونمایی از گوشی‌های گلکسی اس ۸ (Galaxy S8) و اس ۸ پلاس (+Galaxy S8) و حواشی مربوط به آن بوده است. ما در مطالبی جداگانه به معرفی قابلیت‌های جدید پرچم‌دار جدید سامسونگ پرداختیم، اما این محصول در کنار آپگریدهای سخت افزاری، برای اولین بار به دستیار هوشمند اختصاصی شرکت سامسونگ با نام Bixby مجهز شده که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

0

با توسعه فناوری‌های نسل جدید، روزبه‌روز شیوه تعامل انسان‌ با گوشی‌های هوشمند تغییر می‌کند و شاید در آینده‌ای نزدیک برای انجام امور مختلف دیگر نیاز نداشته باشد که حتی برای یک بار هم که شده نمایشگری را لمس و یا کلیدی را بفشاریم.

این چشم انداز از زمانی رنگ واقعیت به خود دیده که استفاده از دستیاران صوتی هوشمند توسط کاربران افزایش یافته است. تمامی دستیارهای شخصی هوشمند از یک واسط کاربری مبتنی بر زبان طبیعی برای تسهیل ارتباط با کاربر بدون نیاز به تایپ متن استفاده می‌کنند. به این ترتیب نه تنها استفاده از این ابزارهای نرم‌افزاری برای افراد معمولی آسان‌تر می‌شود بلکه کاربران ناتوان جسمی نظیر نابینایان نیز می‌توانند از طریق گفتگوی معمولی با گوشی هوشمند، تبلت، رایانه و سایر دستگاه‌های دیجیتال پشتیبانی شده ارتباط آسان‌تری برقرار کنند.

Bixby (بیکسبی) نیز از این قاعده مستثنی نبوده، با این حال هنوز راه درازی را برای رقابت با سایر رقبای همچون کورتانا، سیری و آمازون اکو در پیش روی دارد. دستیار صوتی هوشمند سامسونگ توسط افرادی ساخته شده که قبلاً سیری را برای آیفون طراحی کرده بودند. به همین دلیل خیلی‌ها انتظار دارند که دستیار صوتی S8 ویژگی‌ها جالبی داشته باشد و بتواند کارهای مختلفی انجام دهد. البته شرکت کره‌ای برنامه دراز مدتی را برای توسعه آن انجام داده و بودجه اولیه یک میلیارد دلاری را در نظر گرفته است. توجه داشته باشید که بیکسبی هنوز یک پروژه نوپاست و ویژگی‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد، بدون شک به مرور زمان افزایش پیدا خواهند کرد. سامسونگ اعتقاد دارد کاربر باید بتواند هر کاری را که با لمس با گوشی خود انجام می‌دهد با بیکسبی نیز انجام دهد.

کلید مخصوص برای فراخوانی بیکسبی

هرچند منبع خبر معتقد است که گلکسی اس 8 سامسونگ اولین گوشی هوشمندیست که به یک کلید اختصاصی برای آماده به کار کردن دستیار هوشمند صوتی خود تجهیز شده، با این حال شاید جالب باشد که بدانید تمام گوشی‌های ویندوزی از این قابلیت بهره‌مند هستند؛ چرا که در هر صفحه‌ای با انتخاب کلید جستجو (اولین کلید از کلیدهای ناوبری از سمت راست) به طور مستقیم به کورتانا دسترسی خواهید داشت. به هر حال در سمت چپ بدنه گلکسی اس 8 سامسونگ یک کلید فیزیکی تعبیه شده که با فشار ممتد آن بیکسبی آماده کار خواهد شد.


درک کلمات محاوره‌ای

دستیار هوشمند سامسونگ که جایگزین S Voice گردیده، همانند دیگر دستیارهای هوشمند موجود به واژگان یا عبارت‌های مشخصی محدود نشده و در عوض تلاش دارد تا زبان کاربران را درک کند. در این صورت اگر کاربر هنگام استفاده از این دستیار مجازی اطلاعات کافی را در اختیار آن قرار ندهند، بیکسبی سؤالات مختلفی را برای رسیدن به هدف، مطرح خواهد کرد. دستیار صوتی Bixby در زمان عرضه رسمی از هشت زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و سامسونگ امیدوار است با این کار بتواند بازار کشورهای مختلف را سریع‌تر به دست بیاورد.


رابط کاربری آسان

همان‌طور که گفته شد، هدف از ایجاد دستیاران هوشمند راحت‌تر کردن انجام برخی امروز توسط کاربران است و این امر محقق نمی‌شود مگر آنکه شیوه تعامل ما با گجت‌هایی مانند گوشی هوشمند تغییر پیدا کند. بیکسبی نیز همین هدف را دنبال خواهد کرد و برای انجام کارهایی همچون پیدا کردن نزدیک‌ترین رستوران دیگر نیاز نیست خودتان دست به کار شوید، زیرا تنها کافیست از دستیار صوتی جدید سامسونگ بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.


تشخیص اجسام در تصویر

ویژگی جالبی که سامسونگ برای بیکسبی در نظر گرفته، تشخیص سوژه با استفاده از دوربین است. برای مثال، شما می‌توانید هنگام خرید، از بیکسبی بخواهید کالا را اسکن کرده و اطلاعات مرتبط با محصول را نمایش دهد. از دیگر قابلیت‌های این دستیار هوشمند، می‌توانیم به خواندن نوشته و تشخیص منطقه‌ جغرافیایی اشاره کنیم. در بیکسبی می‌توانید با کمک گرفتن از دوربین، متن را اسکن و ترجمه‌ آن را ببینید. البته گوگل و مایکروسافت نیز بر روی قابلیت پردازش تصویر در دستیاران هوشمند خود کار می‌کنند، با این حال به نظر می‌رسد  Bixby اولین نمونه ایست که این قابلیت را ارائه خواهد کرد.


تنظیم یادآوری

بخش  یادآوری، امکانی است که در بسیاری از تلفن‌های هوشمند مشاهده می‌شود و Bixby نیز خواهد توانست با دریافت دستورات صوتی، در تقویم و یا بخش آلارم دارندگان گوشی‌های گلکسی اس 8 یک یادآوری ایجاد کند.


صفحه اصلی بیکسبی

صفحه اصلی بیکسبی با هدف جمع‌آوری اطلاعات ساده در مورد دستگاه و خود کاربر و همچنین نمایش آن‌ها در محلی مناسب طراحی شده است. بیکسبی در قالب کارت‌هایی، پیشنهاد‌هایی را به کاربر ارائه می‌دهد. در این صفحه علاوه بر نمایش وضعیت اطلاعات عمومی از قبیل اخبار محلی و یا وضعیت آب‌وهوا، اطلاعاتی از رفتار کاربر که توسط گوشی هوشمند ثبت شده از جمله میزان فعالیت او در طول روز نیز نشان داده خواهد شد؛ بله درست شبیه به Google Now.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.