گلکسی اس ۸ اولین گوشی هوشمند با سرعت LTE گیگابیتی خواهد بود

گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ علاوه بر داشتن سخت افزاری قدرتمند، به لطف پردازنده اسنپ‌دراگون 835 لقب اولین گوشی‌های هوشمندی که قادر هستند با سرعتی بیش از 1 گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را از شبکه LTE دریافت کنند را هم یدک می‌کشند.

2

LTE گیگابیتی، همان‌طور که از نامش مشخص است نوعی از فناوری LTE و 4G است. شبکه عادی LTE تقریباً در اغلب کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه از جمله کشور ایران به راحتی قابل دسترس است؛ اما سرعت یک گیگابیتی به وسیله ارتقاء فناوری‌های موجود از جمله افزایش تعداد آنتن‌ها، پردازش پیچیده‌تر سیگنال‌های دیجیتال، و البته افزایش واحد‌های ارائه دهنده جریان داده میسر می‌شود.

LTE گیگابیتی هنوز به طور محدود و صرفاً در برخی از نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نوعی دریچه گذری از فناوری 4G به 5G محسوب می‌شود. البته برای دریافت سیگنال این فناوری بایستی از مودم‌های مخصوصی استفاده شود. چیپ مودم X16 LTE کوالکام به عنوان اولین مودم LTE Advanced Pro یکی از این مودها محسوب می‌شود. چیپ مودم کوالکام این امکان را برای اپراتور فراهم می‌کند که از 10 جریان هم‌زمان داده استفاده کند. سرعت هر جریان نهایتاً به 100 مگابیت بر ثانیه می‌رسد و یک ارتباط یک گیگابیتی را فراهم می‌کند.

از مودم X16 LTE کوالکام برای اولین بار در چیپست موبایلی اسنپ‌دراگون 835 استفاده شده است و از آنجا که سامسونگ وظیفه توسعه این پردازنده با لیتوگرافی 10 نانومتری را بر عهده دارد، بدیهیست که اولین سری از اسنپ‌دراگون 835 را برای به کار گیری در گلکسی اس 8 کنار گذاشته باشد. به زبان ساده سامسونگ به واسطه همکاری با کوالکام توانسته برای اولین بار از مودم X16 LTE  در پرچم‌دار جدیدش استفاده کند.

گلکسی اس 8 همچنین نخستین گوشی هوشمندی است که قادر خواهد بود از گستره‌ی باند‌های جدید LTE-U بهره ببرد. البته سامسونگ در MWC 2017 اعلام کرده بود که پردازنده اسنپ‌دراگون 8895 نیز از مودمی با قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت گیگابیتی استفاده کرده، با این حال هنوز اطلاعات دقیقی از این موضوع منتشر نشده است.

لازم به یادآوریست که گلکسی اس 7 سال گذشته با قابلیت پشتیبانی از استاندارد Cat. 9 توانسته بود به سرعت دانلود 450 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند، از این رو دستیابی به سرعت گیگابیتی هرچند به صورت تئوری در گلکسی اس 8، یک جهت محسوس در بخش سرعت انتقال اطلاعات از طریق شبکه‌های موبایلی محسوب می‌شود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Majid می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید
    سونی گوشیشو زودتر رونمایی کرد و اونم گیگابیت بر ثانیس
    چطوری سامسونگ شد اول؟!؟ ؟؟؟؟؟!!!!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گلکسی اس 8 زودتر از XZ Premium به بازار عرضه میشه.
      ضمن اینکه اولین گوشی گیگابیتی رو ZTE معرفی کرد اما ملاک همیشه عرضه به بازار هست.