آپدیت Creators ویندوز 10 در تاریخ 22 فروردین ماه منتشر خواهد شد

مایکروسافت قصد دارد آپدیت Creators ویندوز 10 را در تاریخ 11 آوریل یا 22 فروردین منتشر کند. این آپدیت رایگان به‌صورت مقطعی برای تمامی دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 منتشر خواهد شد.

0

آپدیت Creators ویندوز 10 آبان ماه کذشته در مراسمی معرفی شد و حالا تاریخ عرضه رسمی آن مشخص شده است. این آپدیت رایگان به این ترتیب تا دو هفته آینده از طریق Windows Update در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت اما اگر برای امتحان کردن و نصب آن عجله دارید می‌توانید همین حالا هم آخرین نسخه ایمیج ویندوز 10 با آپدیت Creators و شماره نسخه 15063 را از وب‌سایت مایکروسافت دانلود کنید. (نسخه 32 بیتینسخه 64 بیتی)

با وجود این‌که این آپدیت قرار بود شامل ابزارهای بیشتری برای تعامل مخاطب و همچنین واقعیت ترکیبی باشد این ویژگی‌ها متأسفانه تا آپدیت دیگری در انتهای سال 2017 به تأخیر افتاده است. البته Creators Update کماکان شامل ویژگی‌های جدیدی است: قابلیت Game Mode منابع سیستمی را با اولویت بیشتری در اختیار بازی‌ها قرار می‌دهد تا فریم‌ریت بالاتری را تجربه کنید. مایکروسافت همچنین سرویس Beam را برای اپلیکیشن Xbox ویندوز 10 عرضه می‌کند تا بتوانید به راحتی بازی‌های خود را در این سرویس استریم کنید.

همچنین سرانجام نسخه سه‌بعدی نقاشی مایکروسافت با نام 3D Paint در این آپدیت از راه می‌رسد که می‌توانید با آن اشیای سه‌بعدی طراحی کنید و با هدست‌های واقعیت افزوده یا مجازی ویندوز آن‌ها را ببینید. همچنین پشتیبانی از ویدئوهای 360 درجه نیز به اپلیکیشن ویدئوی ویندوز 10 آمده و یک بخش کتاب الکترونیک نیز به ویندوز استور اضافه شده است. مایکروسافت همچنین مرورگر Edge خود را به قابلیتی برای مدیریت زبانه‌ها مجهز می‌کند و می‌توانید با آن کتاب‌های الکترونیکی بخوانید.

microsoft 3D Paint

سایر ویژگی‌های این آپدیت شامل حالت شب برای محدود کردن نور آبی و جلوگیری از خستگی چشمان در تاریکی و همچنین قابلیت mini view برای پخش ویدئوها و یا تماس‌های اسکایپ به صورت تصویر در تصویر است. مایکروسافت همچنین به دارندگان گوشی‌های آیفون، اندروید و ویندوزفون امکان می‌دهد وقتی با گوشی خود از کامپیوتر ویندوز 10 دور می‌شوند آنرا به‌صورت خودکار قفل کنند.

بسیاری از این ویژگی‌ها به این ترتیب کوچک و جزئی هستند اما برای کاربران مختلفی بسیار مفید به نظر می‌رسند. به این ترتیب آپدیت بزرگ دوم ویندوز 10 که در کنفرانس خردادماه معرفی خواهد شد شاید ویژگی‌های بزرگ بیشتری را به همراه داشته باشد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.