اسپیس ایکس موشک فالکون 9 را دهم فروردین‌ماه پرتاب می‌کند

شرکت SpaceX در گذشته بارها ثابت کرده که می‌تواند موشک فالکون 9 خود را بر زمین سخت بنشاند. چند بار هم موفق شده تا آن را بر یک شناور بر سطح دریا بنشاند. بااین‌وجود هنوز موفق نشده یکی از موشک‌های فالکون 9 خود را که قبلاً به فضا رفته است، دوباره مورداستفاده قرار دهد.

0

شرکت اعلام کرده بود که چنین پروژه‌ای را در سال 2017 میلادی انجام خواهد داد و حالا تاریخ دقیق آن را هم مشخص کرده است. شرکت SpaceX یکی از موشک‌های استفاده‌شده فالکون 9 خود را در تاریخ 10 فروردین‌ماه دوباره به فضا می‌فرستد.

قرار است که این شرکت ماهواره‌ای را در مدار قرار دهد و بااینکه دیگر یکی از کارهای معمول شرکت است، این بار مناسبت آن بسیار اضطراب‌آور خواهد بود؛ چراکه شرکت برای اولین بار می‌خواهد از یکی از موشک‌های فالکون 9 که برای مأموریت‌های دیگر به فضا فرستاده‌شده بود، استفاده کند.

SpaceX از آن زمان موشک‌های بازیابی شده را آزمایش می‌کرده تا ببیند کدام‌یک قادر به سفر مجدد خواهند بود و میزان تعمیرات لازم چقدر است. موشک انتخاب‌شده شرکت، سال گذشته برای تأمین مایحتاج ایستگاه بین‌المللی فضایی استفاده‌شده بود.

SpaceX نه‌تنها یک موشک استفاده‌شده را در مأموریت جدید خود به کار می‌گیرد، بلکه می‌خواهد آن را پس از بازگشت به زمین بر یکی از کشتی‌های بدون سرنشین در دنیا بنشاند.

با توجه به مطالب گفته‌شده اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، موشک در آینده نیز سفرهای بیشتری را به فضا انجام خواهد داد.

قرار است که فالکون 9 از مرکز فضایی کندی در دماغه کاناورال فلوریدا در ساعت 2:30 بامداد روز پنجشنبه، به فضا پرتاب شود.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.