کورتانا به صفحه قفل گوشی اندرویدی شما می‌آید

یکی از اقدامات مایکروسافت در سال گذشته آوردن دستیار هوشمند کورتانای خود به اندروید بود؛ حالا این دستیار هوشمند از صفحه قفل گوشی نیز در دسترس خواهد بود.

0

این ویژگی که چند ماهی در نسخه آزمایشی کورتانا برای اندروید در دسترس بود حالا سرانجام به نسخه نهایی آمده است. مایکروسافت البته صفحه قفل اندروید را جایگزین نخواهد کرد بلکه از این پس می‌توانید به سادگی و با کشیدن لوگوی شناور کورتانا به چپ یا راست این دستیار صوتی را فراخوانی کنید؛ به این ترتیب استفاده از کورتانا تقریباً به راحتی دستیار صوتی گوگل خواهد بود.

علاوه بر این صفحه خانگی کورتانا نیز با اطلاعات جدیدی مثل رویدادهای تقویم، آب و هوا، زمان مسافرت‌ها و حرکت به سمت محل کار و اطلاعات این‌چنینی آپدیت شده است. مایکروسافت همچنین کورتانا را برای کشورهای دیگری نیز در پلی استور و اپ استور عرضه کرده تا سایرین هم بتوانند از امکانات این دستیار صوتی استفاده کنند.

در جنگ دستیارهای صوتی مایکروسافت که در زمینه ویندوزفون موفق نبوده تصمیم گرفته حضور فعالی در پلتفرم‌های محبوب اندروید و iOS داشته باشد تا کورتانا از سیری، الکسا، دستیار گوگل و حتی بیکسبی نورسیده سامسونگ عقب نماند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.