اپ‌نت: ذخیره انرژی در گوشی‌های با صفحه‌نمایش امولد با Pixoff

همان‌طور که می‌دانید صفحات نمایش AMOLED می‌توانند پیکسل‌های مجزا را خاموش کنند. اپلیکیشن Pixoff از این ویژگی برای کاهش مصرف شارژ باتری گوشی شما استفاده خواهد کرد.

0

یکی از مهم‌ترین مزایای فناوری AMOLED و به‌طور کلی OLED نسبت به LCD امکان خاموش کردن کامل پیکسل‌های مجزا برای ایجاد رنگ سیاه است. به این ترتیب صفحه‌نمایش که بزرگ‌ترین عامل مصرف شارژ باتری محسوب می‌شود انرژی کمتری مصرف کرده و دوام شارژ گوشی یا تبلت شما افزایش خواهد یافت. به این ترتیب وقتی محتوای تیره‌تر و یا یک تم مشکی نصب کنید گوشی شما دوام شارژ بالاتری خواهد داشت اما Pixoff می‌تواند در سایر مواقع نیز باعث کاهش مصرف انرژی گوشی شما شود.

در واقع این اپلیکیشن برخی پیکسل‌های صفحه‌نمایش را به نحوی خاموش خواهد کرد که کماکان محتوای نمایش داده شده قابل خواندن باشد. Pixoff پیکسل‌های مشکی رنگی را به اشکال و در الگوهای مختلف مانند شطرنجی و یا راه‌راه روی صفحه قرار می‌دهد و از آن‌جا که صفحه‌نمایش گوشی‌های کنونی از پیکسل‌های زیادی تشکیل شده نتیجه حاصل شبیه به یک صفحه‌نمایش با وضوح کمتر خواهد بود. به این ترتیب صفحه‌نمایش گوشی یا تبلت شما حدوداً تنها نیمی از انرژی همیشگی را مصرف خواهد کرد در صورتی که کماکان قادر به استفاده معمولی از گوشی خود خواهید بود.

البته این اولین بار نیست که یک اپلیکیشن با چنین قابلیتی عرضه می‌شود اما Pixoff را می‌توان کامل‌ترین آن‌ها دانست. در این اپ می‌توانید از بین الگوهای متنوع الگویی که بیشتر برایتان قابل تحمل باشد را انتخاب کنید و همچنین تراکم پیکسل‌های سیاه را نیز تنظیم کنید. شاید بگویید خاموش بودن همیشگی پیکسل‌ها آن‌هم در صفحات نمایش AMOLED می‌تواند باعث عارضه Burn-in و برجا ماندن اثر آن برای همیشه باشد؛ خوشبختانه توسعه‌دهنده این اپ فکر آن‌جا را هم کرده و با فعال کردن یک گزینه می‌توانید هر 5 دقیقه این الگو را به صورت خودکار تغییر دهید تا چنین مشکلی ایجاد نشود.

علاوه بر کاهش مصرف انرژی Pixoff همچنین روشنایی حداقل گوشی را نیز به این طریق کاهش خواهد داد تا در تاریکی فشار کمتری به چشمان شما وارد شود. Pixoff اپلیکیشنی نیست که بخواهید همیشه آن را فعال نگه دارید اما در مواقع اضطراری ممکن است بتواند گوشی شما را چند ساعت یا چند دقیقه بیشتر زنده نگه دارد.

گفتنی است این اپلیکیشن روی گوشی‌ها و تبلت‌های با صفحه‌نمایش LCD تأثیر ناچیزی داشته و استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.