تمام مشکلاتی که شاید در جی 5 ال‌جی با آنها روبرو شوید و راه‌حل برطرف کردن آنها

ال‌جی سال گذشته با ساخت G5 تا حدودی از راه و شیوه معمول خود فاصله گرفت، چراکه این گوشی اولین دستگاه از کمپانی محسوب می‌شود که قطعاتی فلزی در آن به‌کاربرده شده است. دوم اینکه دیگر طرح دکمه منحصربه‌فردی که در پشت گوشی قرارگرفته بود دیگر مانند گذشته نیست و بااینکه هنوز دکمه‌ای مجهز به حسگر اثرانگشت در پشت آن قرار دارد، دکمه‌های تنظیم صدا به مکان متداول‌تر در کناره گوشی منتقل‌شده‌اند.

1

بالاخره و البته جالب‌ترین نکته این‌که LG G5 اولین گوشی در نوع خود است که اندک توانایی‌های در امکانات ماژولی به کاربر ارائه می‌دهد. این امکانات به لطف قسمت پایینی گوشی که می‌توان آن را بیرون آورد ممکن شده‌اند. جدا از اینکه به ال‌جی اجازه حفظ ویژگی‌های مهم نظیر باتری‌های قابل تعویض توسط کاربر را می‌دهد، می‌تواند به چیز دیگری نظیر یک قطعه مخصوص کنترل فیزیکی دوربین یا داک صدا تبدیل شود. اگر در بازار دنبال دستگاه منحصربه‌فردی می‌گردید، مطمئناً LG G5 گوشی مناسبی برای شما خواهد بود.

بااین‌وجود مثل هر گوشی هوشمند یا تبلت دیگر، LG G5 هم سهم خود را از مشکلات دارد. به همین علت چند مشکل متداول که صاحبان LG G5 با آن مواجه شده‌اند را به همراه راه‌حل آن‌ها برایتان جمع کرده‌ایم.

توجه کنید که قرار نیست تمام گوشی‌های LG G5 به این مشکلات دچار شوند و به‌احتمال‌زیاد شما هم مجبور به سروکله زدن با آن‌ها نخواهید شد.

مشکل شماره یک: خرابی نور پس‌زمینه

LG-G5-31-840x560

تعدادی از کاربران مشکل پس دادن شدید نور پس‌زمینه را مشاهده کرده‌اند که در آن نقاط روشنی در گوشه‌ها و اطراف صفحه‌نمایش دیده می‌شود. برخی دیگر گزارش کرده‌اند که تنها با اعمال اندکی فشار بر صفحه‌نمایش، اطراف نقطه تماس دچار اعوجاج می‌شود.

راه‌حل‌های احتمالی:

این یک مشکل سخت‌افزاری است و تنها گزینه ممکن تعویض گوشی است. برای اینکه متوجه عمق مشکل شوید، می‌توانید برنامه Backlight Bleed Test را از گوگل‌پلی استور دانلود کنید. همچنین می‌توانید از نتایج آن برای درخواست تعویض گوشی به کمک ضمانت‌نامه استفاده کنید.

مشکل شماره دوم: چراغ LED نوتیفیکیشن کار نمی‌کند

LG-G5-29-840x560

برخی متوجه شده‌اند که این چراغ آن‌طور که از آن انتظار می‌رود کار نمی‌کند. بااینکه با برنامه‌های خود ال‌جی مشکلی ندارد، با اپلیکیشن‌های دیگر کارایی چندان خوبی را ارائه نمی‌دهد.

راه‌حل‌های احتمالی:

به نظر می‌رسد که این مشکل نرم‌افزاری باشد و امیدواریم که ال‌جی به‌زودی آپدیتی برای اصلاح آن عرضه کند. تا آن زمان، می‌توانید از برنامه Light Flow از گوگل‌پلی استور استفاده کنید تا LED نوتیفیکیشن‌ها همان‌طور که انتظار دارید کار کند. البته این برنامه پولی است و نسخه‌ای رایگان برای امتحان کردن برنامه که توانایی کمتری دارد هم موجود است.

مشکل شماره سه: در زمان وصل کردن کابل AUX صدای نویز بلند و پیوسته‌ای شنیده می‌شود

LG-G5-6-840x584

بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که در هنگام وصل کردن LG G5 به سیستم صوتی ماشین به کمک سیم AUX، صدای هیس بلندی را می‌شنوند. کاربران متوجه شده‌اند که این اتفاق فقط در خودروهای خاص یا ضبط‌هایی که صاحب خودرو بعداً تعویض کرده است می‌افتد.

راه‌حل‌های احتمالی:

در ابتدا مطمئن شوید که گوشی به‌درستی به سیستم متصل شده است. برای واردکردن کابل AUX به جک هدفون LG G5، به نیروی بیشتری نیاز دارید، پس مطمئن شوید که ارتباط به‌خوبی برقرارشده است.

یک گوش پاک‌کن را به الکل آغشته کنید و به کمک آن جک هدفون گوشی و خودرو را تمیز کنید. جمع شدن گردوخاک زیاد هم می‌تواند مسبب این مشکل باشد.

برخی از سیستم‌های صوتی یک جک هدفون اضافی نیز در پشت خود دارند. شاید برای استفاده از این راه‌حل نیاز به ایجاد تغییری اندک در سیم‌کشی ضبط باشد، اما برخی از کاربران متوجه شده‌اند که در صورت استفاده از جک دوم صدای نویز کاملاً از بین می‌رود.

و راه‌حل آخر؛ برخی از کاربران متوجه شده‌اند که استفاده از عایق مخصوص به نویزی که در اثر حلقه زمین ایجاد می‌شود، مشکل را برطرف خواهد کرد. این عایق‌ها در حدود 30 تا 40 هزار تومان قیمت دارند.

مشکل شماره چهار: ایراد حسگر مجاورت

LG-G5-21-840x560

کاربران درزمانی که از محافظ صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند با این مشکل مواجه می‌شوند. مخصوصاً محافظ‌هایی از جنس شیشه حرارت دیده که حسگر را می‌پوشانند. نتیجه این مشکل خاموش ماندن صفحه‌نمایش بعد از تمام شدن تماس است یا اینکه در هنگام برقراری تماس کار با قسمت‌های دیگر گوشی ممکن نخواهد بود.

راه‌حل‌های احتمالی:

در ابتدا می‌توانید بررسی کنید که آیا خود حسگر مجاورت دارای مشکل است یا خیر. برنامه‌ای مانند Aida64 را از گوگل‌پلی استور دانلود کنید. به بخش حسگرها وارد شوید و دنبال گزینه Proximity Sensor بگردید. دست خود را نزدیک حسگر نگه‌دارید و مقداری که در برنامه مشاهده می‌کنید با توجه به فاصله دستتان از حسگر باید بین 0 تا 5 سانتی‌متر باشد.

برای اینکه حسگر را دوباره کالیبره کنید، در شماره‌گیر گوشی کد *#546368#*860# را بگیرید (در این نمونه سه رقم آخر یعنی 869 شماره مدل LG G5 شما است) بعد به ترتیب به Device test، SAAT، Service Menu Manual Test، Key press test و cal start بروید. این کار حسگر مجاورت را دوباره کالیبره خواهد کرد.

مشکل شماره پنج: ایرادات اتصال

LG-G5-20-840x575

ازآنجایی‌که این مشکل در بسیاری از دستگاه‌های جدید وجود دارد، احتمال دارد شما هم با بلوتوث و وای فای به مشکلاتی بربخورید. به نظر می‌رسد در LG G5 مشکل بلوتوث بیشتر خودنمایی می‌کند.

راه‌حل‌های احتمالی:

برای وای‌فای

گوشی و روتر را حداقل برای 10 ثانیه خاموش‌کنید و بعد از روشن کردن برای برقراری اتصال دوباره تلاش کنید.

به تنظیمات و بعد Power saving بروید و مطمئن شوید که این قابلیت خاموش است.

از برنامه Wi-Fi Analayzer استفاده کنید تا متوجه شوید کانال شما تا چه حد شلوغ است و در صورت نیاز آن را به گزینه مناسب‌تری تغییر دهید.

به تنظیمات وای‌فای وارد شوید، انگشت خود را بر گزینه‌ای که سعی در اتصال به آن را دارید برای مدتی نگه‌داشته و بعد Forget را انتخاب کنید. حالا رمز عبور و اطلاعات لازم را وارد کنید تا دوباره به آن متصل شوید.

مطمئن شوید که فرم‌ور روتر به‌روز است.

مطمئن شوید که اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های گوشی به‌روز هستند.

به ترتیب به Wi-Fi، Settings و Advanced رفته و مک آدرس گوشی خود را یادداشت کنید، حالا مطمئن شوید که این آدرس در بخش فیلترینگ مک در روتر اجازه دسترسی به اینترنت را دارد.

برای بلوتوث

در مشکلات احتمالی برای اتصال به سیستم خودرو، توضیحات دفترچه ارائه شده توسط سازنده گوشی و سیستم خودرو را مطالعه کرده و اتصال را از اول برقرار کنید.

مطمئن شوید که هیچ بخش حیاتی در پروسه برقراری اتصال را از قلم نمی‌اندازید.

به Settings و بعد Bluetooth بروید و مطمئن شوید که هیچ بخشی نیاز به تغییر دادن ندارد.

به Settings و بعد Bluetooth وارد شوید. تمام اتصال‌های پیشین را پاک‌کرده و از ابتدا آن‌ها را ایجاد کنید.

اگر بااتصال چندین دستگاه مشکل داشته باشید، تنها آپدیت‌هایی که در آینده توسط ال‌جی ارائه می‌شوند قادر به اصلاح مشکل خواهند بود.

مشکل شماره شش: بخش یا کشوی برنامه‌ها وجود ندارد

LG-G5-24-840x560

این دقیقاً یک مشکل با گوشی نیست، اما ال‌جی تصمیم گرفته که دیگر کشویی برای برنامه‌ها در نسخه خود از اندروید قرار ندهد و البته مدت‌زمانی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید.

راه‌حل‌های احتمالی:

ال‌جی یک راه‌حل رسمی برای شما دارد. برنامه LG SmartWorld را بازکرده و دنبال LG Home 4.0 بگردید. پس از نصب، کشوی برنامه باز خواهد گشت. همچنین می‌توانید به Settings، Display، Homescreen بروید. Home و بعد EasyHome را انتخاب کنید. این کار رابط کاربری را به‌شدت ساده و کم جزئیات خواهد کرد، اما کشوی برنامه‌ها نیز برمی‌گردد.

به ترتیب به Settings، Display، Home screen، Select Home بروید. با انتخاب Home & app drawer می‌توانید طرح‌بندی جداگانه‌ای برای برنامه‌ها دانلود کنید که کار کشوی اپلیکیشن‌ها را انجام می‌دهد.

راه‌حل دیگر دانلود یک برنامه از گوگل‌پلی استور و استفاده از لانچر متفرقه است.

راهنمایی‌ها – انواع ریست، پاک کردن پارتیشن کش، حالت کنترل سخت‌افزاری

lg-g5-camera-module-demonstration-aa-4-1-840x560

Soft reset

زمانی که دیگر صفحه لمسی نمایش کار نمی‌کند، دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه‌دارید تا گوشی ریستارت شود.

همچنین می‌توانید باتری را خارج کنید تا گوشی خاموش شود.

Hard reset

دستگاه را خاموش‌کنید.

دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا را به‌صورت همزمان نگه‌دارید و وقتی‌که لوگوی ال‌جی نمایش داده شد، تنها دکمه پاور را رها کنید و آن را دوباره به‌سرعت نگه‌دارید و منتظر شوید تا منوی فکتوری ریست برایتان نمایش داده شود.

برای ادامه دکمه پاور و برای لغو دکمه‌های تنظیم صدا را فشار دهید.

بوت کردن دستگاه در حالت Safe Mode

گوشی را خاموش کرده و دوباره آن را روشن کنید. زمانی که لوگوی ال‌جی نمایش داده می‌شود، دکمه کم کردن صدا را نگه‌دارید تا زمانی که صفحه اصلی گوشی نشان داده شود و به‌این‌ترتیب به حالت Safe Mode واردشده‌اید.

زمانی که گوشی روشن است، دکمه پاور را فشار داده و نگه‌دارید تا گزینه‌های مربوط به خاموش شدن گوشی برایتان نمایش داده شود. گزینه Power off را لمس کرده و نگه‌دارید تا پیغام دریافت تأیید را ببینید و بعد Ok را انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب به حالت Safe Mode وارد می‌شوید.

حالت کنترل سخت‌افزاری

اگر صفحه‌نمایش گوشی خراب یا شکسته شده باشد، می‌توانید با استفاده از دکمه‌های سخت‌افزاری کارهای ساده‌ای را با گوشی انجام دهید.

گوشی را خاموش‌کنید.

هر سه دکمه‌های کنترل صدا و پاور را باهم فشار داده و حداقل برای 10 ثانیه صبر کنید تا حالت کنترل سخت‌افزاری را فعال کرده باشید.

از دکمه‌های کنترل صدا برای رسیدن به گزینه‌ای که می‌خواهید و از دکمه پاور برای انتخاب آن استفاده کنید.

برای جواب دادن به یک تماس، حالا می‌توانید هردو دکمه کم‌وزیاد کردن صدا را به صورت هم‌زمان فشار دهید.

برای پایان دادن به یک تماس، در طول آن دکمه پاور را فشار دهید.

برای متوقف کردن آلارم در زمان به صدا درآمدن، هر دو دکمه کم‌وزیاد کردن صدا را فشار دهید.

بدون توجه به موارد گفته‌شده، اجازه ندهید که این مشکلات نظر شما را درباره این گوشی عوض کنند چراکه دستگاه فوق‌العاده‌ای است. بااینکه ال‌جی در گوشی جدید خود از موادی با جنس بهتر استفاده کرده است، به ارائه قابلیت‌های مهم نظیر باتری قابل تعویض ادامه می‌دهد. همچنین این گوشی به یکی از بهترین دوربین‌هایی که در سال گذشته در گوشی‌ها دیده‌ایم، مجهز شده است. البته توانایی‌های ماژولی هم باعث متمایز شدن LG G5 از سایر محصولات می‌شوند. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، احتمالاً با هیچ‌کدام از این مشکلات مواجه نخواهید شد.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. شهروز عبدی زاده می‌گوید

    سلام چند وقته سنسور لمسی گوشی من کار نمیکنه توقسمت تنظیمات هم منوی اثر انگشت و نمیاره قبلا مینوشت امنیت واثر انگشت الان فقط امنیت و میاره ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.