اپل به یک رپر برای انتشار اختصاصی آلبوم جدیدش در Apple Music نیم میلیون دلار پول داده است!

رپری به نام Chance the Rapper اعلام کرده که اپل مبلغ 500 هزار دلار به وی و هزینه یک ویدئوی تبلیغاتی برای آخرین آلبومش Coloring Book را پرداخت کرده است تا این آلبوم به مدت دو هفته به‌صورت انحصاری در Apple Music پخش شود.

2

چند روز پیش آقای Chancelor Johnathan Bennett این خبر را در توییتی اعلام کرد؛ چراکه طرفداران وی از او درباره نحوه کار کردن به‌عنوان یک هنرمند آزاد و پشتیبانی بزرگ‌ترین شرکت دنیا از آخرین پروژه‌اش سؤال کردند. متن توییت او را در پایین می‌خوانیم:

می‌خواهم یک نکته را برایتان روشن کنم. شرکت اپل به من نیم میلیون دلار پول داد و ویدئوی تبلیغاتی این آلبوم را هم تولید کرد تا آن را به مدت 2 هفته به‌صورت اختصاصی از Apple Music به فروش برساند.

با توجه به گفته‌های وی، اولین بار است که درباره قراردادهای اپل با هنرمندان از ارقام دقیق اطلاع پیدا می‌کنیم. در سال 2015 میلادی گزارش شد که Drake در قراردادی با اپل مبلغ 19 میلیون دلار دریافت کرده است. این قرارداد شامل یک برنامه رادیوئی در ایستگاه Beats 1 و تبدیل‌شدن به چهره اصلی این سرویس پخش محتوا هم می‌شد.

Chance در توییتی گفت:

به نظر من در جنگی که بین سرویس‌های پخش محتوای مختلف درگرفته است، یک هنرمند تا زمانی که بر کار خود کنترل داشته باشد می‌تواند تا حد زیادی برد کند.

در میان دیگر پخش‌کننده‌های محتوا نیز سرویس موسیقی Tidal به هنرمندانی که موسیقی خود را به‌صورت اختصاصی در این سرویس عرضه کنند، 3 درصد از سهام شرکت را اهدا می‌کند؛ بهتر است اشاره‌کنیم الآن که Tidal به شرکت 600 میلیون دلاری تبدیل‌شده است، سهام آن نیز ارزش قابل‌توجهی دارد. اسپاتیفای برای محتوای اختصاصی هنرمندان مزایایی در نظر نگرفته است و قرارداد آمازون با خواننده سبک کانتری آقای Garth Brooks برای انتشار تمام 16 آلبوم وی به‌صورت اختصاصی در آمازون نیز به پایان نرسیده است.

منتظر اپل برای اعلام نظر در این خصوص هستیم.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. reza می‌گوید

    اسم هنرمند “رپری به نام chance” نیست ..
    Chance the Rapper دارنده سه تا گرمی سال 2016

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سپاس