هواوی سرانجام پی ۱۰ لایت را معرفی کرد

مدتی است شایعات گوشی هواوی پی ۱۰ لایت در فضای اینترنت دست به دست می‌چرخد و اکنون شاهد معرفی رسمی هواوی پی ۱۰ لایت هستیم.

0

هواوی حدود یک ماه پیش هواوی پی ۱۰ را معرفی کرد، این گوشی که پرچمدار جدید هواوی به حساب می‌آید تک و تنها راهی کارزار گوشی‌های همراه نشده است و هواوی پی ۱۰ پلاس نیز هواوی پی ۱۰ را همراهی می‌کند، مدتی بعد نیز خبرهایی از عزم هواوی برای اضافه کردن یک عضو دیگر به خانواده پی ۱۰ به گوش رسید، این گوشی نسخه‌ای مقرون‌ به صرفه‌تر با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر نسبت به هواوی پی ۱۰ است و هواوی پی ۱۰ لایت نام دارد.، اکنون نیز شاهد معرفی رسمی هواوی پی ۱۰ لایت هستیم.

هواوی پی ۱۰ لایت ابتدا قرار است در انگلستان به فروش برسد. بر اساس اخباری که تاکنون از هواوی پی ۱۰ لایت منتشر شده است، این گوشی جدید قرار است اواسط فروردین ماه سال آینده با قیمتی حدود ۳۷۰ دلار راهی بازار شود. به لحاظ رنگ‌بندی نیز ظاهرا هواوی دو رنگ مشکی و طلایی را برای هواوی پی ۱۰ لایت خود در نظر گرفته است.

در خصوص مشخصات سخت‌افزاری نیز همان‌گونه که اشاره شد هواوی پی ۱۰ لایت به سخت‌افزاری ضعیف‌تر نسبت به آنچه در هواوی پی ۱۰ شاهد بودیم مجهز است اما باز هم با توجه به قیمتی که هواوی برای پی ۱۰ لایت در نظر گرفته است می‌توان به سخت‌افزار به‌خدمت گرفته شده در این گوشی خوش‌بین بود.

سنسور تشخیص اثر انگشت در قسمت پشت هواوی پی ۱۰ لایت، پردازنده کیرین ۶۵۸ که ساخت دست هواوی است، میزان ۴ گیابایت رم و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی و ۸ مگاپیکسلی در جلوی هواوی پی ۱۰ لایت،‌ مشخصات اصلی این گوشی تازه معرفی شده هواوی را تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است که دوربین حاضر در هواوی پی ۱۰ دارای سنسور دوگانه است در صورتی که دوربین هواوی پی ۱۰ لایت تنها یک سنسور دارد. ابعاد صفحه‌نمایش هواوی پی ۱۰ لایت نیز ۵.۲ اینچ است و این صفحه‌نمایش وضوحی برابر با فول‌ اچ‌دی‌ دارد. فناوری اختصاصی Knuckle Sense که ساخت دست هواوی است نیز در صفحه‌نمایش هواوی پی ۱۰ لایت استفاده شده است. این فناوری ضرب‌انگشت‌های مختلف کاربر را تشخیص داده و نسبت‌ به نحوه لمس صفحه‌نمایش تعامل‌های مختلفی انجام می‌‌دهد.

به لحاظ نرم‌افزاری نیز رابط کاربری نسخه EMUI 5.1 در هواوی پی ۱۰ لایت به چشم می‌خورد. آخرین موردی که در خصوص هواوی پی ۱۰ لایت جالب به نظر می‌رسد حضور یک باتری ۳ هزار میلی‌آمپری است که از فناوری شارژ سریع‌ نیز بهره می‌برد.

جالب اینجاست که علی‌رغم معرفی هواوی پی ۱۰ لایت،‌ این گوشی هنوز در وب‌سایت هواوی مشاهده نمی‌شود اما با توجه به سخت‌افزار و قیمتی که هواوی برای هواوی پی ۱۰ لایت خود در نظر گرفته است، انتظار می‌رود این گوشی جدید در رده محصولات پرفروش هواوی قرار گیرد.

phonearena.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.