شش دلیل برای این‌که اچ‌تی‌سی یو اولترا ارزش خرید دارد

اچ‌تی‌سی ماه گذشته گوشی پرچم‌دار جدید خود U Ultra را معرفی کرد. این گوشی که زبان طراحی بسیار متفاوتی نسبت به پرچم‌داران قبلی اچ‌تی‌سی دارد حالا راه خود را به بازار ایران نیز باز کرده است.

0

اچ‌تی‌سی U Ultra همان‌طور که از نامش پیداست به گفته اچ‌تی‌سی برای شما (You) طراحی شده و سری جدیدی را معرفی می‌کند که دیگر به One تعلق ندارد. در ابتدای معرفی این گوشی از آن انتقادات شدیدی شد اما می‌خواهیم در این مطلب به پنج دلیلی اشاره کنیم که این گوشی را به یک گزینه ترغیب‌کننده تبدیل کرده است.


۱- طراحی جدید و جذاب

همان‌طور که می‌دانید در گوشی‌های سری U اچ‌تی‌سی خبری از بدنه فلزی گوشی‌های سابق مثل HTC 10 نیست اما یو اولترا کماکان از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. به اعتقاد برخی کاربران طراحی گوشی‌های اچ‌تی‌سی تکراری شده بود و حالا این شرکت با عرضه U Ultra سعی کرده تا آن را دگرگون کند.

اچ‌تی‌سی یو اولترا از بدنه شیشه‌ای با قاب فلزی استفاده می‌کند و این شرکت تایوانی آن را در سه رنگ خاص عرضه کرده است. رنگ‌های اچ‌تی‌سی یو اولترا در نور و زوایای مختلف به نحو مختلفی درخشیده و همین عامل آن‌ها را از سایر گوشی‌های شیشه‌ای متمایز می‌کند. خمیده بودن شیشه پشتی هم به در دست گرفتن گوشی کمک می‌کند و در این گوشی برخلاف اچ‌تی‌سی 10 خبری از گوشه‌ها و لبه‌های تیز و زاویه‌دار نیست.


۲- صفحه‌نمایش دوم

درست مانند LG V20 در بالای صفحه‌نمایش 5.7 اینچی اصلی U Ultra یک صفحه‌نمایش دوم 2.05 اینچی با وضوح 160 در 1040 پیکسل قرار دارد. این صفحه‌نمایش می‌تواند اطلاعاتی مانند اعلان‌ها، قرارهای ملاقات، موزیک در حال پخش، میان‌بر اپلیکیشن‌های دلخواه، مخاطبان و … را نمایش دهد و به این ترتیب در حال انجام هر کاری که باشید کماکان به حیاتی‌ترین اطلاعات و میان‌برها دسترسی خواهید داشت. گفتنی است حتی وقتی صفحه‌نمایش خاموش باشد می‌توانید از این نمایشگر استفاده کنید.


۳- صدایی مخصوص به شما

درست است که در HTC U Ultra متأسفانه خبری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیست اما پلتفرم صوتی USonic اچ‌تی‌سی می‌تواند صدا را درست برای شخص شما بهینه کند. کافیست هدفون‌های USonic درون جعبه را به گوشی متصل کرده و وارد بخش پروفایل صوتی شخصی گوشی بشوید. سپس این پلتفرم با آنالیز گوش شما خروجی صدا را طوری تنظیم می‌کند که برای شما بهترین بازده را داشته باشد. خوب است بدانید گوش هر شخصی در شنیدن فرکانس‌های مختلف پایین، میانی و بالا عملکرد متفاوتی داشته و ممکن است در طول زمان شنوایی برخی فرکانس‌های خاص از یک گوش ضعیف‌تر شود.؛ USonic اچ‌تی‌سی می‌توانید این مشکل را رفع کند.

همچنین اچ‌تی‌سی در جعبه گوشی هدفون‌های USonic خود را با درگاه USB-C قرار داده که نسبت به ایرفون‌های درون جعبه سایر گوشی‌های پرچم‌دار عملکرد بسیار بهتری را دارد. این هدفون‌ها را پیش از این در اچ‌تی‌سی 10 نیز دیده بودیم. این گوشی همچنین به DAC و AMP قدرتمندی مجهز شده تا بتواند هدفون‌های با امپدانس بالا را نیز به راحتی درایو کند.


۴- صدای سه‌بعدی

اچ‌تی‌سی U Ultra به لطف چهار میکروفون مجزا می‌تواند صدا را به بهترین نحو ضبط کند. به این ترتیب ضبط صدای مجزا و یا در ویدئوها از همه زوایا با دقت بیشتری ضبط خواهد شد. همچنین اچ‌تی‌سی بلندگوهای BoomSound استریو را نیز به U Ultra آورده است که یکی برای پخش صدای با فرکانس پایین و دیگری برای فرکانس‌های بالا است.


۵- پردازنده‌ای هنوز قدرتمند

وقتی اچ‌تی‌سی U Ultra را معرفی کرد بسیاری عرضه یک گوشی در سال 2017 با چیپست اسنپ‌دراگون 821 را غیرمنطقی عنوان کردند. اما حالا که ال‌جی پرچم‌دار خود جی 6 را با همین چیپست معرفی کرده و منتقدان آن را بررسی کرده‌اند به‌طور قطع می‌دانیم اسنپ‌دراگون 821 کماکان یک چیپست فوق قدرتمند است که برای تمامی نیازهای روزمره از سنگین‌ترین بازی‌ها تا مالتی‌تسکینگ بدون مشکل عمل کرده و مصرف پایینی هم دارد.


۶- دوربین سلفی عالی

نه‌تنها دوربین اصلی در اچ‌تی‌سی U Ultra حالا در سطح بهترین رقبا قرار گرفته بلکه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی آن یک سر و گردن از رقبا بالاتر است. تصاویر گرفته شده توسط این دوربین جزئیات بسیار بالایی داشته و می‌توانید بین دو حالت 16 مگاپیکسلی و یا ۴.۳ مگاپیکسلی اولتراپیکسل برای عکاسی بهتر در نور کم سوییچ کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.