گوگل نکسوس 6 را به اندروید 7.0 دانگرید می‌کند!

نکسوس 6 گوگلی که چندی پیش به اندروید 7.1.1 آپدیت شده بود حالا به روزرسانی جدیدی را دریافت کرده که نسخه اندروید آن را به 7.0 کاهش می‌دهد!

0

نکسوس 6 گوگل دی ماه سرانجام آپدیت اندروید 7.1.1 را دریافت کرد اما ظاهراً این نسخه ناپایدار بوده و مشکلات متفاوتی را برای کاربران این گوشی ایجاد کرده بود. برخی از این مشکلات در آپدیت امنیتی این ماه برطرف شدند اما این آپدیت به صورت موقت باعث غیرفعال شدن Android Pay شده بود! حالا ظاهراً گوگل در برابر این باگ‌ها تسلیم شده و تصمیم گرفته تا نکسوس 6 را به اندروید 7.0 دانگرید کند.

کاربران نکسوس 6 که برای اندروید 7 و 7.1 مدت‌ها منتظر ماندند حالا از دانگرید گوشی خود شاکی هستند خصوصاً این‌که ظاهراً اکثر کاربران پس از انجام این به‌روزرسانی با مشکل کرش اپلیکیشن‌ها مواجه شده‌اند. البته این موضوع قابل درک است چرا که اندروید برای دانگرید طراحی نشده و گوگل به کاربران توصیه کرده پس از انجام این به‌روزرسانی گوشی خود را فکتوری ریست کنند.

به این ترتیب نه‌تنها کاربران نکسوس 6 اندروید 7.1 را تجربه نخواهند کرد بلکه ممکن است اطلاعات حیاتی خود را نیز در طول این فکتوری ریست از دست بدهند. یکی از مدیران انجمن گوگل در پاسخ به سردرگمی‌های ایجاد شده میان کاربران نکسوس 6 نوشته است:

اخیراً یک آپدیت OTA برای اندروید 7.0 منتشر شده که برخی از کاربران نکسوس 6 را گیج کرده است. برای کاربرانی که به آپدیت‌های آینده OTA اهمیت می‌دهند شما باید به اندروید 7.0 بازگردید تا وارد چرخه پشتیبانی گوگل شوید. اگر پس از دریافت این آپدیت با مشکلاتی مواجه شده‌اید لطفاً گوشی خود را فکتوری ریست کنید.

برای سایر کاربران نکسوس 6 که قصد ادامه فلش کردن اندروید را دارند می‌توانید روی اندروید 7.1.1 باقی بمانید.

به این ترتیب اگر اهل فلش کردن هستید و Android Pay نیز برایتان اهمیتی ندارد توصیه می‌کنیم کاستوم رام‌های LineageOS که دنباله CyanogenMod محسوب می‌شود را روی نکسوس 6 خود فلش کنید در غیر این‌صورت چاره‌ای جز بازگشت به اندروید 7.0 نخواهید داشت.

androidpolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.