گلکسی اس 8 شاید به نمایشگر با فناوری لمس سه‌بعدی مجهز شود

در هفته‌ها و حتی ماه‌های اخیر کمتری روزی را شاهد بودیم که اطلاعات و شایعاتی پیرامون قابلیت‌های گلکسی اس 8 سامسونگ منتشر نشود. در همین راستا نیز ساعاتی پیش گزارشی توسط یکی از منابع کره‌ای نزدیک به سامسونگ منتشر شد که مدعیست نمایشگر پرچم‌دار بعدی این شرکت احتمالاً به نمایشگری مجهز به فناوری تاچ سه بعدی مجهز شده است.

0

بر کسی پوشیده نیست که شرکت‌های تولید کننده گوشی همراه برای ماندن در گود رقابتی نیازمند به کار گیری فناوری‌های جدید و خلاقیت در محصولات خود هستند، چرا که امروزه غریب به اتفاق گوشی‌های هوشمند صرفاً در ظاهر با یک دیگر تفاوت دارند.

سامسونگ نیز که با توسعه‌ای مثال زدنی در ۳ سال اخیر توانسته عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی همراه در جهان را کسب کند، تمام تلاش خود را در طراحی و ساخت گلکسی اس ۸ (Galaxy S8) به کار گرفته و می‌کوشد تا افرادی که مجبور شده‌اند گلکسی نوت ۷ خود را به این شرکت تحویل دهند را در کنار علاقه‌مندان به برند گلکسی اس راضی نگاه دارد.

در این بین تقریباً دیگر قطعی شده که پرچم‌دار بعدی این شرکت به نمایشگری بدون حاشیه کناری و دو لبه خمیده مجهز شده است. در همین راستا امروز اطلاعاتی توسط منابع کره‌ای نزدیک به سامسونگ منتشر شد که گواهی میدهد این نمایشگر اس دارای فناوری لمس سه‌بعدی هم هست.

فناوری لمس سه‌بعدی یا همان 3D Touch برای اولین بار توسط اپل در پنل LCD گوشی آیفون استفاده شده است. با این حال شایعات منتشر شده مدعی هستند که آیفون نسل جدید سرانجام به نمایشگرهایی از نوع OLED مجهز شده و از آنجا که سامسونگ اصلی‌ترین تولید کننده این نوع پنل در ابعاد موبایلی در جهان محسوب می‌شود، فناوری جدیدی را معرفی کرده که علاوه بر گوشی‌های آیفون به گلکسی اس ۸ هم خواهد آمد.

لازم به ذکر است که قابلیت مذکور به کاربر این امکان را می‌دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‌نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم نماید. به بیانی ساده‌تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‌نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد نمایید، قابلیت‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت.

منابع مطلع گزارش می‌دهند که سامسونگ حتی این فناوری را به طور اختصاصی برای شرکای سخت افزاری خود در نمایشگاه MWC 2017 معرفی کرده، با این حال گلکسی اس ۸ اولین محصولیست که به آن تجهیز شده است. در این گزارش از کلمه limited به معنای محدود برای فناوری مذکور یاد شده که احتمالاً بیانگر تجهیز قسمتی از نمایشگری اس ۸ به این فناوری است.

در سوی دیگر برخی منابع گزارش داده‌اند که پنل دکمه‌های ناوبری اس ۸ صرفاً دارای این ویژگی خواهند بود. بدین ترتیب با تعیین میزان فشار وارده به دکمه‌های ناوبری گلکسی اس ۸، می‌توان به منوهای مختلف قابل شخصی سازی دسترسی پیدا کرد. البته ناگفته نماند که تاکنون شرکت‌های دیگری نیز از فناوری تاچ سه بعدی در پنل‌های OLED استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال هواوی در پنل OLED گوشی پی ۹ پلاس (Huawei P9 Plus) از قابلیتی مشابه با نام فورس تاچ (Force Touch) استفاده کرد که کارایی تاچ سه‌بعدی شرکت اپل را ارائه می‌کند.

 

همچنین در اندروید ۷ نوقا قابلیتی تعبیه شده که با نگه‌داشتن آیکون‌ها در هوم‌اسکرین، میانبر‌هایی از برنامه را نمایش می‌دهد که سامسونگ را برای کاربردی‌تر کردن قابلیت مذکور همراهی میکند. درنهایت منبع خبر مدعیست که فناوری تاچ سه بعدی به کار رفته در گلکسی اس ۸ هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار داشته و احتمالاً نسخه ارتقا یافته آن را در گلکسی نوت ۸ شاهد خواهیم بود.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.