ساعت هوشمند ماژولار Tag Heuer با نام Connected Modular 45 معرفی شد

با کاهش فروش ساعت‌های هوشمند در سال اخیر، برخی از تولیدکنندگان سخت‌افزار از ورود به این بازار منصرف شده‌اند و در این دور آن‌هایی باقی مانده‌اند که ایده‌هایی به منظور جذب کاربران در آستین دارند. در همین راستا شرکت Tag Heuer که سال گذشته یک ساعت اندرویدی گران قیمت را به بازار عرضه کرد، ساعاتی پیش از مدلی ماژولار به نام Connected Modular 45 رونمایی کرد که به اندروید ویر 2 مجهز شده است.

0

ساعت‌های هوشمند ایده‌ای بسیار جذاب هستند ولی اگر بتوان هر از چند گاهی ظاهر آن‎ها را به‌دلخواه تغییر داد جذاب‌تر هم خواهند شد. البته طی چند سال اخیر شاهد تولید گوشی‌های ماژولار از سوی ال‌جی و موتورولا بوده‌ایم، با این حال Connected Modular 45 را می‌توان جزو اولین ساعت‌های هوشمندی دانست که این قابلیت را یدک می‌کشد.

ساعت هوشمند ماژولار Tag Heuer به کاربر این اجازه را می‌دهد تا از بین ماژول‌های مختلف ارائه‌شده، یکی را انتخاب و بر روی ساعت خود نصب کنید. به‌طورکلی می‌توان گفت طراحی فیزیکی ساعت هوشمند مذکور در اختیار کاربر خواهد بود و شرکت تولیدکننده این امکان را فراهم آورده که بعد از خرید، فرد بتواند هر نوع تغییر سخت‌افزاری موجود را پیاده‌سازی نماید.

این ماژول‌ها علاوه بر کارایی منحصر به فرد خود، قطعه‌ای از بند ساعت را نیز تشکیل می‌دهند و کاربران قادرند تا به انتخاب خود و بر اساس نیازهایشان، ماژول مورد نیاز خود را تهیه کرده و آن را به هسته‌ی اصلی ساعت خود اضافه نمایند. نکته جالب توجه آنکه ساعت هوشمند ماژولار Tag Heuer علی‌رغم قدرت گرفتن از اندروید ور ۲، به تراشه Z34XX اتم اینتل مجهز شده و دارای ۵۱۲ مگابایت حافظه رم و ۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است.

این محصول در دو نسخه کلاسیک و اسپرت به بازار عرضه خواهد شد که کاربر حتی قادر خواهد بود هسته مرکزی دیجیتالی آن را با مدل مکانیکی تعویض کند.

ظاهر و رخ Connected Modular 45، نمونه‌ای کپی شده از مدل‌های کالیبر ۳۶  و Heuer ۲T است که پیش از آن توسط کمپانی تگ هویر عرضه شده است. این ساعت هوشمند در حال حاضر دارای ماژول مختلفی نظیر جی‌پی‌اس، باتری اضافه، سنسور پالس، سنسورهای سنجش رطوبت، دما و ارتفاع، یک دکمه جهت برنامه‌ریزی و همچنین یک ماژول چراغ قوه خواهد بود.

به طور کلی کاربر قادر خواهد بود از میان ۵۶ طرح مختلف موجود بر روی وب‌سایت سازنده، یکی را به طور دلخواه انتخاب و سفارش دهد. ارزان‌ترین ماژول با برچسب ۱۵۶ دلاری عرضه شده، با این حال مدل‌های گران‌قیمت‌تری هم که با الماس دورچین شده‌اند و دارای بدنه‌ای از جنس سرامیک، تیتانیوم و چرم هست هم قابل سفارش است.

قطر بدنه Connected Modular 45 همان‌طور که شاید از روی نام آن نیز بتوان حدس زد، ۴۵ میلی‌متر بوده و از نمایشگری دایره‌ای شکل ۱٫۳۹ اینچی امولدی که توسط یاقوت کبود محافظت شده بهره می‌برد. انرژی آن را هم یک باتری ۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین خواهد کرد که کاربر را در حالت فول شارژ می‌تواند تا ۵۲ ساعت مفید همراهی کند.

از دیگر ویژگی این ساعت هوشمند که قرار است با قیمت ۱۶۰۰ دلاری به بازار عرضه شود، می‌توان به قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری، NFC به منظور پرداخت موبایلی، میکروفن داخلی و سازگاری با گوشی‌های مجهز به اندروید ۴٫۳ به بالا و آیفون اشاره کرد.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.