ورتو کسب‌وکار خود را با مبلغ ۵۰ میلیون پوند می‌فروشد

ورتو برند خوشنام و موفقی در زمینه ساخت گوشی‌های همراه لوکس و تجملاتی است اما این روزها شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و ورتو درنظر دارد کسب‌و‌کار خود را با مبلغ ۵۰ میلیون پوند به فروش برساند.

0

گوشی‌های هوشمند ورتو در کشور ما به خوبی شناخته نشده‌اند اما پیش از این در فارنت در خبری به رونمایی ورتو از گوشی هوشمند لوکس اندرویدی Signature Touch For Bentley اشاره کرده بودیم. ورتو در ساخت گوشی‌های هوشمند شیک و تراز اول که به لحاظ ظاهری نیز بسیار تجملاتی طراحی شده‌اند شهرت دارد.

جالب است بدانید برند ورتو حدود بیست سال پیش از جانب نوکیا با هدف ساخت گوشی‌های شیک و تجملاتی و البته گران قیمت راه‌‌اندازی شده است. اما از قرار معلوم این روزها بخت با ورتو یار نیست و روزگار خوبی را سپری نمی‌کند. از آن زمان تاکنون ورتو سه بار به شرکت‌های مختلفی فروخته شده است، مالک فعلی ورتو نیز فردی است با نام هاکان اوزان، این میلیونر ترک در حال حاضر در تبعید به سر می‌برد و به دنبال پناهندگی در فرانسه است.

هاکان اوزان برند ورتو را با پرداخت ۵۰ میلیون پوند از هولدینگ گودین خریداری کره است. این میلیونر ترک تاکنون با نوکیا، موتورولا و برادرش نیز پرونده‌های حقوقی و قضایی را داشته است. از طرف دیگر به لحاظ سیاسی نیز با رئیس جمهور ترکیه،‌ آقای رجب طیب اردوغان نیز اختلافات زیادی دارد. هاکان اوزان با دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی آمریکا نیز برای ساخت برج‌ ترامپ به مشکل برخورده است.

تمامی این موارد دست به دست هم داده‌اند تا ورتو کسب‌وکار پررونقی نداشته باشد و در نتیجه قرار است با مبلغ ۵۰ میلیون پوند به فروش برسد. با این حساب باید دید آیا خریدار بعدی ورتو خواهد توانست این برند خوشنام را به سودآوری نزدیک کند یا اینکه در آینده‌ای نه‌ چندان دور شاهد حذف برند ورتو از بازار تولید کننده‌های گوشی‌های اشرافی خواهیم بود.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.