تأخیر سینپتیکس عامل اصلی قرارگیری نه‌چندان مناسب حسگر اثر انگشت در گلکسی اس 8

همان‌طور که از تصاویر و ویدئوهای درز کرده مشخص است سامسونگ حسگر اثر انگشت گلکسی اس 8 را در پشت گوشی و در کنار دوربین قرار داده است. ظاهراً دلیل این امر آماده نبودن فناوری شرکت Synaptics برای قرارگیری این حسگر زیر صفحه‌نمایش بوده است.

1

با حذف حاشیه‌ها و دکمه‌های فیزیکی در گلکسی اس 8 سامسونگ برای قرار دادن حسگر اثر انگشت دو راه داشت: یکی قرار دادن حسگر در پشت گوشی مانند بسیاری گوشی‌های دیگر از جمله جی 6 و پی 10 و دیگری قراردادن آن زیر صفحه‌نمایش در صورت آمادگی فناوری مورد نیاز. طبق جدیدترین گزارش از کره جنوبی سامسونگ سرمایه‌گذاری زیادی روی شرکت سینپتیکس برای حسگر جدید اثر انگشت آن کرده است اما متأسفانه این فناوری به گلکسی اس 8 نرسیده و سامسونگ مجبور شده حسگر را به پشت گوشی منتقل کند.

البته این اتفاق جایگیری نه‌چندان جالب حسگر اثر انگشت در گلکسی اس 8 را توجیه نمی‌کند چرا که قرار دادن آن زیر دوربین مثل اکثر گوشی‌های اندرویدی دیگر می‌توانست تصمیم عاقلانه‌ای باشد و حداقل از تصاویر می‌توان حدس زد جای انتخابی سامسونگ برای این حسگر اصلاً مناسب نیست. گفته می‌شود اپل قصد دارد در آیفون 8 خود از فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش استفاده کند و به این ترتیب اگر فناوری سینپتیکس آماده باشد می‌توان انتظار داشت در اواخر تابستان این فناوری به گلکسی نوت 8 هم بیاید.

البته سامسونگ اعتقاد دارد در آینده فناوری‌های تشخیص هویت دیگر مثل تشخیص چهره یا اسکن چشم جایگزین حسگر اثر انگشت خواهند شد اما مشخص نیست کدام‌یک چه زمانی راحتی و سرعت حسگر اثر انگشت را خواهند داشت.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Yas می‌گوید

    واقعا که جاش اصلا خوب نیست….