ژآکت هوشمند گوگل و Levi’s با قیمت 350 دلار در راه است

گجت‌های هوشمند پوشیدنی روز به روز در حال همه گیر شدن هستند و از آنجا این حوزه بسیار جذاب و گران قیمت است، اغلب غول‌های نرم افزاری و سخت افزاری نیز به آن ورود کرده‌اند. در همین راستا گوگل پس از دو سال همکاری با برند لیوایز، در نظر دارد به زودی از اولین ژآکت هوشمند خود با نام Commute رونمایی کند.

0

ژآکت هوشمند connected denim به واسطه همکاری پیوسته واحد تحقیقات ATAP گوگل و کارشناسان برند لیوایز طراحی گردیده، از این حیث علاوه بر برخورداری از فناوری‌ها ارتباطی مبتنی بر اینترنت اشیا، بسیار شیک و مدرن طراحی شده است.

این محصول از تکنولوژی Google’s Jacquard بهره می‌برد که در آن پارچه کتان خط دار استفاده شده در لباس قابل کنترل براساس ژست و نحوه‌ تماس با آن است. ژآکت هوشمند گوگل به صورت ضد آب و ضد باد طراحی شده و درزهایی در قسمت قفسه سینه و قسمت پشتی دیده می‌شود که روزنه‌های تهویه هوا بر روی آن قرار گرفته است.

همچنین نیازی نیست که این درزها و روزنه‌ها به صورت دستی باز و بسته شوند چرا که سیستم الکترونیکی تعبیه شده در این ژآکت هوشمند در زمان افزایش دمای بدن، این منافذ را به صورت خودکار باز و بسته می‌کند. در همین حال منابع وابسته به ساکنین مانتین ویو فاش کرده‌اند که این محصول از سال آینده با قیمت 350 دلاری به بازار عرضه خواهد شد.

علاوه بر کنترل نوسانات دمایی بدن، در الیاف آن از فناوری ژاکارد استفاده شده است. به کار گیری این فناوری در پارچه‌های رسانا، قادر است لباس‌های معمولی را به دستگاه‌های قابل اتصالی تبدیل کند که از طریق گوشی‌های هوشمند قابل مدیریت است. علاوه بر این فناوری مذکور امکان به کار گیری ژست‌های حرکتی را به ارمغان می‌آورد که به عنوان مثال امکان رد کردن ترک موسیقی در حال پخش گوشی همراه را تنها با دو بار لمس کردن قسمتی از ژآکت فراهم می‌کند.

البته در نظر داشته باشید که این اخبار هنوز توسط هیچ یک از دو شرکت مذکور تایید نشده‌اند و شایعات نیز صرفاً به واسطه یکی از پنل‌های گفتگو در کنفرانس و فستیوال SXSW به بیرون درز پیدا کرده است. در سوی دیگر این محصول برای اولین بار سال گذشته طی مراسم گوگل O/I با نام کامیوتر تراکر (Commuter Trucker) معرفی شد که قرار بود بهار سال جاری با قیمت نا معلومی به بازار عرضه شود که البته چنین نشد.

ارائه چنین محصولاتی از ATAP گوگل در حالی صورت می‌گیرد که دیگر خبری از سایر پروژه انقلابی از سوی این واحد نیست.  قبلاً گوگل اعلام کرده بود که قصد دارد تلفن ماژولار را به بازار عرضه کند و بخشی از انقلاب اینترنت اشیا را رقم بزند، اما احتمالاً این تکنولوژی فقط برای یک تلفن نیست و این شرکت در نظر دارد آن را ژآکت مورد بحث نیز اجرا کند.

همچنین پروژه سلی (Soli) که اثری از آن در  کامیوتر تراکر نیز مشاهده شده، می‌خواهد که دست‌ها و انگشتان شما، تنها رابط کاربری مورد نیازتان برای استفاده از ابزار‌آلات تکنولوژی باشد؛ یعنی برای کنترل هر چیزی، حتی نیاز به لمس یک نمایشگر هم نباشد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.