مدیاتک و TSMC با همکاری یکدیگر چیپ‌های 7 نانومتری می‌سازند

مدیاتک را بیشتر به خاطر چیپست‌های خوش‌قیمت این شرکت می‌شناسیم، اما از قرار معلوم مدیاتک برنامه دارد تا چیپست‌های ۷ نانومتری نیز تولید کند، به همین دلیل باخبر شدیم مدیاتک و TSMC برای ساخت چیپست‌های ۷ نانومتری با هم هم‌پیمان شده‌اند.

0

اگر به سخت‌افزار موبایل علاقه داشته باشید به احتمال زیاد آوازه چیپست‌های مدیاتک به گوش شما خورده است، تابستان امسال نیز شاهد معرفی جدیدترین چیپست مدیاتک بودیم، چیپست مدیاتک ایکس ۳۰ که انتظار می‌رود در گوشی‌های ۲۰۱۷ شاهد حضور این چیپست باشیم.

در این بین مدیاتک برای حضور بیشتر خود در گوشی‌های همراه باید از فناوری‌های روز استفاده کند، به همین منظور خبرهایی از عزم ساخت چیپستی با فناوری ۷ نانومتری از جانب مدیاتک به گوش می‌رسد. این‌گونه که پیداست این چیپست از ۱۲ هسته بهره خواهد برد.

یکی از مزایای اصلی فناوری ۷ نانومتری در ساخت‌ چیپست‌ها پایین آوردن مصرف این چیپست‌ها است، این امر باعث شده است تا ساخت چیپستی بر اساس فناوری ۷ نانومتری کار چندان راحتی نیز نباشد و ظاهرا مدیاتک برای ساخت چیپست ۷ نانومتری خود از TSMC نیز کمک می‌گیرد.

اگر خاطر شما باشد چیپست مدیاتک ایکس ۳۰ با ۱۰ هسته راهی بازار شده است، اما همان‌گونه که اشاره کردیم به احتمال زیاد چیپست جدید مدیاتک ۱۲ هسته‌ای خواهد بود.

لازم به ذکر است که چیپست‌های تولید شده TSMC  که از فناوری ۱۰ نانومتری استفاده می‌کنند چندان تعریفی ندارند و با این حساب مشخص نیست چرا مدیاتک برای ساخت چیپست‌ ۷ نانومتری جدید خود روی TSMC حساب باز کرده است.

در مجموع باید گفت هما‌ن‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید از حرف تا عمل فاصله زیادی وجود دارد و باید دید چیپست  ۷ نانومتری ساخت دست مدیاتک و TSMC چگونه از آب در خواهند آمد.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.