هواوی پی ۱۰ از تست دوربین DxOMark امتیاز ۸۷ را کسب کرد

هواوی پی ۱۰ اخیرا از جانب هواوی معرفی شده است، در این گوشی پرچمدار شاهد فناوری‌های جدید و تراز اولی هستیم که حضور لنز Leica در بین این فناوری‌ها بیشتر به چشم می‌خورد، از قرار معلوم این سنسور عملکرد نسبتا خوبی دارد و هواوی پی ۱۰ از تست دوربین DxOMark امتیاز ۸۷ را کسب کرده است

0

هواوی چند هفته پیش از کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ گوشی پرچمدار جدید خود را رونمایی کرد، هواوی پی ۱۰ از سنسورهای دوگانه‌ای بهره می‌برد که ساخت دست Leica است. یکی از سنسورهای دوگانه دوربین هواوی پی ۱۰ رنگی است و ۲۰ مگاپیکسل دارد. سنسور دیگر این دوربین دوگانه نیز سیاه و سفید است و ۱۲ مگاپیکسل دارد و از دیافراگم f/2.2 برخوردار است. قابلیت فوکوس خودکار لیزری و ثبات تصویر از سایر ویژگی‌هایی است که در دوربین هواوی پی ۱۰ شاهد آن هستیم.

این امر باعث شده است تا هواوی پی ۱۰ در تست DxOMark که محک معتبری برای کیفیت دوربین‌هاست شرکت داده شود. از قرار معلوم دوربین هواوی پی ۱۰ در تست DxOMark توانسته است امتیاز قابل قبول ۸۷ را کسب کند. بد نیست بدانید گوشی هوشمند پیکسل گوگل که دوربین بسیار باکیفیت و معروفی دارد در تست DxOMark توانسته است امتیاز ۸۹ را کسب کند و دوربین گلکسی اس ۷ اج نیز در این تست امتیاز ۸۸ را از آن خود کرده‌ بود. هواوی میت ۹ هم امتیاز ۸۵ را از تست DxOMark کسب کرده است.

در تست DxOMark، دوربین هواوی پی ۱۰ برای مواردی نظیر رنگ تصاویر، کیفیت، بافت تصاویر و نویز در حالت عکس‌برداری و ویدئو مورد آزمایش قرار گرفت.

این آزمایش با عکس‌هایی که در محیط بیرون گرفته شده بود شروع شد و بر اساس نتایج DxOMark، هواوی پی ۱۰ در نور روز و شرایط محیطی بیرون از اتاق کیفیت و عملکرد بسیار بالایی دارد. البته دوربین هواوی پی ۱۰ در تصاویری که نور زیادی وجود داشت قسمت‌های تیره‌تر را کم‌نور جلوه می‌دهد.

دوربین هواوی پی ۱۰ ثابت کرد که در محیط‌های تاریک نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. البته این دوربین در تصاویر ویدئویی عملکردی ضعیف‌تر نسبت به عکاسی در محیط‌های تاریک داشت، اما در مجموع توانست ثابت کند که نور را در محیط کم‌نور به خوبی جذب می‌کند.

البته ذکر این نکته نیز لازم است که هواوی در کنار پی ۱۰، گوشی هواوی پی ۱۰ پلاس را نیز معرفی کرده است و با توجه به عملکرد بالای دوربین هواوی پی ۱۰، چه بسا هواوی پی ۱۰ پلاس در آزمایش‌های تست دوربین نتایج بهتری را کسب کند.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.