سود اپل در سال 2016 پنج برابر بیشتر از سامسونگ موبایل بوده است

گزارش‌های جدید آماری منتشر شده از کار و کاسبی بسیار سکه واحد موبایل اپل در سال ۲۰۱۶ حکایت دارد، بر اساس این گزارش‌ها اپل توانسته است پنج برابر بیشتر از واحد موبایل سامسونگ در سال ۲۰۱۶ میلادی سود به جیب بزند.

1

گزارش‌های منتشر شده وضعیت عملکرد سلاطین موبایل در سال ۲۰۱۶ میلادی از تسلط بی‌ چون و چرای اپل در صنعت موبایل حکایت دارد، بر اساس این آمار، اپل در سال گذشته میلادی توانسته است با قدرت تمام، رقبا را کنار زده و ۸۰ درصد از آمار فروش گوشی‌های هوشمند موبایل را از آن خود کند.‌ بد نیست بدانید این میزان یعنی درآمدی حدود ۵۴ میلیارد دلار در عرض یک سال برای واحد موبایل اپل!

به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت سایر تولید کننده‌‌های موبایل چیزی حدود ‍۱۰ میلیارد دلار در سال گذشته عایدی داشته‌اند که از این میزان نیز ۸.۳ میلیارد دلار راهی جیب سامسونگ شده است. با این حساب همان‌گونه که اشاره شد اپل در سال ۲۰۱۶ سودی پنج‌ برابر سامسونگ در بخش موبایل داشته است.

هواوی نیز که در سال گذشته میلادی گذشته فروش خوبی را در صنعت موبایل تجربه کرد، توانسته است چیزی حدود ۱.۶ درصد از سهم فروش تمامی گوشی‌های هوشمند فروخته شده را در اختیار بگیرد. برند‌های چینی Oppo و Vivo هم به ترتیب ۱.۵ و ۱.۳ درصد از سهم فروش گوشی‌های همراه در سال گذشته میلادی را به خانه بردند.

با این حساب ممکن است برای شما این پرسش پیش آمده باشد که چرا در این فهرست خبری از بزرگانی نظیر ال‌جی، سونی، اچ‌تی‌سی و موتورولا نیست؟

پاسخ به این سوال راحت است چرا که این بزرگان در سال گذشته سهم دندان گیری را به خانه نبرده‌اند. این امر باعث شده است تا شاهد تغییر سیاست‌های این تولید‌کنندگان برای ساخت گوشی‌های هوشمند باشیم.

این امر باعث شده است تا ال‌جی تغییرات اساسی را در جی ۶ اعمال کند، صفحه‌نمایش دالبی ویژن با نسبت ۸۰ درصدی صفحه‌نمایش این گوشی به بدنه آن از تغییراتی است که ال‌جی با اعمال آنها به فروش بیشتر جی ۶ و رهایی از مخمصه فروش کم گوشی‌های خود اتخاذ کرده است.

سونی نیز در مراسم کنگره جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۷ ثابت کرد که به دنبال تغییر و افزایش سود خود در بازار است، به همین منظور شاهد رونمایی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم بودیم، این گوشی از صفحه‌نمایش 4K بهره گرفته است.

البته با تمامی این تغییرات باید گفت بعید به نظر می‌رسد این شرکت‌ها بتوانند به رقیب درست و درمانی در برابر اپل تبدیل شوند چرا که اپل نیز دست روی دست نگذاشته است و از قرار معلوم آیفون ۸ تا دندان مسلح راهی بازار خواهد شد. با این حساب باید دید آیا گلکسی اس ۸ خواهد توانست عرصه را برای آیفون ۸ تنگ کند یا اینکه سال آینده نیز در همین بازه زمانی گزارشی دیگر از سودآوری بیشتر اپل را شاهد خواهیم بود.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. soheil می‌گوید

    اون 8 میلیارد هم از صدقه سری اپل به سامسونگ رسیده.