مدیر هواوی: بیش از 4 گیگابایت رم برای گوشی‌های هوشمند نیاز نیست

سال گذشته اولین گوشی هوشمند با 6 گیگابایت حافظه رم عرضه شد و بعدازآن تولیدکنندگانی نظیر OnePlus در گوشی خود OnePlus 3 و OnePlus 3T نیز از 6 گیگابایت حافظه رم استفاده کردند؛ اما همان‌طور که شاید انتظارش را داشته باشید، هر تولیدکننده گوشی هوشمندی استفاده از 6 گیگابایت رم را در گوشی‌ها لازم نمی‌داند.

0

به‌عنوان‌مثال، مدیر هوآوی Lao Shi به‌تازگی در صفحه Weibo خود اشاره‌کرده که 4 گیگابایت رم برای کار کردن روان گوشی کافی است. همچنین آقای Lao ادامه داد که بسیاری از گوشی‌های هوآوی، با 4 گیگابایت رم بهتر از 6 گیگابایت کار می‌کنند.

RAM که مخفف Random Access Memory یا حافظه دسترسی تصادفی است، برای ذخیره کردن قسمت‌هایی از برنامه‌های فعال استفاده می‌شود تا پردازنده بتواند به‌سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشد. می‌توان از آن به‌عنوان حافظه فرار هم یادکرد، چراکه با خاموش شدن دستگاه، تمام اطلاعات آن پاک خواهد شد. به کمک همین قطعه است که می‌توانید از گوشی خود به‌صورت هم‌زمان برای انجام چندوظیفه استفاده کنید. در مقایسه با این قطعه، حافظه داخلی گوشی هوشمند برای ذخیره فایل‌های کامل استفاده می‌شود و بسیار کندتر از رم عمل می‌کند.

آقای Lao برای اثبات اینکه حافظه رم بیش از 4 گیگابایت غیرضروری است، به آیفون 7 اشاره می‌کند. آیفون 7 با 2 گیگابایت رم (و 7 پلاس با 3 گیگابایت رم) به‌خوبی کار می‌کند. همان‌طور که هر گوشی اندرویدی با 4 گیگابایت رم به‌خوبی کار خواهد کرد. قدرتمندتر انتخاب کردن این قطعه، تنها قیمت نهایی محصول را بالا می‌برد.

بهتر است به یاد بیاوریم که در سال 2014 میلادی، رئیس بخش کسب‌وکار مصرف‌کننده هوآوی آقای Richard Yu گفت صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن 2K کاربردی نخواهند بود. به عقیده وی مردم قادر به تشخیص تفاوت FHD (1080 در 1920) و QHD (1440 در 2560) در یک گوشی هوشمند نبودند؛ اما وی نظر خود را در سال 2016 تغییر داد و گفت که هوآوی آغاز به تولید گوشی هوشمند با رزولوشن 2K می‌کند. البته که این تغییر عقیده به خاطر استفاده از قابلیت‌های واقعیت مجازی بود، اما مهم این است که آقای Yu نظر خود را تغییر داد و درنهایت نیاز به تکنولوژی بهتر را احساس کرد.

شاید در آینده نیز نیاز به استفاده از 6 گیگابایت رم درگوشی‌های هوشمند ایجاد شود. ما هرگز نمی‌دانیم که چه تکنولوژی جدیدی، قدرت بیشتری را برای پیاده‌سازی طلب خواهد کرد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.