صفحه‌نمایش 5.8 اینچی OLED بار دیگر برای آیفون 8 تأیید شد

شایعات زیادی در خصوص حضور صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی از نوع OLED در آیفون ۸ به گوش می‌رسد، یک بار دیگر نیز شاهد تایید صفحه‌‌نمایش OLED در آیفون بعدی اپل از جانب یکی از منابع خبری معتبر ژاپن هستیم.

0

آیفون ۸ از آن گوشی‌هایی است که تا شبِ قبل از رونمایی این محصول شاهد انتشار شایعات و خبرهای مختلفی از آن خواهیم بود. این شایعات گاهی اوقات صحت دارند و گاهی اوقات نیز تنها برای گرم کردن بازار منتشر می‌شوند. از طرف دیگر اگر از طرفداران گوشی‌های آیفون باشید حتما به خوبی می‌دانید که اپل سالیان سال است که در گوشی‌های آیفون خود از صفحه‌نمایش‌های LCD استفاده می‌کند.

در این بین شایعات مختلفی از حضور صفحه‌نمایش OLED در آیفون بعدی اپل به گوش می‌رسد. بنگاه خبری معتبر ژاپنی Nikkei پیش از این مدعی شده بود که آیفون ۸ از صفحه‌نمایشی با ابعاد ۵ اینچ بهره می‌گیرد و از نوع OLED خواهد بود. اکنون این منبع خبری حرف خود را پس گرفت و مدعی شد که در آیفون ۸ شاهد حضور صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی از نوع OLED خواهیم بود.

بنگاه خبری Nikkei مدعی است که اپل آیفون‌های بعدی خود را در سه نسخه مختلف راهی بازار خواهد کرد. یکی از این مدل‌ها صفحه‌نمایشی ۵.۸ اینچی از نوع OLED دارد که به احتمال زیاد آیفون ۸ خواهد بود. از طرف دیگر نسخه‌ دیگری نیز با عنوان آیفون 7s با صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی راهی بازار خواهد شد و مدل ۵.۵ اینچی آیفون بعدی اپل نیز ایفون 7s plus خواهد بود.

از قرار معلوم در آیفون 7s و آیفون 7s plus همچنان شاهد حضور صفحه‌نمایش LCD خواهیم بود. انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ اپل صفحه‌نمایش‌ LCD را کلا کنار بگذارد و از OLED در تمامی گوشی‌های خود استفاده کند. در بالا اشاره کردیم که آیفون ۸ از صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی بهره خواهد برد، بد نیست بدانید صفحه‌نمایش آیفون ۸ عملا ۵.۸ اینچی نیست و چیزی بین ۵.۱ تا ۵.۱۵ اینچ خواهد بود. بقیه این پنل را قسمتی تشکیل می‌دهد که جایگزین دکمه Home خواهد شد و کاربر از طریق این پنل قادر است تعامل‌های مختلفی را با گوشی داشته باشد.

در این بین شایعات جالبی نیز از حضور یک دوربین سلفی سه‌بعدی در جلوی آیفون ۸ به گوش می‌رسد، این‌گونه که پیداست این دوربین در کنار عکس‌برداری از کاربر نقش تشخیص چهره کاربر را نیز برای باز کردن قفل گوشی ایفا می‌کند. یا این حساب ممکن است این ویژگی جای تاچ‌آی‌‌دی را در آیفون ۸ بگیرد.

ناگفته نماند که حضور صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و امکانات ویژه در آیفون ۸ به احتمال زیاد برای کاربر گران‌ تمام خواهد شد و پیش‌بینی شده است اپل آیفون ۸ را با قیمتی حدود هزار دلار راهی بازار خواهد کرد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.