آیا اپلیکیشن مسیریاب ویز (Waze) هم فیلتر می‌شود؟!

پس از حذف اپلیکیشن محبوب مسیریابی ویز از کافه بازار اندروید و قطع فعلی آن حالا خبر رسیده که کارگروه فیلترینگ روز چهارشنبه در مورد فیلترینگ این سرویس تصمیم خواهد گرفت.

22

به نقل از خبرگزاری فارس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قصد دارد روز چهارشنبه در مورد فیلترینگ این اپلیکیشن مسیریابی تصمیم بگیرد. این درحالیست که کاربران از قطع دسترسی خود به این سرویس خبر داده اند. گفته می‌شود دلیل فیلترینگ این اپلیکیشن صهیونیستی بودن آن وعواقب احتمالی ناشی از این موضوع است. قطع فعلی این اپلیکیشن هم به نظر اغلب اعضای این کارگروه صورت گرفته است.

گفتنی است اپلیکیشن Waze ابتدا در اسرائیل بنیان‌گذاری شد اما در سال 2013 گوگل این سرویس را خریداری کرد تا از فناوری آن در سرویس نقشه‌های خود استفاده کند. در حال حاضر این اپلیکیشن به اعتقاد بسیاری از کاربران بهترین اپلیکیشن مسیریاب محسوب می‌شود که می‌تواند با توجه به ترافیک و به صورت هوشمند بهترین و نزدیک‌ترین مسیر را به راننده نشان دهد. در حال حاضر اغلب تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی نیز از این سرویس استفاده می‌کنند و قطعی آن می‌تواند چه برای کاربران عادی و چه تاکسی‌ها مشکلات زیادی را ایجاد کند.

به هر حال امیدواریم این کارگروه راه حل دیگری را به جز فیلترینگ اتخاذ کند و Waze هم به جمع ده‌ها سرویس مفید فیلتر شده در ایران ملحق نشود.

farsnews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

22 نظر برای این مطلب
  1. Mohamad می‌گوید

    هر وقت هر چیزی میاد که یه جوری به مردم کمک کنه،تا میایم یادش بگیریم باهاش آشنا بشیم نزدیک به لذت بردن از استفادش که میشیم یهو یا لولو میبره یا اخ میشه یا تحریم میشه یاضد انسانی یا ضد اخلاقی یا فیلتر میشه یاااااااااااا خلاصه اینطوری باید به خودمون بقبولونیم که همچین چیزی اصلا وجود خارجی نداشته،توی اوهام وخیال ما نقش بسته بوده
    لعت کمه برای کسانی که چشم دیدن کوچک ترین رفاه برای ملت مارو ندارند منفورترین ها رو براشون آرزو میکنم.

  2. سعید می‌گوید

    اگرواقعااین اپلیکیشن وسیله گوگل خریداری شده است دیگرچه دلیلی برای فیلترآن وجودداردبجزاینکه بگوئیم راهنمائی و انندگی دوست نداردرانندگان ازوجوددوربین هاوخلاف نکردن آگاه شوندودوست داردمردم بی اطلاع باشندوخلاف کنندتابتواندجریمه نماید زیرادرایران چیزی بنام راهنمائی ورانندگی نداریم وبایدبگوئیم اداره کمین ومچ گیری چون مامورین راهنمائی بجای راهنمائی درگوشه ای کمین میکنندومنتظرمیمانندکه راننده ای خلاف کندوفورامچ اوراگرفته وجریمه یاتلکه کنندوبایدتابلواین اداره رابه اداره کمین ومچ گیری تبدیل نمود

  3. حمید می‌گوید

    الحمدلله الحمدلله الحمدلله بابت این خبر مسرت بخش. خدایا شکرت بابت فیلتر شدنش.اشک شوق تو چشمام حلقه زده.اعتقاداتم داشت به خطر می افتاد که مسئولین همیشه بیدار لطف کردن و مثثثثثل همیشه راه بهشت رو به من نشون دادن تا خدای نکرده در دام شیطان ویز نیفتم.
    مسئولین مچچچچکریم که اینقدر به فکر ماها هستید.آخه ما که هیچی حالیمون نمیشه شما بهتر از ما می فهمید سپاس از دلسوزیتون، مرگ بر نصف کره زمین

  4. آرزو می‌گوید

    از درد بیکاری افتادن به جوت این نرم افزارهای کار راه بنداز.

  5. محمد می‌گوید

    از وقتی ویز را فیلتر کردن حس میکنم زندگی برای مردم خیلی راحت تر شده. گرانی از بین رفته. بیکاری ریشه کن شده آلودگی هوا از بین رفته و هزاران مزیت دیگه… مسئولین مچکریم.

    1. پدرام می‌گوید

      جاسوسی هم یادت رفت بنویسی !!! داشت این برنامه جاسوسی ترافیک ما را می کرد که بهمه کدام خیابون ها ترافیک داره !!!
      مسئولین معلومه مثل مادر به فکر مردم هستند مردم صلاحیت تشخیص ندارن اونا نمی خوان از مردم جاسوسی بشه !!!

  6. بابایی می‌گوید

    عرضه داشته باشید خودتون ی مسیر یاب بهتر از ویز بسازید بعد ویز رو فیلتر کنید شما که نمیتونید و عرضه این کارارو ندارید بیجا میکنید امکانات رو از مردم میگیرید . فقط بهونه میتراشن برا این اسنپ و تپسی که دارن به مردم خدمت میکنن اصلا با این موضوع مشکل دارن.

  7. جسبن می‌گوید

    مرگ بر wase صهیونیستی

    1. پدرام می‌گوید

      تو حتی اسمتم بلد نبودی بنویسی ! از کجا اومدی ؟؟؟
      صاحب فعلی ویز شرکت گوگل هستش که اندروید مال اونه !!!

  8. هشمت می‌گوید

    کاری کردید آدم هم از اسلام بیذار شه هم از دولت جمهوری اسلامی

  9. سهیل می‌گوید

    خیلی هم خوب شد که فیلتر شد. دمتون گرم. همش نگران بودم چیکار کنم که ویز فیلتر بشه.

  10. علی رحمتی می‌گوید

    چرا بعضی هنوز دارن ازش استفاده میکنن اما برا من مسیریاب قطعه

    1. پدرام می‌گوید

      با قند شکن عزیزم مثل بقیه سرویس هایی که مردم قابلیت تشخیص استفاده ندارن !!!

  11. ali می‌گوید

    چرا بعضی هنوز برنامشون کار میکنه اما برا من قطعه

  12. ارمان می‌گوید

    اسرائیل کجابود اقاااا….
    اینا اینکارو کردن که فشار بیارن به Snap و Tap30…
    الان که دیگه تاکسی رانی هم سرویس اینترنتی راه انداخته…
    تازه بماند که اون قسمتی از Waze که نون خونه راهنمایی و رانندگی رو کساد کرده بود …

  13. میلاد می‌گوید

    واقعا متاسفم واسه کسانی که منافع مردم رو نمیفهمن و چون شرایط خودشون عالیه درکی از شرایط سخت مردم ندارن وبدبختانه تصمیم گیرنده هستن . مردم انگار نقش هویج رو دارن و ظاهرا گیر افتادن توی این حجم ترافیک سنگین شهر حقشونه!!!! این نرم افزار تنها وسیله ی ضروری و کاربردی واسه چندصد هزار نفریه که واسه یه لقمه نون شبانه روز توی خیابون ها با اسنپ یا تبسی کار میکنن . با فیلتر این برنامه مشکل بزرگی توی این کار پیش میاد که هیچ برنامه ی مفید جایگزینی هم نداره که هم مسیرها رو میانبر و کوتاه کنه و هم ترافیک رو دور بزنه و هم راننده رو به درستی به مقصد مسافر برسونه . حیف . بهترین و مفیدترین برنامه مسیریاب فیلتر شده .

  14. سینا می‌گوید

    از زمانی که این برنامه فیلتر شده احساس میکنم به خدا نزدیک تر شدم ومشکلاتم کمتر شده و به بهشت نزدیکتر……مسولین مچکریم…

  15. پدرام می‌گوید

    خیلی هم از تجهیزات پزشکی هم در ابتدا توسط اسرائیل درست شده آیا مسئولین خانواده های خود را با این تجهیزات درمان نمی کنند ؟؟ پس گوگل و اندروید و اپل هم تحریم کنید برگردیم تو غار – مسئولین با ماشین های ساخت کشور هایی تردد می کنند که سهامداران عمده اسرائیلی داره ! این نرم افزار خوب در مالکیت گوگل هستش و در حال حاضر هیچ ربطی به اسرائیل نداره

  16. علی می‌گوید

    باید این ایدئولوژی مخرب خودتون رو فیلتر کنید

  17. عطا می‌گوید

    به نظره من اگر کل اینترنت فیلتر بشه، خیلی بهتره. اینجوری نیازی نیست هر روز کارگروه تشکیل بشه و کلی زحمت بکشن و وقت بگذارن که چیو فیلتر کنند و چیو محدود کنند و چیو ببندند.

  18. علیرضا می‌گوید

    مگه با مسیر یابی اسرائیلی کسی به جهنم رفته ؟

  19. Mehdi می‌گوید

    از نظر کار گروه مفید بودن اصلا مهم نیست مهم اینه که یه زمانی این اپیلکیشن منتسب به اسرائیل بوده‌.