مایکروسافت حجم دانلود آپدیت‌های ویندوز را تا 35 درصد کاهش داد

مایکروسافت دائم درحال انتشار آپدیت و توسعه ویندوز ۱۰ است، این امر باعث شده تا کاربران در دریافت آپدیت‌های جدید چاره‌ای به غیر از دانلود با حجم‌های زیاد نداشته‌ باشند. باخبر شدیم برای رفع این مشکل، مایکروسافت حجم دانلود آپدیت‌های ویندوز را تا 35 درصد کاهش خواهد داد.

0

مایکروسافت چندی پیش پلتفرم آپدیتی را تحت عنوان Unified Update Platform که از این پس آنرا با نام اختصارUUP خواهیم شناخت، برای کاربران ویندوز اینسایدر خود معرفی کرد. این ویژگی با هدف تجمیع آپدیت‌های ویندوز ۱۰ و مدیریت بهتر این آپدیت‌ها در نظر گرفته شده است.

امکان UUP که از بهار آینده به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد شد، به کاربران اختیار بیشتری در دریافت آپدیت‌های ویندوز ۱۰ می‌‌دهد، با این امکانات کاربر قادر است دریافت آپدیت‌ها را به بعد موکول کند یا اینکه این آپدیت‌ها را بسته به زمان‌بندی که صلاح می‌داند دریافت نماید.

در کنار تمامی این موارد، اضافه شدن این ویژگی به ویندوز ۱۰ باعث خواهد شد تا حجم دانلود آپدیت‌های ویندوز ۱۰ نیز به صورت چشم‌گیری کاهش یابد، مایکروسافت مدعی است این ویژگی حجم دانلود آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را تا ۳۵ درصد کاهش خواهد داد. در واقع مایکروسافت قصد دارد در آپدیت‌های بعدی خود تنها مواردی را منتشر کند که مورد نیاز کاربر است.

به عبارت دیگر مایکروسافت به فایل‌های موجود در ویندوز نگاه کرده و بسته به میزان فایل‌هایی که نصب شده است، فایل‌های جدیدی را برای آپدیت ویندوز ۱۰ نصب می‌کند.

لازم به ذکر است که این فرآیند در نگاه اول ساده به‌نظر می‌رسد اما به لحاظ فنی و نرم‌افزاری کاری بسیار دشوار و حرفه‌ای است. از طرف دیگر با تمام تلاشی که مایکروسافت انجام داده است باز هم برای دریافت آپدیت‌های اصلی و بزرگ مانند آپدیت Creator، کاربر همچنان باید نسخه بیلد کامل ویندوز را دانلود کند.

در مجموع باید گفت هر تصمیمی که مایکروسافت یا سایر شرکت‌های نرم‌افزاری برای کاهش حجم آپدیت‌های خود می‌گیرند از جانب کاربر تصمیمی فرخنده و مبارک است. با این حساب باید دید در آپدیت‌های بعدی ویندوز ۱۰ تا چه اندازه شاهد کاهش حجم آپدیت‌ها خواهیم بود.

engadget.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.