گوشی Xperia XZ Premium سونی بهترین گوشی جدید نمایشگاه MWC 2017 اعلام شد

علی‌رغم آنکه طی روزهای اخیر در نمایشگاه MWC 2017 شاهد معرفی چندین و چند گوشی هوشمند جدید بودیم، با این حال اعضای داوری موسسه GSMA به این نتیجه رسیده‌اند که فناوری‌های به کار رفته در اکسپریا ایکس زد پرمیوم سونی (Xperia XZ Premium) به نسبت از سایر محصولات مذکور بالاتر بوده و لایق دریافت عنوان بهترین گوشی جدید نمایشگاه موبایل بارسلون است.

0

در حالی که هنوز کنگره جهانی موبایل یا همان MWC 2017 در شهر بارسلونا اسپانیا در حال برگزاری است، اما تقریباً همه گوشی‌های جدید و رده اول که قرار بود در آن رونمایی شوند، در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند از این رو دیگر نباید منتظر ظهور یک محصول خارق‌العاده باشیم.

GSMA یک موسسه خصوصی اروپایی است که در کنار برپا کردن نمایشگاه موبایل بارسلون، همه ساله بر اساس معیارهای خاصی موفق‌ترین محصولات و شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و صنایع وابسته به آن را معرفی می‌کند.

GSMA در سال 2017 نیز 40 برگزیده را در دسته‌های مختلف معرفی خواهد کرد. بر همین اساس روز گذشته گلکسی اس 7 اج به‌ عنوان بهترین گوشی هوشمند سال 2016 در دسته «بهترین گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌ها» در مراسم سالیانه Global Mobile Awards معرفی شد و در همین راستا نیز ساعاتی پیش جایزه بهترین گوشی جدید نمایشگاه MWC 2017 به Xperia XZ Premium تعلق گرفت.

بدون شک این موفقیت چشمگیر برای شرکت ژاپنی سونی که طی چند سال اخیر نتوانسته عنوان خاصی در این بازار کسب کند، محسوب می‌شود. علاوه بر این در نمایشگاه MWC 2017 شاهد حضور گوشی‌های قدرتمند دیگری همچون ال‌جی جی 6 و یا هواوی وی 10 بودیم، با این حال به نظر می‌رسد فناوری‌های استفاده شده در اکسپریا ایکس زد پرمیوم به قدری قابل توجه بوده که توانسته به راحتی سایر رقبا را برای تصاحب بهترین گوشی جدید نمایشگاه کنار بزند.

لازم به ذکر است اکسپریا ایکس زد پرمیوم که از مشخصاتی همچون صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با وضوح خارق‌العاده 3840 در 2160 پیکسل یا همان 4K، تراشه اسنپ‌دراگون 835 که بر اساس فرآیند ساخت 10 نانومتری سامسونگ تولید می‌شود و دارای 8 هسته سفارشی و پردازنده گرافیکی Adreno 540 خواهد بود، 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد، طی روزهای اخیر در کنار گوشی‌های اکسپریا XZs، XA1 و XA1 Ultra برای اولین بار در نمایشگاه MWC 2017 در معرض دید عموم قرار گرفته است.

GSMA همچنین در پایان کنگره جهانی موبایل امسال، جایزه خلاقانه تربن گجت را به اکوی آمازون، جایزه بهترین اپلیکیشن موبایلی را به بازی Pokemon و جایزه بهترین شرکت فعال در بازارهای نوظهور را به سامسونگ اعطا کرد.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.