آیفون ۸ با درگاه لایتنینگ و شارژ سریع عرضه خواهد شد

به تازگی KGI اعلام کرده که شرکت اپل قصد ندارد تا در آیفون 8 خود به جای استفاده از درگاه لایتنینگ از پورت USB-C استفاده کند.

0

KGI یکی از منابعی است که اخبار و شایعاتی نسبتا موثق از محصولات اپل منتشر می‌کند و به نوعی می‌توان به اخباری که از سوی این منبع منتشر می‌شود اطمینان کرد، حال این منبع خبری درباره پورت آیفون 8 منتشر کرده است.

 

چند روز پیش خبری منتشر شد دراین باره که آیفون قرار است درگاه لایتنینگ را کنار گذاشته و به جای آن به درگاه استاندارد USB-C روی آورد اما مینگ چی گو از سوی KGI اعلام کرد که اپل همچنان به لایتنینگ بسنده خواهد کرد و در سه نسخه آینده آیفون یعنی دو نسخه بهبود یافته iPhone 7 و iPhone 7 Plus و همچنین آیفونی که با صفحه نمایش OLED عرضه خواهد شد و آیفون 8 نام گرفته از پورت USB-C استفاده نخواهد کرد. البته ناگفته نماند که اپل قرار است قابلیت شارژ سریع را به این پورت بیافزاید.

بدین ترتیب اپل قصد دارد تا تمامی امکانات خوب USB-C مانند تکنولوژی شارژ سریع را به درگاه لایتنینگ بیاورد اما قصد ندارد تا ظاهر فیزیکی پورت خود را تغییر دهد و همچنان انحصار طلبی را برخواهد گزید!

برای قرار دادن تکنولوژی شارژ سریع اپل محصولات تازه‌ای را از تامین‌کنندگانی همچون Texas Instruments و Cypress درخواست خواهد کرد. آیفون 8 باتری دو سلولی L مانند خواهد داشت که باعث می‌شود تا استفاده از شارژ سریع در این باتری امکان پذیر باشد. البته همچنان مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد که شارژ بی‌سیم را نیز به دستگاه‌های خود اضافه کند.

به گفته کو در حالی که USB-C اطلاعات را با سرعت بیشتری نسبت به USB3 لایتنینگ انتقال خواهد داد اما همچنان اپل متقاعد نشده که نیاز است تا این درگاه را جایگزین درگاه اختصاصی خود کند. البته این شگرد اپل است و اپل همیشه تلاش کرده تا مخصولات خود و انحصاری خاص خود را داشته باشد.

به گفته KGI اپل دو دلیل اصلی دارد تا لایتنینگ را سرپا نگه‌دارد. ابتدا همان مسئله انحصاری بودن این درگاه و دوم به هم نزدن اکوسیستم لوازم جانبی این شرکت که مطمئنا با تغییر درگاه بسیاری از لوازم بلااستفاده خواهند شد. همچنین USB-C کمی بزرگ‌تر از درگاه لایتنینگ است و اپل در تلاش است که حدالامکان محصولات خود را کوچک‌تر از همیشه کند.

اپل در سال 2012 درگاه 30 پین خود را کنار گذاشت و به جای آن از لایتنینگ استفاده کرد. درگاه 30 پین چندین سال متوالی بود که روی دستگاه‌های اپل قرار داشت و این حرکت اپل غافلگیر کننده بود.

حال ممکن است که اپل به سرش بزند و USB-C را جایگزین کند و برای استفاده از لوازم جانبی پیشین از یک مبدل لایتنینگ استفاده کند. این مسئله کمی منطقی به نظر می‌رسد چون مک‌بوک‌های نسل جدید نیز تنها دارای یک سری پورت USB-C هستند. اما KGIاطمینان دارد که اپل همچنان از لایتنینگ استفاده خواهد کرد و نیازی به مهاجرت به USB-C نیست.

اپل قرار است تا در پائیز آینده سه آیفون تازه را معرفی کند که یکی از آن‌ها قرار است یک انقلاب طراحی بین محصولات اپل باشد. این محصول از یک صفحه نمایش 5.8 اینچی OLED بهره خواهد برد که بدون حاشیه نیز خواهد بود. همچنین استفاده از باتری بزرگ‌تر نیز طبیعی است. نسخه OLED آیفون قرار است در دو سایز 64 و 256 گیگ عرضه شود و قیمتی حدودی 1000 دلار خواهد داشت. همچنین دو نسخه آیفون معمولی نیز عرضه خواهند شد که ادامه دهنده راه iPhone 7 و iPhone 7 Plus خواهند بود.

لازم به ذکر است که ممکن است نام دستگاه OLED آیفون 8 نباشد و نامی دیگر داشته باشد، به هر حال باید تا پائیز صبر کرد و نتایج را دید.

9To5Mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.