اپل شاید در آیفون بعدی درگاه لایتنینگ را با USB-C تعویض کند

کاملا مشخص است که اپل هنوز تکلیف خود را با استفاده از درگاه لایتننینگ یا یو‌اس‌بی نوع سی مشخص نکرده است، در این بین گفته می‌شود ممکن است اپل در آیفون‌ بعدی خود قید درگاه لایتنینگ را بزند و این درگاه را با USB-C تعویض کند.

0

اپل اکوسیستم داخلی خود را دارد و برای حفظ این اکو سیستم‌ چاره‌ای نیست به غیر از اینکه از درگاه‌های اختصاصی برای محصولات خود استفاده کنید. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بدون جک ۳.۵ میلی‌متری صدا عرضه شدند و برای پرکردن جای خالی این درگاه، اپل از پورت لایتنینگ در این گوشی‌های تراز اول استفاده کرد.

از طرف دیگر شاهد استفاده اپل از پورت یو‌اس‌بی نوع سی در مک‌بوک‌های جدید اپل هستیم. با سازوکاری که در حال حاضر اپل برای کاربران خود ایجاد کرده است، در گاهی اوقات این کاربران به دردسر میافتند، برای نمونه فکر کنید چگونه ممکن است کاربر، هدفون مجهز به پورت لایتنینگ خود را به مک‌بوک جدید اپل متصل کند!

این سیاست یک بام و دو هوا از جانب اپل باعث شده است تا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص احتمال حذف درگاه لایتنینگ در آیفون‌های بعدی با پورت USB-C به گوش برسد. وال‌استریت ژورنال نیز در گزارشی به این امر صحه گذاشته است و مدعی است، تا تحقق این اتفاق راه درازی نمانده و ممکن است در آیفون‌های بعدی اپل شاهد حضور پورت USB-C باشیم.

با این حساب پورت یو‌اس‌بی نوع سی در آیفون‌های بعدی اپل نقش پورت شارژ گوشی و اتصال آن به سایر تجهیزات نظیر هدفون را ایفا می‌‌کند. از طرف دیگر باید از دید تولیدکنندگان لوازم دیجیتال نیز به این امر نگاه کرد، استفاده از پورت USB-C در آیفون‌های بعدی باعث می‌شود تا دامنه بیشتری از هدفون‌ها را کاربر بتواند در آیفون استفاده کند.

در مجموع باید گفت اگر این شایعه صحت داشته باشد، در آیفون بعدی اپل به لحاظ سخت‌افزاری شاهد تغییرات زیادی و بنیادی خواهیم بود، استفاده از پنل صفحه‌نمایش OLED نیز یکی دیگر از این تغییرات بنیادی است. حضور پورت USB-C و صفحه‌نمایش OLED از مواردی هستند که بدون شک در آیفون‌های بعدی اپل از جانب کاربران با استفبال خوبی روبرو خواهد شد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.