شیائومی چیپست موبایلی Surge S1 را در گوشی Mi 5c معرفی کرد

هرروز گزارش می‌شد که شیائومی چیپست Surge S1 خود را که قرار است در گوشی Mi 5c استفاده شود معرفی می‌کند؛ بالاخره هم این کار را انجام داد. به این ترتیب شیائومی به لیست معدود شرکت‌هایی که چیپست مخصوص گوشی‌های هوشمند خود را دارند پیوسته و در کنار اپل، سامسونگ و هوآوی قرار جای می‌گیرد.

0

مدیر اجرایی شیائومی Lei Jun در بیانیه‌ای گفت: امکان تولید چیپست‌های داخلی که در خود سازمان استفاده شوند، دستاورد بزرگی برای هر تولیدکننده گوشی‌های هوشمند خواهد بود. برای شیائومی، این قدمی اساسی برای رفتن به مرحله بعدی توسعه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. برای اینکه نوآوری را در اختیار هر شخصی قرار دهیم، باید در تکنولوژی به مرحله عالی رسیده و توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را در هماهنگی کامل انجام دهیم. به‌این‌ترتیب می‌توانیم گوشی‌های هوشمند بهتری تولید کنیم که پیوسته صنعت را شگفت‌زده و مصرف‌کنندگان را خوشحال کند.

Surge S1 اولین تراشه تولید داخلی شرکت شیائومی است که از یک پردازنده هشت هسته‌ای ARM Cortex A53 مجهز به چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی 1.4 گیگاهرتزی استفاده می‌کند. کمپانی در این خصوص می‌گوید تعادل بین کارایی و میزان مصرف انرژی را حفظ کرده است. از دیگر عناصر این چیپست باید به پردازنده گرافیکی Mali T-860 اشاره‌کنیم که کارایی گرافیک برای بازی‌ها را بالابرده و پشتیبانی از ویدئوهای 4K را ممکن می‌کند. همچنین دارای یک DSP (پردازشگر سیگنال دیجیتال) 32 بیتی است که از VoLTE و نمونه‌برداری 16 کیلوهرتزی برای ارائه صدا و تماس‌های صوتی با کیفیت بالا پشتیبانی می‌کند.

شیائومی با تولید تراشه‌های خود، دیگر نیازی به محصولات کوالکام و مدیاتک نخواهد داشت. بسیاری از شرکت‌ها از محصولات این دو تولیدکننده به ترتیب در گوشی‌های بالا رده و پایین رده استفاده می‌کنند. اینکه تراشه Surge به شیائومی برای تولید محصولات بهتر کمک کند یا خیر هنوز معلوم نیست، اما باید به خاطر بسپاریم که از این تراشه می‌توان در دیگر محصولات تولید این شرکت مثل تلویزیون‌ها، روترها یا بسیاری از محصولات دیگری که در وب‌سایت یا فروشگاه‌های Mi Home این شرکت به فروش می‌رسند نیز استفاده کرد.

توسعه تراشه داخلی، جزئی از اهداف 10 ساله این شرکت بود که در سال 2014 تعریف شد. به نظر می‌رسد شیائومی برای اینکه نوآوری را در اختیار همگان قرار دهد، باید راهی برای ادغام توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزارش در حد تراشه پیدا می‌کرد. Surge S1 نتیجه انجام تحقیقات 28 ماهه به کمک شرکت Pinecone Research و توسعه دادن تراشه مطابق نتایج به‌دست‌آمده از تحقیقات بود.

در ادامه معرفی امروز، شرکت گوشی Mi 5c خود را هم معرفی کرد که اولین گوشی‌ای است که از تراشه جدیدش استفاده می‌کند. این دستگاه با 7.09 میلی‌متر ضخامت و 135 گرم وزن، گوشی سبکی محسوب می‌شود. همچنین به دوربین 12 مگاپیکسلی با حسگر تصویر 1.25 میکرومتری حساس به نور مجهز شده است. این گوشی تنها در چین و از 13 اسفندماه با قیمت 218 دلار عرضه خواهد شد.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.