سونی گوشی پرچم‌دار Xperia XZ Premium را معرفی کرد: صفحه‌نمایش 4K و دوربین Motion Eye

دقایقی پیش و در کنفرانس MWC 2017 سونی پرچم‌دار اندرویدی جدید خود اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم را با چند ویژگی جذاب معرفی کرد.

0

سونی در MWC امسال بیکار نبود و چهار گوشی هوشمند جدید را معرفی کرد. یکی از این چهار گوشی و در واقع جذاب‌ترین آن‌ها نسخه پریمیوم پرچم‌دار سونی است.

طراحی

از نظر طراحی همان‌طور که انتظار داشتیم این گوشی تقریباً مشابه Xperia XZ سال گذشته است با این تفاوت که بدنه پشتی آن به سبک اکسپریا زد 5 پریمیوم براق و در یک رنگ آینده‌ای خواهد بود. یک فریم فلزی که در میان دو پنل شیشه‌ای احاطه شده و استاندارد IP68 مقاومت دربرابر آب و گردوغبار که به استاندارد گوشی‌های سونی تبدیل شده است.

خوشبختانه دکمه‌های تنظیم صدا به بالاتر منتقل شده‌اند و البته دکمه پاور و حسگر اثر انگشت نیز در سمت راست و در جای قبلی خودش قرار دارد. این گوشی در دو رنگ مشکی (Deepsea Black) و نقره‌ای براق (Luminous Chrome) عرضه خواهد شد که رنگ دوم از همان پوشش آینه‌ای آشنا بهره می‌برد.


صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم یکی از نقاط قوت اصلی آن است. این صفحه‌نمایش 5.5 اینچی از وضوح خارق‌العاده 3840 در 2160 پیکسل یا همان 4K برخوردار بوده و توانایی نمایش گستره رنگی وسیع HDR را نیز داراست. به گفته سونی این‌بار وضوح 4K به اپلیکیشن گالری محدود نبوده و رابط کاربری و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نیز با همین وضوح به نمایش در می‌آیند. البته بازی‌ها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث کماکان با وضوح 1080p اجرا می‌شوند که البته نکته مثبتی است چرا که وضوح 4K هنوز برای پردازنده‌های موبایلی طاقت فرساست و باعث افت فریم و کاهش دوام شارژ خواهد شد.


سخت‌افزار

خوشبختانه سونی در پرچم‌دار جدید خود از قوی‌ترین تراشه کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 835 بهره گرفته است. این پردازنده که براساس فرآیند ساخت 10 نانومتری سامسونگ تولید می‌شود دارای 8 هسته سفارشی و پردازنده گرافیکی Adreno 540 خواهد بود. Xperia XZ Premium همچنین به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز بوده و درگاه کارت حافظه نیز فراموش نشده است. استفاده سونی از این چیپست البته می‌تواند به قیمت عرضه دیرهنگام آن تمام شود.


دوربین

سونی این‌بار سرانجام از مسابقه مگاپیکسل‌ها خارج شده و گوشی خود را به یک سنسور جدید 19 مگاپیکسلی مجهز کرده که اندازه پیکسل‌ها در آن بزرگ‌تر از نسل قبلی خواهد بود. فوکوس هیبریدی درست مانند Xperia XZ کاربر را قادر می‌کند تا در شرایط نوری مناسب تنها در 0.03 ثانیه روی سوژه ها فوکوس کند و شاتر ضداعوجاج و فوکوس پیش‌بینی کننده به لطف لرزش‌گیر 5 محوره از ثبت تصاویر مات جلوگیری خواهد کرد.

اما نکته جذاب‌تر قابلیت فیلمبرداری فوق آهسته با نرخ فریم 960 فریم بر ثانیه است. خوب است بدانید این رقم در رقبایی مثل ایفون 7 تنها 240 فریم بر ثانیه بوده و به این ترتیب وقتی فیلم را با نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه بازپخش کنید با ویدئویی فوق آهسته مواجه خواهید بود.

دوربین سلفی این گوشی هم 13 مگاپیکسلی و با زاویه دید گسترده خواهد بود.


قیمت و زمان عرضه

سونی این گوشی را در بهار آینده عرضه خواهد کرد. هنوز تاریخ دقیق عرضه Xperia XZ Premium مشخص نشده و قیمت آن را هم نمی‌دانیم اما از آن‌جا که Z5 Premium قیمتی حدود 800 دلار داشت باید انتظار یک برچسب قیمتی مشابه را برای جانشین آن داشته باشیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.