سامسونگ تبلت گلکسی تب اس 3 را با بلندگوهای چهارگانه و قلم S-Pen معرفی کرد

سامسونگ لحظاتی پیش در کنفرانس خود در حاشیه نمایشگاه MWC 2017 بارسلون تبلت پرچم‌دارش Galaxy Tab S3 را معرفی کرد.

0

سامسونگ در چند سال اخیر علاقه زیادی به عرضه تبلت‌های پرچم‌دار و خصوصاً رقابت با آی‌پد ایر و آی‌پد پرو اپل نشان نداده است. شاید دلیل این بی‌علاقگی را بتوان در رکود بازار تبلت‌ها و علاقه کمتر مشتریان به خرید تبلت جدید جستجو کرد. به هر حال امشب سامسونگ تبلت جدید خود گلکسی تب اس 3 را معرفی کرده که می‌توان آن را  یک پرچم‌دار و رقیب آی‌پد پرو دانست. با وجود این‌که طراحی جلوی این تبلت تفاوت زیادی نسبت به نسل قبلی ندارد اما سامسونگ در پشت تبلت از شیشه استفاده کرده است که حس بسیار بهتری را به کاربر منتقل خواهد کرد.

گلکسی تب اس 3 این‌بار تنها در اندازه 9.7 اینچی با صفحه‌نمایش Super AMOLED با نسبت تصویر 4:3 عرضه خواهد شد. این صفحه‌نمایش وضوحی برابر 1536 در 2048 پیکسل خواهد داشت که از فناوری HDR برای نمایش گستره بیشتری از رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند.

صفحه‌نمایش گلکسی تب اس 3 همچنین با قلم S-Pen نیز سازگار بوده تا بتوانید به راحتی یادداشت‌برداری کرده و یا با آن طراحی کنید. قلم S-Pen در گلکسی تب اس 3 بهبود یافته و حالا می‌تواند زاویه را نیز متوجه شود. این قلم حالا بزرگ‌تر شده و با نوک 0.7 میلی‌متری خود می‌تواند تا 4000 درجه از فشار را تشخیص دهد. اما نکته قابل توجه اینجاست که در بدنه تبلت جایی برای قراردادن قلم وجود نداشته و برخلاف سرفیس مایکروسافت نمی‌توانید قلم را به‌صورت مغناطیسی به بدنه تبلت متصل کنید.

سامسونگ برای این پرچم‌دار از پردازنده اسنپ‌دراگون 820 استفاده کرده است که می‌توان گفت یک‌سال از عمر آن می‌گذرد. این چیپست دارای 2 هسته 2.15 گیگاهرتزی و 2 هسته 1.6 گیگاهرتزی kryo در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 530 است و البته می‌تواند در کنار 4 گیگابایت رم از پس تمامی کارها به آسانی برآید. از آن‌جایی که طبق شایعات موجودی اولیه اسنپ‌دراگون 835 محدود است می‌توان انتظار داشت سامسونگ تراشه جدیدتر را برای گلکسی اس 8 نگه داشته باشد.

به هر حال گلکسی تب اس 3 به دوربینی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و فلش LED مجهز شده که احتمالاً نباید انتظار تصاویر فوق‌العاده‌ای را از آن داشت اما نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی داشته است. این دوربین می‌تواند با وضوح 4K نیز فیلمبرداری کند و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی f/2.2 آن نیز برای گرفتن سلفی‌ها قابل قبول است.

یکی دیگر از بهبودهای قابل توجه گلکسی تب اس 3 بلندگوهای چهارگانه آن است که توسط شرکت AKG تنظیم شده است. به نظر می‌رسد سامسونگ با این ویژگی به جنگ آی‌پد پرو و بلندگوهای چهارگانه آن می‌رود. سامسونگ این تبلت را با اندروید 7.0 و رابط کاربری Grace UX خود عرضه خواهد کرد که امکانات مخصوصی برای یادداشت‌برداری و طراحی به همراه دارد.

از جمله سایر مشخصات این تبلت می‌توان به بلوتوث، GPS، USB Type-C v3.1، درگاه کارت حافظه، حسگر اثر انگشت و باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. گلکسی تب اس 3 در دو نسخه وای‌فای تنها و LTE عرضه خواهد شد که ضخامت آن‌ها تنها 6 میلی‌متر و وزن آن نیز حدود 430 گرم اعلام شده است.

گلکسی تب اس 3 همچنین با یک کاور کیبورددار عرضه خواهد شد که از پلاستیک ساخته شده و با وجود این‌که در آن خبری از نور پس‌زمینه نیست اما تایپ کردن با آن لذت‌بخش و سریع است. قیمت و زمان عرضه گلکسی تب اس 3 هنوز از سوی سامسونگ اعلام نشده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.