نوکیا و معرفی سه‌گانه اندرویدی در بارسلون: نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶

پس از سال‌ها انتظار نوکیا سرانجام با اندروید به دنیای گوشی‌های هوشمند بازگشت. این‌بار شرکت HMD Global صاحب امتیاز برند نوکیا سه گوشی اندرویدی میان‌رده و اقتصادی را به بازار خواهد فرستاد.

0

اگر منتظر یک گوشی پرچم‌دار اندرویدی بودید که نوکیا را به جنگ سامسونگ و اپل بفرستد باید بگوییم مجبورید بیشتر از این‌ها منتظر بمانید. گوشی‌های جدید معرفی شده نوکیا در نمایشگاه MWC 2017 بیشتر در رده اقتصادی و میان‌رده قرار خواهند داشت اما خوشبختانه با اندروید 7 خالص بدون پوسته‌های مزاحم و کند عرضه خواهند شد. به این ترتیب خبری از اپلیکیشن‌های اضافه، شخصی‌سازی رابط کاربری و البته تأخیر در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نخواهد بود.

شاید بتوان همین مورد را عامل متمایزکننده نوکیا از گوشی‌های اندرویدی دیگر دانست. در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان سعی می‌کنند با قرار دادن ویژگی‌های اختصاصی نرم‌افزاری گوشی خود را از رقبا متمایز کنند اما HMD اعتقاد دارد این سه گوشی می‌توانند با کیفیت ساخت خوب، اندروید خالص و بدون هیچ نرم‌افزار مزاحمی به فروشی مناسب دست پیدا کنند.


معرفی نوکیا 6

نوکیا 6 که چند ماه پیش نیز در چین معرفی و عرضه شده بود حالا به بازارهای جهانی می‌آید. این گوشی بزرگ‌ترین گوشی از سه‌گانه اندرویدی نوکیا است که با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی 1920×1080 پیکسل، سه گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده اسنپ‌دراگون 430 به بازار می‌آید. دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی با فلش دوگانه LED خواهد بود و اما دوربین سلفی به یک سنسور با لنز واید 8 مگاپیکسلی ارتقا یافته است.

نوکیا 6 از بدنه آلومینیومی باکیفیتی ساخته شده و HMD همچنین یک نسخه محدود را با رنگ مشکی براق Arte Black عرضه خواهد کرد. این نسخه محدود با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم عرضه شده و قیمت بالاتری هم خواهد داشت. هر چند که در هر دو نسخه امکان استفاده از کارت حافظه microSD وجود خواهد داشت.

نوکیا 6 در بهار آینده با قیمت 229 یورو (242 دلار) برای نسخه‌های مات (مشکی، نقره‌ای، آبی یا مسی) و 299 یورو (315 دلار) برای نسخه محدود براق عرضه خواهد شد.


معرفی نوکیا 5

نوکیا 5 نسخه‌ای کوچک‌تر و نسبتاً ارزان‌تر است که به لطف صفحه‌نمایش کوچک‌تر 5.2 اینچی خود جمع‌وجورتر خواهد بود. این گوشی از همان 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی در کنار پردازنده اسنپ‌دراگون 430 بهره می‌برد و شاید تفاوت اصلی آن را نسبت به نوکیا 6 بتوان در طراحی دانست.

نوکیا 5 نیز آلومینیومی بوده و لبه‌های آن خمیده شده تا به راحتی در دست قرار بگیرد. این گوشی هم با اندروید 7.1.1، دوربین‌های 13 و 8 مگاپیکسلی در پشت و جلو و همچنین حسگر اثر انگشت عرضه می‌شود.

نوکیا 5 قرار است از بهار آینده با قیمت 189 یورو (199 دلار) در رنگ‌های آبی، نقره‌ای، مشکی مات و مسی به بازار عرضه شود.


معرفی نوکیا 3

و اما Nokia 3 ارزان‌ترین گوشی اندرویدی نوکیا خواهد بود. این گوشی صفحه‌نمایشی 5 اینچی داشته و در کنار 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی خود از پردازنده 4 هسته‌ای مدیاتک MT6737 استفاده می‌کند. نوکیا 3 بدنه‌ای پلی‌کربناتی به همراه قاب آلومینیومی داشته و شباهت بیشتری به گوشی‌های ارزان‌قیمت لومیا دارد.

نوکیا 3 به دو دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و جلو مجهز شده و از همان اندروید 7.1.1 خام استفاده می‌کند. HMD قصد دارد این گوشی را با قیمت 139 یورو (147 دلار) به همراه برادران بزرگترش در رنگ‌های مشکی، آبی، نقره‌ای و مسی راهی بازار کند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.