گجت‌های پوشیدنی تندرستی Withings سال آینده با برند نوکیا عرضه خواهند شد

اگر به خاطر داشته باشید، نوکیا اواخر خردادماه بود که شرکت تولید کننده گجت‌های پوشیدنی Withings که سلامت افراد را زیر نظر دارند را تصاحب کرد. هرچند تا پیش از این محصولات این برند در اپ استور اپل عرضه می‌شدند، با این حال نوکیا در نظر دارد از سال آینده نام خود را بر روی بدنه‌ای این محصولات حک کند.

0

اگر طرفدار ابزارهای تندرستی هوشمند هستید به احتمال زیاد نام Withings به گوش شما خورده است، این شرکت فرانسوی تمرکز ویژه‌ای در ساخت ابزارهای هوشمند تندرستی دارد و از ترازوی هوشمند گرفته تا دستبند‌های تندرستی هوشمند را تولید می‌کند. ساعت‌های هوشمند Withing اغلب دارای قابلیت‌های همچون نمایش فشار خون، نظارت بر ضربان قلب و تجزیه تحلیل سوخت و ساز بدن هستند؛ نوکیا اوایل سال 2016 برند Withing را با مبلغ 192 میلیون دلار به زیر مجموعه‌های خود اضافه کرد.

به نظر می‌رسد نوکیا پس از 4 سال فعالیت در پس زمینه، بار دیگر قصد دارد علاوه بر بازگشت به بازار گوشی‌های هوشمند، در سایر حوزه‌های فناوری اقداماتی جدی را از سر بگیرد. به عنوان مثال سال گذشته این شرکت در بدو ورود به دنیای واقعیت مجازی، اولین دوربین 360 درجه مبتنی بر این فناوری را به بازار عرضه کرد. به تازگی نیز خبر رسیده که کمپانی دیزنی در حال استفاده از دوربین‌های فیلم‌برداری 360 درجه‌ Nokia در فیلم‌های 3 بعدی خود است.

علاوه بر این نوکیا در زمینه تولید گجت‌های پوشیدنی اقداماتی را انجام داده است. به عنوان مثال شرکت فنلاندی به تازگی پلتفرم WellCare خود را در جهت تقابل با HealthKit Apple معرفی کرد و اکنون نیز خبر رسیده که نام این شرکت زین پس بر محصولات Withings نقش خواهد بست.

همچنین پیشوند Withings از نام تمامی اپلیکیشن‌های توسعه یافته توسط این شرکت، همچون اپلیکیشن Health Mate که برای ثبت و نمایش نمودارهای تصویری از فعالیت‌ها و اطلاعات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز حذف خواهد شد. از دیگر فعالیت‌های شرکت فنلاندی در حوزه سلامت می‌توان به پلتفرم Patient Care اشاره کرد که برای به پزشکان نظارت مستمر از راه دور بر بیماران خود را به وسیله گجت‌های هوشمند می‌دهد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.